5.Bölüm

406 12 2
                                    

        2 Yıl Sonra

Bu iki yıl genç kadına ilaç gibi geldi.
Aile sevgisini , ilgiyi ,şefkati hepsini elin kapısında öğrendi okumasına her zaman destek veren arkasında duran kocasının ailesi ama kocası yoktu ortalarda o geceden sonra ne aramış ne sormuştu Gülizar onun bu ilgisiz tavırlarına kırılmıştı ilk başlarda ama artık alışmıştı ne soruyordu yemek sofrasında konusu geçince haberdar oluyordu.
Hem okuluna gidiyor hemde Adnan beyin arkadaşının at çiftliğinin cafesinde çalışıyordu Almancayı daha iyi ögrenmek için Adnan bey ve ev halkı karşı çıkmıştı kararında kesin olan Gülizara mani olmamışlardı.
Evdekilerle iyice kaynaşmıştı özellikle Maral ile aralarında çok kuvveli bir bağ oluştu.
...
Genç adam için durumlar farklıydı iki yılını ailesinden uzakta geçirmişti gelir hemen dönerdi istemediği evliliğe karşı bir baş kaldırıydı bu ama değişen yoktu o kız karısıydı ne aradı ne sordu bir anda çat kapı gidince tepkisini merak etmiyor değildi.
Yarın ilk uçakla Almanyaya iki yılın ardından evine dönüyordu Adnan Bey bu durumdan haberdar olan tek kişiydi.
...
Güneşin doğmasıyla kalktı bugün sınavı vardı ama hazırdı çalışmıstı süsü severdi topuklu ayakkabı ve çantalar parfüm ve makyaj eşyaları özenle dün gece aklında kurduğu kombini çıkardı morumsu tüylü yün ceket siyah ince kazağı buz mavisi pantolonu lila bağlamalı topuklu ayakkabısınıda ayağına geçirdi aynadan kendine bakıp memnunca sırıttı.
Asıl olması gerken kısıma geldi makyajını özenle yapıp bilegine boynuna ne bulduysa takıştırdı tam bir süslü foyfuruktu Gülizar.
Özet defterini çantasına yerleştirip ipadından son kontrolleri yapıp aşağı indi.

"Günaydın canım ailem"

Masada Arslan ağabey yoktu birtek

"Günaydın kızım çok güzel olmuşsun bugün hayırdır"

Hemen utanırdi iltifat alınca.

"İçimden geldi sınavımında var sonra arkadaşlarımla biraz gezip akşam yemeği yiceceğiz"

Çekingence

"Uygunmudur gidebilirmiyim"

Adnan bey atlayıp

"Git tabi kızım ama çok geç kalma "

Keyfine diyecek yoktu.

Hürkan ile çıkıp okula geçti arkadaşlarının yanına geçip oturdu heyecanla sınavı beklemeye başladı.

...

En yakın arkadaşıyla sınavdan sonra uzun zamandır gözüne kestirdiği mağazaya gelmişlerdi elbiselerin içinde kaybolan Gülizar eline geçeni denedi beğendiğini aldı hava kararmaya başlarken akşam için rezervasyon yaptırdıkları uzak doğu restorantına geçtiler saat nasıl geçti anlayamadı ona gelen akrep ile artık kalksa iyi olacaktı restorankaki hesaplarını ödeyip
Yola çıktılar.

...
Genç adam doğduğu memlekete inmiş havasını derince içine soludu valedeki arabası gelince binip ezbere bildiği yollarda ilerlemeye başladı ama bu sefer gergindi içinde vicdan azabı vardı karısına karşı evliliğin ilk gününde bırakıp gitti bir nevi başkaldırımdı bu ama bir sonuç göremedi evin kapısı açılınca usulca girdi içeriye annesi kapıdan fırladığı gibi atladı boynuna.

"Ah benim canım oğlum burnumda tüttün"

İcine katarcasına sevdi annesi duygularını hicbir zaman dışa vurmayan babasın.

"Hoşgeldin oğul"

Sırayla tüm ev halkına sarıldı tek eksik karısıydı yoktu içeridedir diye düşünerek bakındı yoktu.

"O nerde?"

Uzaklardı birbirlerinden hemde çok uzak.

"Karın mı o arkadaşıyla akşam yemeği yiyip gelecekti"

Sevindi Sevgi hanım oğlu merak etmişti gelinini.Pek tatmin olmamıştı Nail kim bu arkadaş bu saatte tek başına.

"Hadi sofraya "

Herkes sofrada yerini aldı muhabbet edilip yemekler yenmişti salona kahve içmeye geçtiler.
O sırada kapı tıkırtısı duyulunca

"Gülizar gelmiştir"

Genç kadın heyecanla kapıyı çekip.

"Anne nerdesin çok güzel elbiseler aldım"

Salona adımlayan Gülizar gördüğüm manzara ile başından aşağıya kaynar sular döküldü kocası tüm canlılığıyla karşısındaydı ne yapacağını şaşırdı yerinde çivilenip kaldı hissettiği duygu nefretti hemde saf nefretti.
Genç adamsa gözleri kızdaydı bu iki yıl onu güzelleştirmişti siyah uzun saçları kalın kalın dalgalarla oldukça göze çarpıyordu
Etkilendi genç kadından derince yutkundu.
Boş gözlerle kocasına bakıp son derece duygusuzca

"Hoşgeldin " diyip cevabını beklemeden en uç koltuğa geçti diken üstünde oturdu bir an önce kalkmalıydı buradan.

"Herkese iyi geceler benim yarın erkenden dersim yatsam iyi olur"

Birkaç cevap duysam da umursamadan çıktı odasına kapıyı kapatmasiyla hayladı gözyaşları kendini ılık suya atıl duşunu alıp çıktı şort pijama takımını giyip yatağa attı kendini.

...
Şaşırdı genç adam yüzüne bile bakmadı karısı kuru bir hoşgeldin diyip bakmadı bile bir daha ne bekliyorduki boynunamı atlıyacaktı karısı salonda oturmadan sonra herkes dağıldı odasına geçti kapıyı açmasıyla vanilya ile karışık gül kokusu odanın her yerindeydi soludu genç adam kokuyu koca yatakta yatan karısına baktı nemli saçları fütursuzca dağılmıştı yastığa giydiği atlet sonderce çekiciydi iki yıl boyunca ne yaptı acaba hayatına biri girdimi buna benzer merak ediyordu herşeyi duş almalıydı iç çamaşirlarını olduğu çekemceye eğilip çekince siktir çekti karısının nerdeyse her renk olan iç çamaşırlarıyla karşılastı bu kadın bunlarımı giyiyordu odaya baktı süslüydü karısı anlamıştı bunu Nail yan tarafataki çekmeceye uzanıp çamaşırlarını aldı yavaşca kapıyı kapatıp misafir odasına attı kendini...

GÜLİZARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin