6. Jemina

64 7 3
                                    

25.1.2023
Jemina

"Jemina herätys! Meidän muuttoauto tulee 30 minuutin päästä" äiti sanoo ja herättelee minua. "Joo nousen ihan just. Mä oon jo pakannut kaiken" sanoin. Äiti oli jo lähtenyt alakertaan, kun nousin ylös sängystä. Vaihdoin vaatteet, joita en ollut pakannut vielä.

Lähdin kävelemään vessaa kohti. Huomaan vessan oven olevan lukossa. Odotan vessan ulkopuolella ja pian ulos astuu veljeni Aaro. "Huomenta! Pikku Buu onkin jo herännyt" veljeni sanoo. "huomenta" vastaan takaisin väsyneenä. Menen vessaan tekemään tarpeeni ja pesemään hampaani.

Aaro on kutsunut minua Pikku Buuksi siitä lähtien, kun olin 3 vuotias. 10 vuotiaan minua rupesi ärsyttämään se ja sanoin siitä Aarolle. Aaro lopetti sen, mutta pyysin häntä jatkamaan, kun olin 11 vuotta.

Tarkistin onko kaappeihin jäänyt jotain. Kaapissa oli minun hajuvesi ja ripsiväri. Otin ne ja hammasharjan mukaan ja menin omaan huoneeseen. Laitoin tavarat kassiin, jossa oli joitain meikkejäni.

Menin alakertaan, mutta en syönyt. Minulla yleensä ei ole nälkä aamuisin.

Muuttoauto tuli pihaan. Veimme tavaramme sinne. Jotkut tavarat jää tänne esim sohva, keittiön pöytä ja tuolit ja pari lipastoa. Uudet asukkaat halusi ne, kun äiti tarjosi. He maksoivat niistä kyllä jonkun verran. En tiedä paljonko.

Muutto auto lähti, kun saimme sen pakattua sen täyteen. Muutama laatikko laitettiin äitini autoon, jolla me matkustamme Lahteen.

Tarkistimme onko sisällä vielä jotain ja teimme loppusiivouksen.

Äiti antoi avaimet uusille asukkaille. Minä istun autossa kuskin takana ja apukuskin paikalla istuu Aaro.

Äiti istuu kuskin paikalle ja minä laitan kuulokkeet korviin ja alan kuuntelemaan Måneskinia, joka on minun lempi bändi. Nyt alkaa noin 2 tunnin matka. Onneksi se ei ole paljoa.

Äiti sai töitä Lahdesta sairaalasta, joten me joudumme muuttamaan. Äitini on lääkäri. Minä ja Aaro menemme samaan kouluun tai siis lukio ja yläkoulu ovat samoissa tiloissa.

Minua jännittää saanko uusia kavereita, koska olen huono tutustumaan uusiin ihmisiin. Muutenkin minulla ei ollut kavereita Tampereella. Olin koulun "hikke", joten kukaan ei halunnut tutustua minuun.

Minua alettiin kiusaamaan jo 1 luokalla. Minua haukuttiin, vedettiin hiuksista, puhuttiin pahaa selän takana ja levitettiin juoruja. 4 luokalla myös haukuttiin sen takia, että minulla ei ole enää isää. 5 luokalla siihen tuli myös potkiminen ja lyöminen. 7 luokalla enää ei haukuttu niin paljon vaan ennemmin löytiin ja potkittiin. Mutta minua alettiin haukkua lesboksi ja biiksi, koska seurustelin hetken tytön kanssa. Välillä Aaro oli tullut puolustamaan mutta kielsin häntä sekaantumasta, koska seuraavalla kerralla minua satutettiin enemmän.

Onneksi tänään minun ei tarvinnut mennä kouluun, vaikka on koulupäivä eikä tarvitse mennä huomennakaan mutta maanantaina joudun mennä.

Mietin matkalla isääni, joka kuoli, kun olin 8. Hän kuoli auto-onnettomuudessa. Muistan, että Aaro piti minusta silloin huolta. Teki ruokaa, pyykkäsi, laittoi nukkumaan, herätti, kyseli olenko tehnyt läksyt ja auttoi kaikessa missä tarvitsi. Se lähensi meitä kahta todella paljon ja nyt olemme todella läheisiä. Aaro piti huolta, koska äiti ei jaksanut. Vieläkin äiti tekee paljon töitä ja on vähän kotona.

29.1.2023

Herään aamulla 6.40. Puen vaatteet päälle. Menen pesemään hampaat ja menen alakertaan. Otan omenan korista, pesen sen ja syön sen.

Meillä on 2 kerroksinen koti. Alakerrassa on keittiö, vessa, äidin makuuhuone, olohuone ja kodin hoitohuone. Yläkerrassa on minun ja Aaron huoneet, parveke, olohuone ja vessa

Mitä meistä tuleekaan?// One shotsWhere stories live. Discover now