4 Ekim 1864
Bir insan olarak, annemin ölümünün Damon'la benim dönüşeceğimiz erkeği şekillendirdiğini düşünmüştüm. O öldükten sonraki ilk günlerde kendime yarı yetim demiş, kendimi odama kapatmış, sanki hayatım on yaşında genç bir yaşta sona ermiş gibi hissetmiştim. Babam yas tutmanın zayıflık ve erkeklik dışı bir şey olduğuna inanırdı, bu yüzden beni teselli eden kişi Damon olmuştu. Benimle ata binmeye gider, oyunlarında benden büyük çocuklara katılmama izin verir ve bir beyzbol maçında annem için ağladığım için benimle dalga geçen Giffin kardeşlerini döverdi. Damon her zaman güçlü olan, koruyucum olmuştu.
Ama yanılmışım. Beni şekillendiren kendi ölümümdü. Şimdi tablolar döndü. Güçlü olan benim ve Damon'ın koruyucusu olmaya çalışıyorum. Ama Damon'a her zaman minnettar olmama rağmen, o beni küçümsüyor ve dönüştüğü şey için beni suçluyor. Onu, dönüşümünü tamamlamış olan yerel bir tavernada barmen olan Alice'den beslemeye zorlamıştım. Ama bu beni kötü adam yapar mı? Bence değil, özellikle de eylemi hayatını kurtarmışken.
Son olarak, Damon'ı babamın gördüğü gibi görüyorum. Fazla buyurgan, fazla inatçı, karar veremeyecek kadar hızlı ve onu değiştiremeyecek kadar yavaş. Ve bu akşam daha önce, gaz lambasının loş ışığının hemen dışında, ölü hemşirenin bedeni ayaklarımın altında dururken fark ettiğim gibi, Yalnızım. Tam bir yetim. Tıpkı Katherine'in Mystic Falls'a gelip misafirhanemizde kaldığında kendini tanıttığı gibi. Demek vampirler böyle yapıyor o zaman. Güvenlik açığından yararlanırlar, insanların kendilerine güven duymasını sağlarlar ve sonra, tüm duygular yerine oturduğunda saldırırlar. Yani yapacağım şey bu. Bir sonraki kurbanımın nasıl ve kim olacağını bilmiyorum ama her zamankinden daha fazla biliyorum ki, kollayabileceğim ve koruyabileceğim tek kişi kendim. Damon tek başına, ben de öyleyim.
Damon'ın şehrin sokaklarında ve ara sokaklarda vampir hızıyla ilerlediğini duydum. Bir noktada durakladı ve Katherine'in adını bir mantra ya da dua gibi tekrar tekrar fısıldadı. Ölmüş müydü? Kendini mi boğmuştu? Yoksa onu duymam için çok mu uzaktaydı? Her iki durumda da sonuç aynıydı. Yalnızdım, bir zamanlar olduğum adamla olan tek bağımı kaybetmiştim. Saygılı evlat, şiir aşığı, doğru olanı savunan adam Stefan Salvatore.
Bunun, onu hatırlayacak kimsesi olmayan Stefan Salvatore'nin gerçekten, gerçekten öldüğü ve beni herhangi biri olarak bıraktığı anlamına mı geldiğini merak ettim. Her yıl başka bir şehre taşınabilir, tüm dünyayı görebilirdim. İstediğim kadar çok kimlik varsayabilirim. Birlik askeri olabilirim. İtalyan bir iş adamı olabilirim.
Damon bile olabilirim.
Güneş, yeryüzüne düşen bir gülle gibi ufku geçerek şehri karanlığa gömdü. Gazla aydınlatılmış bir sokaktan diğerine döndüm, botlarımın tabanları çakıllı parke taşlarında gıcırdadı. Gevşek bir gazete bana doğru uçtu. Uzun, siyah saçlı ve solgun gözlü bir kızın kazınmış bir fotoğrafını inceleyerek gazete kağıdına baktım. Belli belirsiz tanıdık geliyordu. Mystic Falls kızlarından birinin akrabası olup olmadığını merak ettim. Veya belki de Veritas'taki barbekülere katılan isimsiz bir kuzen. Ama sonra başlığı gördüm. ATLANTİK EKSPRESİNDE YABANCI CİNAYET.
Lavinia. Elbette.
Onu çoktan unutmuştum. Eğilip kağıdı buruşturdum ve Mississippi'ye fırlatabildiğim kadar uzağa fırlattım. Suyun yüzeyi ay ışığıyla beneklenmiş, çamurlu ve çalkantılıydı. Yansımamı göremiyordum, yeni geleceğim kadar derin ve karanlık bir uçurumdan başka bir şey göremiyordum. Sonsuza kadar gidebilir, beslenebilir, öldürebilir, unutabilir ve sonra döngüyü tekrarlayabilir miyim?
Evet. Sahip olduğum her içgüdü ve dürtü evet diye haykırdı. Avıma yaklaşmanın, köpek dişlerimi boyunlarını kaplayan kağıt kadar ince deriye değdirmenin, kalplerinin ağır ağır küt sesini duymanın ve kollarımda bir bedenin gevşediğini hissetmenin zaferi. Avlanmak ve beslenmek beni canlı, bütün hissettiriyordu, bana dünyada bir amaç veriyordu. Ne de olsa bu, her şeyin doğal düzeniydi. Hayvanlar daha zayıf hayvanları öldürür. İnsanlar hayvanları öldürür. Vampirler ise insanları öldürür. Her türün düşmanı vardı. Hangi canavarın beni avlayacak kadar güçlü olduğunu düşününce ürperdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vampire Diaries Stefan's Diaries
VampireThe Vampire Diaries dizisinden uyarlanmıştır. Stefan Salvatore'nun Günlükleri