Damon ve ben, Mystic Falls kurucularının kemiklerini barındıran mozolelerin arkasındaki baldıran korusunda çömeldik. Erken saate rağmen, kasaba halkı çoktan yerdeki açık bir deliğin etrafında kamburlaşmış bir şekilde duruyordu. Sanki tüm cemaat gıcırdayan dişlerini sakinleştirmeye çalışmak yerine kutlama puroları içiyormuş gibi, kalabalığın her nefes verişinde gök mavisi gökyüzünde hava üflemeleri kıvrıldı. Yükselen duyularım bizden önceki sahneyi algıladı. Vampirleri güçsüz kılan bu bitki olan mine çiçeğinin iğrenç kokusu havada ağır bir şekilde asılıydı. Çimler çiğle kaplıydı, toprağa düşen her su damlası gümüşi bir çıt sesi çıkarıyordu ve çok uzakta, kilise çanları çalıyordu. Bu mesafeden bile Honoria Fells'in gözünün kenarına birikmiş yaşı görebiliyordum.
Minberde Belediye Başkanı Lockwood, kalabalığın dikkatini çekmeye can attığı belliydi. Onun üzerindeki kanatlı figürü, annemin son istirahat yerini belirleyen melek heykelini ancak seçebiliyordum. Hemen ötede, Damon'la benim gömülmüş olmamız gereken yerde iki boş arsa uzanıyordu.
Belediye başkanının sesi soğuk havayı yarıp geçti, sesi hassas kulaklarıma sanki yanımda duruyormuşçasına yüksek geliyordu. "Bugün, Mystic Falls'un en büyük oğullarından biri olan Giuseppe Salvatore'ye veda etmek için bir araya geldik. Giuseppe Salvatore, kendisi için şehrin ve ailesinin her zaman kendinden önce geldiği bir adam."
Damon yere tekme attı. "Öldürdüğü aile. Yok ettiği aşk, paramparça ettiği hayatlar," diye mırıldandı. "Şşşt," diye fısıldadım avucumu koluna bastırırken.
"Bu büyük adamın hayatının bir portresini yapacak olsaydım," diye devam etti Lockwood, kalabalığın homurtuları ve iç çekişleri arasında, "Giuseppe Salvatore, Willow Creek savaşının kahramanları olan iki şehit oğlu Damon ve Stefan tarafından kuşatılırdı. Giuseppe'den öğrenelim, onu taklit edelim ve şehrimizi görülen veya görünmeyen kötülüklerden kurtarmak için ilham alalım."
Damon alçak, sarsıcı bir kahkaha attı. "Boyadığı portre," dedi, "Babanın tüfeğinin namlu flaşını içermelidir." Daha bir hafta önce babasının kurşununun göğsünü delip geçtiği yeri ovuşturdu. Fiziksel bir yara yoktu, dönüşümümüz tüm yaraları iyileştirmişti ama ihanet sonsuza dek akıllarımıza kazınacaktı. "Şşşt," dedim tekrar Jonathan Gilbert, elinde büyük bir peçeli çerçeveyle Başkan Lockwood'un yanında durmak için uzun adımlarla yaklaşırken. Jonathan yedi kısa gün içinde on yıl yaşlanmışa benziyordu. Yanık tenli alnında çizgiler vardı ve kahverengi saçlarında beyaz çizgiler görülüyordu. Dönüşümünün, sevdiği ama gerçekte ne olduğunu öğrendikten sonra ölüme mahkum ettiği vampir Pearl ile bir ilgisi olup olmadığını merak ettim.
Kalabalıkta Clementine'in anne babasını gördüm, kollarını kavuşturmuş, kızlarının kalabalığın arkasındaki kasvetli suratlı kızlar arasında olmadığının henüz farkında değillerdi. Yakında öğreneceklerdi.
Düşüncelerimi, sayan bir saat ya da sert bir yüzeye tırnağımın vurması gibi ısrarlı bir tık sesi böldü. Kalabalığı taradım, tıkırtının çıkış noktasına kadar izini sürmeye çalıştım. Ses yavaş, düzenli ve mekanikti, kalp atışından daha düzenli, metronomdan daha yavaştı. Ve doğrudan Jonathan'ın elinden geliyor gibiydi. Clementine'in kanı başıma hücum etti.
Pusula.
Babam vampirlerden ilk kez şüphelenmeye başladığında, kasabayı şeytani beladan kurtarmak için adamlardan oluşan bir komite kurmuştu. Jonathan Gilbert'ın tavan arasında yapılan toplantılara katıldım. Vampirleri teşhis edecek bir düzenek için planları vardı ve bir hafta önce bunu iş başında kullandığına tanık olmuştum. Pearl'ün gerçek doğasını bu şekilde keşfetti.
Damon'a dirsek attım. "Gitmeliyiz," dedim çenemi zar zor hareket ettirerek. Tam o sırada Jonathan başını kaldırdı ve gözleri doğrudan benimkilere kilitlendi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vampire Diaries Stefan's Diaries
VampirThe Vampire Diaries dizisinden uyarlanmıştır. Stefan Salvatore'nun Günlükleri