1.Bölüm- Asker Yıldızı 🌠

8 1 0
                                    

"Sağ salim git gel evladım!", "Seni çok özleyeceğiz evladım.", "Gururlu bir delikanlı ol, vatanına sahip çık." Tolga abi herkesin elini öpe öpe çocukların yanına geldi.

"Tolga abi sen de babam gibi ölmeyeceksin değil mi?" Tolga abi Mustafa ile göz göze geldi, bir ay önce de onun babası şehit olmuştu, ne demeliydi? "Geleceğim ve seninle oyunlar oynayacağız." halbu ki farkındaydı Şırnak'a gidip geri dönen çok az asker vardı.

Tüm çocuklarla teker teker vedalaştı, "Ne o Elvan, sen vedalaşmayacak mısın?" Elvan dolu gözlerle Tolga abiye baktı. "Ben sevmem vedalaşmayı, hem madem geleceksin Tolki neden vedalaşıyorsun ki?" buna ne denmeliydi peki? "Geleceğim bücürük ve senin o yanaklarını elma gibi yapacağım."

Elvan yanaklarına dokundu, "Elma mı? O nasıl olacak?" diye sordu Elvan heyecanlı heyecanlı. "Ayrıca senin saçların ve sakalların gitmiş, hiç yakışıklı değilsin. Maymuna dönmüşsün!" dedi Elvan hıçkıra hıçkıra. "Elvan, kızım denmez öyle ayıp. Ayrıca Tolgacığım çok yakışmış saçların." Elvan davul seslerinden konuşmaları duymakta zorlanıyordu.

Nezaket teyze elinde çuvalla Tolga'nın yanına geldi, "Al yavrum bunları, Yunus'undu bunlar sıcak tutar seni. Gelemedim yemeğe affet." Nezaket teyze ile Tolga abi sıkıca sarıldılar. "Senin için geleceğim Nezaket ablam." dedi Tolga, "Ben geldim, ben!' diyerek nefes nefese kalmış çocuğa döndüler hep birden. "Silah sıkmadık, silah getirdim." silahlarını sıktılar ve herkes Tolga ile vedalaştı, kadınlar arkasından su döktü ve şiir söylemeye başladılar, Elvan'ın babasını askere yollarken de bu şiiri söylemişlerdi.

Nerede olsam karşıma çıkıyor bir kanlı ova
Sen misin yoksa hayalin mi vefasız kosova
Hani binlerce mefahirdi senin her adımın
Hani sinende yarıp geNeredeçtiği yol Yıldırım'ın
Hani asker, hani kalbinde yatan şah-ı şehid
Söyle Meşhed öpeyim secde edip toprağını
Yokmudur Murad'ın sende iki üç damla kanı..

•••

"Anne babam bugün de mi aramadı?" Annesi koltukta oturmuş televizyonda ki kanalları geçerken haber kanalında durdu. "Yok, aramadı." Elvan mutsuz bir şekilde annesinin yanına oturdu.

"Anneciğim bugün Pamuk Prenses'in çizgi filmi vardı onu açar mısın? Burası çok sıkıcı" Annesi kızın saçlarını okşadı. "Bak bu kanalda baban ve Tolga abin ne yapıyor onu öğreneceğiz Elvan. Tamam mı?"
Elvan ellerini birbirine çarpıp annesinin dizine yattı ve haberleri izlemeye başladı.

Şırnak'da teröristler tarafından hiç beklenmeyen bir saldırı oldu, çoğu asker şehit düştü. Kıdemli Üstçavuş Kâzım YAĞDIRAN, Binbaşı Ufuk ŞİMŞEK, Yüzbaşı Zeki MURAT, Başçavuş Kadri KARADAĞ, Üsteğmen Yakup ÇALIŞKAN şu ana kadar ulaştıklarımız. Henüz kimliği belli olmayan çok sayıda askerimiz var. Şehit yakınlarına başsağlığı dileriz."

Elvan durmadan ağlıyor, annesi göz yaşlarını dizginlemeye çalışıyordu. Elvan kardeşi İsa'yı kucağına alıp ağlamaya başladı. Zil seslerini duymuyorlardı, odanın içi Elvan'ın haykırışlarıyla dolmuştu.

"Mahide hanım kapıyı açın lütfen!", "Elvan, kızım iyi misin?", "Kolonya da getirin, su da!" İçlerinden Elvan sadece birinin sesini dikkatli dinlemişti, Umut. "Elvan!, Elvan! Haydi aç kapıyı sana çikolata alayım, oyun oynayalım, insanların zillerine basıp kaçalım. Haydi!" Ama Elvan hiçbir şey yapmak istemiyordu, tek istediği kardeşiyle oturup ağlamaktı.

•••

"Bak Umut." dedi Elvan burnunu çeke çeke, henüz ağlaması yeni durmuştu. "Gökyüzünde bir yıldız eksildi, görüyor musun?" Elvan Umut'a baktı, kaşlarını çatmış gökyüzüne bakıyordu. "Acaba babam toprağın içinde rahat mıdır?" diye sordu Elvan. "Elvan şimdi bunları konuşmayalım, neden gökyüzünde bir yıldız eksildi?" Elvan burnunu çekti tekrardan, "Annem, babamı askere uğurlarken bana bir efsane anlatmıştı; Eğer insan ölürse, onunla beraber doğan yıldız gökyüzüne küsermiş.
O da babamın yıldızıydı, asker yıldızı." dedi ve ekledi, "Günlerden 12 Aralık, babamın yıldızının, asker yıldızının gökyüzüne küstüğü tarih" Umut gökyüzüne baktı, "O zaman şurada ki en parlak yıldızı görüyor musun Elvan? O da bizim yıldızımız olsun, şehit çocuklarının yıldızı. Eğer olur da bir gün ayrılırsak beni o yıldıza bakarak hatırla." Elvan Umut'a sıkıca sarıldı, "O bizim yıldızımız, şehit çocuklarının yıldızı."

ASKER YILDIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin