Birkaç gün sonraki nişan yemeğimde hava bozulmadı ve öğleden sonra saat beşte bile hava sıcak ve nemliydi. Mutfakta, hizmetçilerin garip, durgun havanın hayvanları öldüren iblislerden kaynaklandığına dair dedikodularına kulak misafiri olmuştum. Ancak iblislerle ilgili tartışma, ülkenin her yerinden insanların Konfederasyon'u kutlamak için Grange Hall'a gelmesini engellemedi. Arabalar taş yolun ötesine gerilediler ve heybetli taş yapıya doğru saldırılarını yavaşlatacaklarına dair hiçbir işaret göstermediler.
"Stefan Salvatore!" Babamın arkasından arabadan inerken duydum. Ayaklarım toprağa çarptığında, Ellen Emerson ve kızı Daisy'nin kol kola yürüdüğünü ve peşlerinde iki hizmetçi olduğunu gördüm. Beyaz ahşap kapılara giden taş basamakları yüzlerce fener aydınlatıyordu ve kıvrımlı yürüyüş yolunda arabalar sıralanmıştı. Salonun içinden gelen vals seslerini duyabiliyordum.
"Bayan Emerson. Daisy." Derin bir şekilde eğildim. Daisy, çocukluğumuzdan beri, Damon onu Willow Creek'e itmem için beni cüret ettiğinden beri benden nefret etmişti.
"Emerson'ın muhteşem hanımları değilse neden," dedi babam da reverans yaparak. Babam, Ellen Emerson'la göz göze gelerek, "Bu küçük yemeğe geldiğiniz için ikinize de teşekkür ederim. Kasabadaki herkesi görmek çok güzel. Şimdi her zamankinden daha fazla birlik olmamız gerekiyor," dedi.
"Stefan," diye tekrarladı Daisy, elimi tutarken başını sallayarak.
"Daisy her geçen gün daha da güzellişiyorsun. Ah, lütfen bir beyefendiyi kötü gençliğinden dolayı bağışlar mısınız?"
Bana ters ters baktı. İç çektim Mystic Falls'ta gizem ya da entrika yoktu. Herkes birbirini tanıyordu. Rosalyn ve ben evlenseydik, çocuklarımız Daisy'nin çocuklarıyla dans ediyor olurdu. Aynı sohbetleri, aynı şakaları, aynı kavgaları yapacaklardı. Ve döngü sonsuza kadar devam edecekti.
Ellen, sana içeriyi göstermeme izin verme şerefini bana verir misin? diye sordu babam, salonun onun titiz özelliklerine göre dekore edildiğinden emin olmak için sabırsızlanarak. Daisy'nin annesi başını salladı ve Daisy ile ben, Emerson'ların hizmetçisinin dikkatli bakışları altında kaldık.
"Damon'un döndüğünü duydum. O nasıl?" diye sordu Daisy, sonunda benimle konuşmaya tenezzül ederek.
Daisy'nin hizmetçisi, "Bayan Emerson, en iyisi içeri girip annenizi bulalım," diye sözünü kesti, Daisy'nin kolunu Grange Salonu'nun geniş çift kapısından çekti.
"Damon'u görmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Ona bu mesajı ilet!" Daisy omzunun üzerinden seslendi.
İç çektim ve salona adım attım. Kasaba ile malikane arasında yer alan Grange, bir zamanlar bölgenin toprak sahibi eşrafı için bir buluşma noktasıydı ama şimdi derme çatma bir cephanelik haline gelmişti. Salonun duvarları sarmaşık ve salkımlarla kaplıydı ve daha yukarılarda Konfederasyon bayrakları vardı. Köşedeki yükseltilmiş sahnede bir grup "The Bonnie Blue Flag"in gösterişli bir yorumunu çalıyordu ve en az elli çift ellerinde punç bardaklarıyla salonun etrafında dönüyordu. Babam belli ki hiçbir masraftan kaçınmamıştı ve bunun askerler için basit bir karşılama yemeğinden daha fazlası olduğu açıktı.
Kalbim ağırdı, punch'a yöneldim.
Beş adımdan fazla yürümemiştim ki bir elin sırtımı sıvazladığını hissettim. Kendimi sımsıkı bir gülümsemeye ve şimdiden akmaya başlayan garip tebrikleri kabul etmeye hazırladım. Herkesin bildiği bir nişanı duyurmak için bir akşam yemeği yemenin ne anlamı vardı? diye düşündüm.
Döndüm ve kendimi Bay Cartwright'la yüz yüze buldum. Anında ifademi heyecana benzediğini umduğum bir şeye dönüştürdüm.
"Stefan, oğlum! Günün adamı değilse!" dedi Bay Cartwright, bana bir bardak viski ikram ederek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vampire Diaries Stefan's Diaries
VampireThe Vampire Diaries dizisinden uyarlanmıştır. Stefan Salvatore'nun Günlükleri