Nu e vina mea

929 16 1
                                    

Cand eu si sotia mea ne-am casatorit, ne-am propus sa nu ne cumparam un televizor. Da, eram unul din acele cupluri. Inceputul anilor 2000 si noi ne decisem sa aveam acel stil de viata care functioneaza impotriva normelor societatii. Nu ca nu am fi impotriva acestui lucru, dar chiar aveam o masura de mandrie ca nu ne pierdeam timpul in fata unui ecran, la fel ca majoritatea prietenilor nostri. Totusi, dupa 3 ani uitandu-ne inghesuiti la filme pe laptop-ul nostru micut, si incercand mereu sa gasim pozitia buna in care sa stam confortabili si inca sa putem vedea ecranul, am cedat.

Deci in noaptea Halloween-ului (si crede-ma, stiu cat de banal suna la inceputul unei povesti infricosatoare, dar era fix aceea noapte), ne-am dus la magazin si am cumparat un ecran plat, la fel ca toti prietenii nostri casatoriti. Apoi am mai luat si un PS3 deoarece inca nu doream sa ne uitam la televiziune. Noi doar doream sa putem viziona filme intr-un mod mai confortabil si sa jucam cateva jocuri. Am avut instant acele remuscari de cheltuiala atunci cand m-am uitat la contul nostru bancar scazut, dar sotia mea era destul de fericita, deci am bagat dispozitivele in masina si ne-am indreptat spre casa.

Am plasat ecranul la capatul patului nostru, iar pentru urmatoarele luni am inchiriat diverse filme. De asemenea, am mai terminat si primul joc video, de cand nu mai sunt la scoala. Remuscarea mea a inceput sa scada si am inceput sa cred ca am adaugat un lucru util pentru casa noastra.

Undeva pe la inceputul lunii Decembrie, cumnatul meu ne-a intrebat daca am vizionat vreodata "Sa-nceapa aventura." I-am oferit un raspuns negativ si l-am intrebat ce este. El a spus ca e unul din cele mai bune desene facute vreodata si ca a vazut doar cateva episoade. Acesta a dorit sa ne ofere torrent-ul pentru intreaga serie, iar noi, de curiozitate, am acceptat. Urmatoarea zi, cumnatul a adus un stick si a transferatul show-ul pe hard driver-ul PS3-ului nostru. Apoi am facut ceea ce oricine ar fi facut atunci cand ar fi luat o serie completa: am vizionat-o pe toata in cateva zile.

Era destul de seducator sa vedem un sezon intreg in 24 de ore, atata timp cat fiecare episod are cam in jur de 11 minute. Desi primele video-uri pareau cam ciudate si un pic fara sens, de la al 4-lea in sus am inceput sa devenim dependenti. Cu timpul, dupa ce am ajuns la al 4-lea sezon, intamplarile din primele episoade s-au transformat in niste cercuri narative coerente, care se distantau dintre 2 puncte in scene multiple. Continuitatea insemna ca pricina fiecarui element din poveste putea sa reapara mereu intr-o multime de episoade.  Indiciile ascunse despre o istorie tragic elaborata in interiorul show-ului ("Razboiul Ciupercii" care este frecvent mentionat)  ne-a facut sa dam atentie celor mai minuscule detalii si lucruri neobservate de personaje. Natura nebuna a caracterelor din primele episode a disparut treptat, iar dezvoltarea lor personala ne-a facut sa adoram fiecare figura. Unele episoade puteau chiar sa ne provoace niste emotii uriase, indiferent daca majoritatea show-ului este bazat doar pe amuzament si distractie.

Pentru cei care nu ati vizionat niciodata desenul, cred ca ar trebui sa va dau niste scurte explicatii despre el. "Sa-nceapa aventura" este un show care urmareste peripetiile omului Finn si cainelui Jake, in minunatul taram Ooo. Finn este ultimul om ramas pe pamant, fiind determinat de a fi un mare erou. Prin puterile magice care le are Jake, acesta e acolo pentru a-l proteja pe Finn in aventurile sale. De obice, peripetiile sale se indreapta prin a salva una din printesele de pe taramul Ooo. Zeci de popoare locuiesc pe acel meleag (de exemplu, oamenii din bomboane din Castelul de Zahar) iar fiecare dintre ei au propria lor printesa (in cazul celor mentionati mai sus, Printesa Gumita). Principalele probleme de pe taram sunt rapirile domnitelor de singuraticul Imprat al Ghetii. Fiind mai mult inteles greseit decat in a fi rau, acesta disperat doreste sa se insoare cu o printesa, pana ce Finn si Jake apar in scena si ii saboteaza planul. Totusi, sunt si unele momente de prietenie intre ei, in cateva episoade, Imparatul Ghetii rugandu-i pe eroi sa fie prieteni. Cand nu se lupta cu acesta, Finn si Jake joaca jocuri video, lupta cu monstri si calatoresc in taramnul Ooo, cautand pe oricine are nevoie de ajutor.

Creepypasta [Romana]Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum