Aisyah's P.O.V
aku mengelap air mata dengan shawl yang kupakai berwarna pink lembut wui sepadan dengan baju kemaja danish. ah kenapa aku masih fikirkan laki tu? wahai hati, kenapa kau masih mengharapkan lelaki itu? hatinya tiada padaku. senyum. aisyah, kau kena senyum!
dah sampai ke rumah umi segera aku keluar dari kereta. sakit hatiku.
oh tidak! kenapa aku nampak ada dua pintu rumah ni. kenapa pintu eh tak dunia ni berpusing. kepala dan otak aku sekali sakit. berdenyut kuat. oh tak! aku lemah. akhirnya aku rebah. jatuh. matikah aku? selamat tinggal umi, abah, puteri dan raja pemilik hatiku. selamat tinggal semua orang.
lepas 5 minit..
ya Allah sakitnya kepala ni. ku lihat wajah umi dan puteri di sisi ku. dan ku lihat wajah seorang laki samar samar sahaja wajahnya. oh ya laki itu adalah dr danish danial.... suamiku. aku terbaring di bilik danish.
"akak, akak okay?" tanya puteri. sungguh dia risau akanku. aku mengangguk lemah.
"aisyah, kamu okay tak ni?" soal umiku. aduh soalan sama lagi.
"ya" aku tersenyum hambar.
aku lihat laki di hadapanku ini. dia... dia.... ah aku benci dia! tak! aku cinta dia! ya Allah.
"maaflah semua. saya nak sendirian" kataku. aku bangun dengan keadaan 'mabuk' no i mean pening. aku langsung tak pandang lakiku. aku berjalan menuju ke bilikku. bilik yang aku rindui.
semasa aku tutup pintu. aku terdengar suara umi memarahi suamiku. dan ya Allah!
"kamu buat apa dekat aisyah? umi suruh kamu ajak dia keluar tenangkan dia bukan buat dia lagi serabut. now explain everything" marah umi
ya ALLAH. aku fikir danish yang beria ria nak aku keluar dengan dia... rupanya......semua ni rancangan umi. no wonder lah danish tahu movie apa yang aku nak tengok sangat. ini semua rancangan umi rupanya. kuatlah wahai hati.
aku melangkah masuk bilikku. aku kunci diriku. aku menangis semahunya. no stop crying. dah nak masuk asar better aku solat. aku melangkah masuk bilik air. aku melihat cermin ya Allah. mataku bengkak. aku ambil wudu' dan aku pakai kain telekung. aku solat dan entah bagaimana air mataku mengalir.
selesai solat...
"ya Allah ya tuhanku. ya Allah ya rahman ya Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang ya ALLAH maha pengampun lagi maha besar. ampunilah dosaku. dosa ibu-ibu bapa-bapaku dan dosa suamiku. aku tak kuat ya ALLAH. ya aku tak kuat. aku tak larat ya Allah. maafkan aku ya ALLAH. aku tak sepatutnya mengeluh tapi hati aku ya Allah sakit sangat. kau berikanlah aku kekuatan supaya dapat menempuhi segala ujian ini ya ALLAH. ya ALLAH kau ampunilah dosa suamiku. tunjukkanlah dia jalan yang lurus dan benar. amin ya rabbal alamin" aku mengamin doaku. aku menangis dengan teresak esak di atas sejadah dan akhirnya aku tertidur di atas sejadah.
knock knock!! knock knock!!
aku terjaga. eh aku terlena rupanya. sekarang pukul berapa? ya ALLAH YA RABBIIIII dah pukul 6.33 p.m lamanya aku terlena
"ya kejap" aku membuka telekung. kainnya aku memakainya dahulu. aku memulas tombol pintu and ta-da wajah suamiku di hadapan pintu. aku tutup semula pintu. danish menolak pintu. dan aku berusaha untuk menutup dan oh yeah aku yang kalah. aku penat nak menolak pintu bazir tenaga saja. aku biarkan dia masuk. dia tutup pintu dan kunci. kunci? dah woi jangan pikir negatif sangat.
"kau okay tak ni?" tanya suamiku. aku menunduk wajahku. ya mata aku masih bengkak dan paling teruk adalah...... bengkak lagi teruk daripada tadi.
"bila aku cakap pandang aku" tegurnya. ada aku kisah? aku memekakkan telinga. aku baring atas katil. aku membelakanginya. yes itu ja yang mampu aku buat. aku tahu itu semua dosa tapi hati ni siapa nak tanggung? sakit perit ni sapa yang nak tumpang rasa?
"aisyah umaira. im talking to you" kata danish. dia dah naik katilku untuk mengadap aku. oh tak jangan. aku menoleh ke arah lain. membelakangkannya semula.
"pusing badan kau sebelum aku buat apa apa" marah danish. aku diam. lantak ah
"in 5 seconds"
"5"
"4"
"3"
"2" masih diam. aku tak larat nak join dalam game danish
"1" sudah tamat tempohnya
"fine" katanya. aku dapat rasakan ada pergerakan tangan di pinggangku. oh tak bukan di pinggang! aku geli bahagian situ. fine! aku masih diam.
"oh tak mau ya?" danish gerak ke hadapan rapatkan aku dengannya. dia main anak rambutku. eee laki ni kang....
"apa?" tanya aku. aku menoleh. biar dia tengok mata aku bengkak. lantak ah hati aku lagi bengkak! jarak kami dekat gila.
"eh mata kau? bengkak? kau menangis?" katanya dengan panik. cemas.
"dr danish nak apa? dr boleh straight to the point tak?" marahku.
"no. kau menangis kenapa?" soalnya
"dr danish better stop asking me. awak nak apa? jawab cepat" marahku
"aku nak kau jawab soalan aku" katanya
" ya saya nangis. puas hati dr?" aku dah tak tahan lagi
"kenapa?" tanya dia. bengap ke apa laki aku ni?
"sebab awak. okay dah jangan tanya mengapa sebab apa dan sebagainya. saya nak bersendirian sekarang. dr danish keluar then tolong tutup pintu sekali ya? oh ya kunci sekali. terima kasih dan bye" pesanku. tak bukan niat aku nak halau cuma kalau aku tengok muka dia akan ku rasa perit di hati ni. aku tarik selimut dan menyelimutkan diri. aku membelakanginya.
"fine. lantak kau lah. nak sakit ke nak menangis melalak ke nak menjerit ke nak mati ke lantak kau aku malas nak ambil kisah. and aku pun bukan nak sangat tengok muka kau" tengking danish. danish keluar secara tak langsung dia mengikut arahan aku.
ha padan muka kau aisyah! dia tanya baik baik kau emo bukan main teruk. kan dah kena. tapi....
tbc
drop comment as you are sending ur love for me hahahahah tq for supporting and dont forget to vote
your love,
DANISH DANIEL
YOU ARE READING
"Pensyarahku suamiku" (SLOW UPD)
RomanceNur aisyah umaira. nama diberi oleh keluarga kandungnya. berumur 22 tahun. hidup dengan family angkat. hidup sebatang kara kalau family angkat dia takda. semua family angkat dia sayang akan aisyah umaira kecuali bakal suami dia a.k.a ABANG ANGKAT mu...