Çevirmen :EvanglinaBaşkentin alt sınıflarının yaşadığı bir gecekondu mahallesinde. Bunların arasında tuhaf bir kokuya sahip eski püskü bir Pazar sokağı vardı. İçinde duvarın arkasına saklanan, durumu kötü küçük bir çocuk vardı.
“Açlıktan ölüyorum.”
Çocuk bu yıl 6 yaşındaydı.
Yanakları, omuzları ve kıyafetlerinin gizlediği diğer kısımları gibi vücudunun her yerinde yaralar vardı. Birkaç gün önce bir grup dilenci çocuk tarafından dövüldükten sonra oluşmuşlar. O gün, çocuk neredeyse ölüyordu.
“Hâlâ neyin ne olduğunu bilmiyorum.”
Neyse ki, zorlu yaşamı sayesinde ölümün eşiğinde dolaşan çocuk sonunda gözlerini açtı. Bu süreçte, rüyası aracılığıyla hatırladığı garip anılar tekrar bir araya geldi. Önceki hayatının anılarıydı. Çocuk önceki hayatında bile huzurlu bir hayat yaşamamıştır. Bir uçak kazasında ölmek, o hayatın son anısıydı. Böyle bir ölümden sonra çocuğun ruhu diğer ruhlarla birlikte bir yere taşındı. Ruhların ilerlediği geçit uçsuz bucaksız bir boşluktu, ölçeği tahmin edilemezdi. Evren kadar gizemli ve geniştir. Orada yıldızlarla dolu bir evren gibi sayısız kitap vardı. Kocaman kitaplar, alanı çöl kumlarından daha yoğun bir şekilde doldurdu. Geniş bir yerdi, sanki hep birlikte başka bir boyutmuş gibi görünüyordu. Bir ışık huzmesi yoldaki sayısız ruha rehberlik etti ve çocuk, tıpkı diğer ruhların yaptığı gibi ışığı izleyerek yürüdü. Doğal olarak, sabit yolu takip etmek sadece normalmiş gibi. Geldiği yer kocaman bir kitap kapağının önüydü. Bir bariyer gibiydi ve büyük bir dağ gibi devasaydı. Tam olarak bir devin okuyacağı bir kitap gibiydi. Cennetin kapısı bu kadar devasa ve büyük mü? Bir süre bekledikten sonra kocaman kitap açıldı. Ruhların Rehberi, “Bunun içinde ölmeden önce okuduğun bir kitabın dünyası var” dedi. Böylece çocuğun ruhu devasa kitabın sayfalarına nüfuz etti.
“Yine de, en azından bir Kıyamet gibi ne umutlara ne de hayallere izin veren bir dünya görüşüne sahip bir roman değil.”
Başta kendini böyle teselli etse de… Huzurlu bir dünyaya sahip bir roman olsa bile, çokta iyi bir şey değildi.
‘Benim rolüm ne…? Dilenci mi?’
Dilenci rolünden geçen biri mi?
‘Bu nasıl bir roman böyle? Hangi roman ki?’
Çok düşündü ama aklına gelen bir kitap yoktu. Önceki hayatında okuduğu çok fazla roman olduğu için. Ama bu hiçbir ipucu olmadığı anlamına gelmiyordu. Dilenci olarak yaşamaya başlamadan önce küçük bir anısı kalmıştı. Çocuk, soylu bir ailenin gayri meşru çocuğuydu. Kimsenin umursamadığı bir baş belasıydı. İster aile üyeleri, ister o evin çalışanları. Sonra bir gün, aniden kovuldu.
[Sen benim biyolojik çocuğum bile değilsin, ama şimdiye kadar onunla yaşadığını düşünmek! Lanet olsun! Kaybol! Seni böcek!]
Babası olduğunu bildiği adam, bu sözleri haykırırken onu kovdu. Tüm ipuçları buydu.
“Hangi aileydi, adını bile hatırlayamadım.”
Her neyse, ister yeni bir dünya, ister bir oyun dünyası olsun, çocuğun amacı sadece bir tanesidir. O ekmek! İşte o iştah açıcı ekmek.
“Sanırım açlıktan öleceğim.”
Birkaç gün önce bir grup dilenci çocuk tarafından dövülmesinin nedeni, o bir somun ekmeği çalamamasıydı. Bir beden ne kadar küçükse, ekmek çalarken o kadar fazla avantaj elde ederdi. Ancak çocuk yakalandıktan sonra fırın sahibi çok hassas davrandı. Bu yüzden bir grup dilenci tarafından dövülürken neredeyse ölüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ağabeyim için, Erkek Baş Kahramanı Baştan Çıkaracağım
RomanceNe umutları ne de hayalleri olan saplantılı bir trajedi romanına düştüm. Daha doğrusu erkek başrolün ile sözleşmeli evlilik yapan kadın başrol ile karşılıksız bir aşk yaşayıp ölümüyle son bulman İkinci erkek başrolün en küçük kız kardeşi olmuştum. E...