21 Ağustos 1864
Onu düşünmeden edemiyorum. Adını bile yazmayacağım. Cesaret edemiyorum O güzel, büyüleyici, tekil. Rosalyn'le birlikteyken, Giuseppe'nin oğlu, Salvatore çocuğuyum, özünde Damon'la yer değiştirebilirim. Damon'ın benim yerime geçmesinin Cartwright'lar için hiçbir önemi olmayacağını biliyorum. Sadece benim, çünkü babam Damon'ın buna katlanmayacağını biliyordu, evet diyeceğimi biliyordu, her zamanki gibi. Ama onu, kıvrak vücudunu, kırmızı dudaklarını, aynı anda titreyen, hüzünlü ve heyecan verici gözlerini gördüğümde ... sanki sonunda kendim, sadece Stefan Salvatore gibiydim.
Güçlü olmalıyım. Ona kız kardeşim gibi davranmalıyım. Karım olacak kadına aşık olmalıyım.
Ama korkarım ki artık çok geç... Rosalyn Salvatore, diye düşündüm ertesi gün, kapıdan çıkarken kelimeleri tadarak, müstakbel oğlumu ikinci kez ziyaret ederek görevimi yerine getirmeye hazır halde. Nişanlı. Rosalyn'le araba evinde ya da belki babamın düğün hediyemiz olarak inşa edeceği daha küçük bir malikanede yaşadığımı hayal ettim. O, çocuklarımızla ilgilenirken, ben bütün gün onun havasız çalışma odasında babamla defterleri karıştırırken çalışıyordum. Heyecan duymaya çalıştım. Ama tek hissettiğim damarlarımdan sızan soğuk korkuydu.
Veritas'ın büyük yolunda yürüdüm ve özlemle araba evine baktım. Dün öğleden sonra geldiğinden beri Katherine'i görmemiştim. Babam onu akşam yemeğine davet etmesi için Alfred'i göndermişti ama o reddetmişti. Akşamı pencereden eve doğru bakarak geçirmiştim ama mum ışığının kırpışmasını göremedim. Onun ve Emily'nin taşındığını bilmeseydim, evin boş kaldığını varsayardım. Sonunda, Katherine'in ne yaptığını ve teselliye ihtiyacı olup olmadığını merak ederek uyudum. Gözlerimi üst kattaki gölgeliklerden ayırdım ve garaj yolundan aşağı doğru yürüdüm. Ayağımın altındaki toprak yol sert ve çatlaktı. İyi bir yağmur fırtınasına ihtiyacımız vardı. Hiç esinti yoktu ve hava ölü gibiydi. Dışarıda göz alabildiğine başka kimse yoktu ama yürüdükçe ensemdeki tüyler diken diken oldu ve içimde bir huzursuzluk hissi oluştu. Yalnız olmadığımı Robert'ın kendi başıma çekip gitmeme konusundaki uyarıları, davetsiz bir şekilde aklımdan geçti.
"Merhaba?" Arkamı döndüğümde seslendim.
Ben başladım. Sadece birkaç metre arkamda duran Katherine, yolun iki yanında bulunan melek heykellerinden birine yaslanmıştı. Fildişi tenini koruyan beyaz bir güneş başlığı ve minik gül goncaları ile noktalı beyaz bir elbise giymişti. Sıcağa rağmen, açık teni bir Aralık sabahındaki gölet kadar serin görünüyordu.
Bana gülümsedi, tamamen düz, beyaz dişlerini sergiledi. "Bölgede bir tur atmayı ummuştum ama görünüşe göre başka türlü meşgulsünüz."
Kalbim "nişanlı" kelimesiyle gümbür gümbür atıyordu, arka cebimdeki yüzük kutusu dağlama demiri kadar ağırdı. "Ben... hayır. Yani," diye kekeledim, "kalabilirim."
"Anlamsız." Katherine başını salladı. "Zaten senden ve babandan pansiyon alıyorum. Senin de vaktini almayacağım." Bana tek kaşını kaldırdı.
Daha önce hiç bu kadar rahat ve kendinden emin görünen bir kızla konuşmamıştım. Yüzüğü cebimden çıkarıp Katherine'e dizimin üstüne çökertmek için ani, dayanılmaz bir istek duydum. Ama sonra babamı düşündüm ve elimi olduğu yerde kalmaya zorladım.
"En azından seninle biraz yürüyebilir miyim?" diye sordu Katherine, güneş şemsiyesini ileri geri sallayarak.
Arkadaşça, yolda yürüdük. Bir erkekle refakatsiz yürümekten neden gergin görünmediğini merak ederek sağıma ve soluma bakıp durdum. Belki de yetim olduğu ve dünyada tamamen yalnız olduğu içindi. Nedeni ne olursa olsun, buna minnettardım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vampire Diaries Stefan's Diaries
VampirgeschichtenThe Vampire Diaries dizisinden uyarlanmıştır. Stefan Salvatore'nun Günlükleri