'Hallo jongens, het is bijna 4 uur. Het bezoekuurtje is bijna om. Neem rustig afscheid en verlaat de kamer als jullie klaar zijn.'
Matthy en Raoul staan al bij de deur. Maar Koen en Robbie willen nog even iets zeggen tegen Milo.
'Milo, ik geloof in je. Je komt hier uit. Ik ga je helpen als je eruit bent. Ik ga mijn best doen om nooit meer zo iets te laten gebeuren.' Robbie fluistert dit in zijn oor. Hij zegt dit. Maar hij weet de hele oorzaak nog niet..
'Maatje, ik mis je. Beloof me dat je hier uit komt.' Zegt Koen snikkend. Hij heeft wel emoties. Maar hij laat ze bijna nooit zien.
~
*de telefoon gaat*
'Met Charlotte!'
'Hoi Charlotte, met Hans. Ik heb niet zo leuk nieuws voor je..'
'Oh, vertel het maar meteen.'
'Nou, Milo ligt in coma..'
'Mijn Milo, in coma? Ik kan het niet geloven.'
'Elke dag is er een bezoekuur tussen 3 en 4. Je mag morgen op bezoek komen. Alleen ik en Jiska zijn er dan.
'Komt er overmorgen niemand?'
'Nee niet dat ik weet.'
'Dan kom ik overmorgen.'
'Oh, oke is ook goed. Doe wat jij wilt meid.'~
Het is weer stil hier in deze ruimte. Waar ben ik eigenlijk? Waarom kan ik niks doen? Waarom kan ik mijn ogen niet eens openen? Ik wil liever dood dan dit nog langer moeten meemaken. Ik wil het fijne gevoel terug. Iets pakte me vast. Maar wat was het? Ik doe er alles voor om het terug te krijgen.
~
'Hallo Milo, we gaan even een paar bloedtestjes doen dus we gaan nu bloed afnemen.' De dokters praten tegen Milo alsof hij gewoon bij bewust zijn is. Misschien kan hij alles horen, en misschien ook niet. Maar als het wel zo is krijgt hij hopelijk mee wat er gebeurd. Helaas heeft hij niet mee gekregen dat hij in een coma ligt. Misschien beter ook. Anders zou hij zich zorgen kunnen gaan maken.
De buisjes stromen vol met bloed. Nog 6 te gaan en dan hebben we genoeg. In totaal zijn er 12 buisjes bloed afgenomen. 'Marije, breng jij ze naar het laboratorium?' De andere dokter is onderweg met de buisjes bloed. Ze gaan onderzocht worden. En hopelijk komt er iets nuttigs uit.
~
'Jongens, kom is.' Zegt Anton. De jongens lopen naar zijn bureau toe. 'Ik was de comments aan het lezen van de nieuwste video en iemand comment: ik zag Matthy en Raoul gister met z'n tweeën in het ziekenhuis. En vandaag zag ik iedereen behalve Milo. Alles goed bij jullie??'
'Wat moeten we hiermee, we gaan echt niet vertellen dat Milo in coma ligt. Dan gaat iedereen naar hem toe om op bezoek te komen!' Zegt Koen gelijk. 'Misschien is het beter als we het wel gewoon vertellen, maar dat we ze heel duidelijk maken om niet op bezoek te gaan. Want ze kunnen wel fanmail opsturen en dan hangen wij het in zijn kamer. Als hij dan op een dag wakker word ziet hij allemaal lieve boodschappen.' Stelt Matthy voor. 'Dat is een best goed idee, maar laten we eerst afwachten wat de oorzaak is. Misschien is het wel heel erg heftig. Want de fans willen sowieso dan ook de oorzaak weten.' Antwoord Raoul. 'Oké dan doen we dat wat Roel zegt!' Eindigt Robbie het gesprek mee.
JE LEEST
Bijna Het Einde ~ Bankzitters
Ficción GeneralJe beste vriend, je zoon, je broer, je geliefde zit in het diepste punt van zijn leven. Alles is hem teveel geworden. Hij valt terug naar zijn verslaving waar hij met veel moeite vanaf was gekomen. 'Was' ja... Maar daar zitten gevolgen aan...