Kapıdan gelen tıkırtı ile gözlerimi kırpıştırdım.
"Gülizar kalk kızım al bunu baban görmeden "
Anemin sesi ile
Göz yaşlarim akmaya başladi.
"Anne yardim et ben evlenmem nolursun küçücüğüm ben "
"Elimden birşey gelse asla izin vermem ben senin üzülmeni istemem"
Tepside yarım ekmek arasi ve su vardı.
"Al hadi baban görmeden al tepsiyi"
Elime tutuşturduğu tepsiyi alıp komidinin üzerine bırakıp suyu içtim pencerenin önüne oturup dışarıyı seyrettim.
...
Kapı gülürtü ile acıldı."Kalk gız hadi elini yüzünü toparala akşama istemeye gelecekler"
"Bab- ..."
Uzerime çullanip kolumu kıskacına aldı.
"Ney benim gözel gızım itirazın mı var yoksam? Bak bak bu gadını görüysen hele bi hayir de dayakta öldürürüm"
Ağzımdan firar eden hıçkırığı durduramamıştı.
"Baba nolursun "
"Nolursun yok gözel gızım tek hareketinde yakarım haa döve döve anlatmak vardi ama bu gözel yüzüne dua et"
Kapıyı kapatıp çıktı gitti.
...
Kapıyı açan annemdi bu sefer.
"Hadi gül yüzlüm kalk elbiseni giy "
" anne "
"Yapacak birşey yok bize iş mi bildiyor baban kader diyecez kabullenecez allah her zaman mazlumun yanındadır"
"Hem belki seversiniz birbirinizi kızım"
Sessizliği hemde sağır edici tonda yatağa bırakılan elbiseyi alıp giydim üzerime.
Makyaj masasına oturun saçlarımı yaptım hafif makyaj yapıp kalktım.
Buraya oturduğum zaman hep moralim yükselirdi mutlu kalkardım ama bu sefer içimdeki boşluk dolmuyordu.Kapımı örtüp aşağı indim.
Salona koyulan organizasyon sandalyeleri vardı.Sade ve şıktı.
"Aferim benim gözel gızıma bak ne gözel olmuşsun baba sözü dinle bu adamlar senin elini sıcak sudan soğuk suya katmazlar"
Konusnadım yoksa ağlardım. Babam bende çok özenmişti jilet gibi ütülü olan gömleği,jole ile yana yatırılmış saçları.
"Ağam geldiler"
"Allah hayde baklım bağa bakın haa saygıda kusur etmiycünüz sende get kapıya bak "
Terli avuç içlerimi elbiseme sürttüm.
Kapı kulpunu indirip ağırca araladım.
İlk içeri giren ellili yaşlarının ortasında gayet bakımı oldukça genç gösteren kadın"Hoşgeldiniz"
İnci gibi dişlerini gösterip.
"Hoşgörduk kızım"
Arkasından birtane daha orta yaşlı kadın ile genç kız , kucağında kız çocuğuyla orta yaşlı adam girdi atmışlı yaşlarında yaşlı evin büyüğü olduğunu düşündüğüm baba on sekiz yaşlarında çocuk ve arkasından yirmili yaşlarının sonunda kumral beyaz tenli yapılı vücutlu elindeki çicek demetimi
kucağıma fırlattı resmen.
İstemediği belliydi sanki ben sana bayılıyorum.Ben içeriye geçmemiştim annemin işareti ile kahve tepsisini elime aldım.