3. Vapaus käteen jää

83 5 5
                                    

...

(P=poikaystävä M=minä)

P: moi rakas

M: no moi. Onko pää kipee?

P: joo. Voisitko sä käydä kaupassa ostamassa särkylääkettä ja jotain limua?

M: joo voi

P: okei kiitos. Moikka

Sitten puhelu katkeaa. En todellakaan haluaisi käydä ostamassa kaupasta mitään. Pakko kai se on koska en halua turpaan mennessäni kotiin.

Pysäköin parkkihalliin tyhjään parkkiruutuun ja nousen pois autosta. Menen käymään apteekissa ja ostan särkylääkettä. Sitten suuntaan kauppaa ostamaan limua. Otan vain Pepsi Maxia koska en tiedä mitä poikaystäväni haluaisi.

Lähden autolle ja sillä suuntaan kotiin. Minua pelottaa mennä kotiin. Pelkään poikaystäväni lyövän minua.

Poikaystäväni oli seurustelumme alkuaikoina todella ihana. Hän oli todella rakastava ja huolehtiva. Nyt vuoden aikana hän on ruvennut juomaan alkoholia todella paljon sekä hän on myös alkanut olla todella väkivaltainen. Hän myös haukkuu minua ja hän on raiskannut minua pari kertaa. En kuitenkaan ole uskaltanut lähteä tästä suhteesta.

Kaverini tai siis entiset kaverini ja perheeni varoittelivat poikaystävästäni ettei kannattaisi alkaa seurustella hänen kanssa. En uskonut heitä jonka takia en enää ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Katkaisin välit 2 kuukauden seurustelumme jälkeen. Siitä on nyt noin 3 vuotta.

Ajan kotipihaani. Tämä on minun talo. Poikaystäväni on vain muuttanut tänne yhdessä vaiheessa. Huokaisen syvään. Nousen autosta ja menen kotiin.

''Moi'' huudahdan. ''Moi rakas'' poikaystäväni sanoo. ''Mä haluun erota'' sanon. Samantien tunnen nyrkin silmässäni. ''Mitä sä sanoit?'' Poikaystäväni kysyy vihaisena. ''Mä haluun erota'' sanon uudestaan ja pian saan tuntea nyrkin uudestaan kasvoissani.

Poikaystäväni alkaa pakata tavaroitaan johonkin kassiin. Hän on jo lähtemässä. ''Avain'' sanon. Poikaystäväni kaivaa avaimet taskustaan ja irrottaa niistä vara-avaimeni. Hän vielä kouraisee rintaani ja poistuu.

Menen heti ovelle ja laitan sen lukkoon.

Liu'un ovea pitkin lattialle istumaan. Minä jätin juuri poikaystäväni? Se tuntuu todella hyvältä. Minuutti sitten vielä seurustelin. Nyt olen ihan vapaa kuin taivaan lintu.

Time skip kuukausi

Pääsin juuri töistä ja istun auton ratissa. Olen ollut koko kuukauden ihan yksin. Olen käynyt vaan töissä ja sen jälkeen tullut kotiin ja katsonut telkkaria. En ole nähnyt muita ihmisiä kuin töissä työkavereita ja lapsia töissäni sekä kaupassa kaikki ne muut asiakkaat.

Kyyneliä vierii poskilleni. Tuntuu pahalta kun elämässäni ei ole mitään eikä ketään.

Lähden ajamaan kotiin. Päätän kuitenkin liikenneympyrässä kääntyä eri suuntaan kuin pitäisi. Eihän minua kukaan ole kotona odottamassa. Päätän lähteä Lahteen vanhemmillani käymään. Sen jälkeen kävisin veljilläni.

Time skip tunti

Ajan autoni levähdyspaikalle. Tässä ei ole muuta kuin vain paikka johon voi pysähtyä.

Istun auton viereen. Katson ympärilleni ja näen puita ja isoja kiviä.

Kyyneleet valuu edelleen poskilleni. Kaivan taskustani tupakka-askin ja sytkärin. Otan yhden tupakan huulieni väliin. Oikeastaan se on viimeinen. Sytytän sen ja laitan sytkärin taskuuni. Vedän keuhkoihini tuota myrkkyä ja puhallan pois.

Rupean huutamaan niin kovaa kuin vain ikinä pystyn huutamaan. Kohta varmaan lähtee ääni mutta mitä sitten.

Rupean miettimään mitä tein väärin. Miksi poikaystäväni alkoi olemaan väkivaltainen? Milloin hänestä tuli sellainen?

Saan tupakan poltettua ja nousen ylös. Tiputan tupakan maahan ja astun sen päälle vanhoilla kuluneilla lenkkareillani.

Menen autoon ja jatkan matkaani.

Saavun äidin ja isän kodin luo. Nousen autosta ja menen etu ovelle. Painan ovikelloa. Pian oven takaa kuuluu ääniä ja ovi aukeaa. ''Moi äiti'' sanon. Hän huomaa että olen itkenyt ja ottaa minut halaukseen. Tätä minulla on ollut ikävä. Äidin halausta.

●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
En tiiä tykkäänkö tästä luvusta. Tää on mun ensimmäinen jostain kappaleesta tehty shotti ja sen myös huomaa tän laadusta. Ja tää on tosi lyhyt. Mut toivottavasti kelpas ees jollekin.

Tää shotti on saanut inspiraatiota Haloo Helsingin vapaus käteen jää kappaleesta.

Sanoja: 567

Mitä meistä tuleekaan?// One shotsWhere stories live. Discover now