"QAWI..." panggil Qaif apabila anak kecil berusia dua tahun itu berlari terkedek-kedek menuju ke gigi pantai. Memang susah nak kawal anak lelakinya itu makin lasak. Penat Enara dan dia mengawal anak kecil itu.
Tubuh kecil yang tergelak sendiri itu dia segera dukung. Dia menggelengkan kepalanya sendiri dengan kenakalan anaknya itu.
"Ikut perangai abanglah ni. Banyak tingkah," kata Enara sambil menggelengkan kepalanya.
Qaif tergelak lepas. "Kenapa ikut perangai abang pula? Cuba sayang tengok muka Qawi ni! Sebiji muka sayang tau dulu masa mula-mula lahir adalah juga rupa abang sebiji sekarang tiba-tiba berubah," luah Qaif sambil menggelengkan kepalanya. Memang benar katanya masa usia 6 bulan pertama muka Qawi sebiji rupanya namun masuk umur setahun terus muka Enara menyesal dia membesar diri kepada Enara dulu.
"Nanti anak seterusnya minta Allah copy paste je muka awak," balas Enara sengaja mengusik suaminya.
Mata Qaif terus bersinar apabila mendengar perkataan 'anak seterusnya'. "Bila nak mula?" soal Qaif teruja.
"Mula apa pula?" soal Enara sambil mengerutkan dahinya.
"Mulakan prosess anak kedua?" soal Qaif sambil mengangkat keningnya.
Pap!
Enara menepuk bahu suaminya kuat. Qawi di dalam dukungan Qaif mengekek ketawa manakala Qaif mengadu kesakitan.
"Bab itu cepat ya abang ya..." kata Enara sambil menggelengkan kepalanya.
"Iyalah! Kucing mana yang tolak ikan, kan?" soal Qaif sambil tersengih nakal.
Enara menggelengkan kepalanya lalu lengan suaminya diraih dan dipeluk erat. Sebelah tangan Qaif mendukung Qawi dan sebelah lagi lengan Qaif dipeluk oleh Enara erat. Mereka sama-sama berjalan menelusuri gigi Pantai Port Dickson itu. Sebulan sekali memang rutin mereka keluar berjalan-jalan bersama keluarga.
"Abang...." panggil Enara lembut tanpa memandangnya suaminya. Matanya ralit melihat pemandangan pantai.
"Ya sayang..." sahut Qaif lembut.
"Saya cintakan abang..." ucap Enara. Pipi milik Enara tiba-tiba membahang apabila mengucapkan kata itu kepada suaminya.
"Pandang abang..." arah Qaif.
Enara terus mendongak memandang suaminya. Qaif tersenyum lalu pipi mulus milik isterinya dia usap lembut.
"Abang pun cintakan sayang..." ucap Qaif lalu menghadiahkan kucupan pada dahi isterinya.
Tuhan... terima kasih atas peluang ini. Terima kasih atas kesempatan yang kau berikan untuk membaiki semula mahligai indah yang hampir runtuh dahulu. Terima kasih Tuhan.
-Muhammad Qaif
-TAMAT-
Terima kasih sudi baca cerita pendek dari saya ini dan tidak henti-henti memberi sokong. Love you guys 💗
Jangan lupa dapatkan LAST WISHES versi ebook nanti! Kumpullah RM10 bulan 8 ni simpan 50 sen sehari👀
Jangan lupa follow wattpad dan Instagram saya tau. Joinlah group tele sekali.
Instagram: floradaniella_
UPDATE 2024-
3/2/2024
EBOOK MASIH TAK SIAP DAN BELUM DIJUAL. MUNGKIN LAMBAT LAGI♥
YOU ARE READING
Last Wishes
Romance[COMPLETED] Muhammad Qaif ❤️ Enara Nur Cliché + sad + romance ___________ Cinta? Itulah yang Enara Nur mahukan dari Muhammad Qaif. Namun Qaif tidak mempunyai perasaan itu terhadapnya walaupun mereka bergelar suami isteri. ____________ Satu bab seha...