part 37

17.3K 342 157
                                    

"Danish, kamu bel-" umi yang masuk terus keluar sampaikan ubat yang umi nak bagipun dia letak dekat luar.

"ish apa tak kunci pintu, kalau puteri uang nampak kan naya budak kecik tu kamj berdua ni haaaa jangan risau. sambung sambung..." pesan umi dengan pintu terbuka sedikit. aisyah hanya menahan malu. danish hanya memandang aisyah dengan tersengih sengih

"oh jangan lupa, cucu coming sooon jangan lupa pulak" sambung umi. dikuncinya pintu dari dalam. bertambah sengih danish dengan usikan umi.

"apa sengih sengih?" sempat aku menghadiahkan dia cubitan ketam aku. dia mengaduh kesakitan.

"uish makin garang, sayang abang ni" kata dia sambil menggosok gosok bahagian cubitan tadi.

"tapi lagi garang lagi aummm" sambungnya. aisyah terlopong.

eh eh otak budak ni bukan main

"dah la, layan abang sampai ke zuhur esok tak habis" kata aisyah. aisyah baru saja nak bangun terus ditariknya aisyah hingga aisyah tak dapat nak kawal badan menyebabkan dia tersungkur atas katil.

aisyah memandang tajam ke arah danish. dasar suami kurang romantik! bukan nak sambut dia yang tersungkur. Dibiarkan lagi ada.

"abang ni kan.." kataku. ingin saja dia tarik tarik hidung mancung lakinya itu. haij sabar!

"jangan marah sayang.. nanti gagal projek umi abah nak dapat cucu" kata danish sambil tersenyum nakal. tiba tiba meremang bulu roma di leher.

cucu?

----------------------------------------

malam ni aisyah kembali di tempat asalnya dimana seorang isteri patut berada iaitu disisi suami.

bintang bintang di langit ditenung aisyah sehingga dia tak perasan kelibat danish disebelahnya di balkoni.

"sayang tengah kira bintang ke?" soal danish sambil meletakkan air hot chocolate di meja kaca.

"oh pocot nenek satu dua tiga" latah aisyah. dia memandang danish tajam sambil mengurut dadanya.

"ops sorry, sorry. Sambung kira balik" kata danish. Dia tersenyum macam kerang busum sampai mengambil tempat disebelah aisyah.

"Sayang" panggil danish lembut. Dia juga turut memandang atas, tengok bintang juga mungkin.

"ya abang sayang bucuk macam, ada apa ya?" jawab aisyah. Danish ketawa.

"dah nak pukul 10.30 dah ni, taknak tidur ke? Malam jumaat ni afdal kalau masuk bilik awal" pesan danish. Mata aisyah terbuntang. Malam jumaat? Meremang buku roma aisyah dibuatnya..

Perangai gatal dia dah datang dah!!!

"tapi ab-" belum sempat aisyah nak menjawab, danish lagi pantas menarik aisyah ke dalam rumah. Dia pantas menutup pintu kaca dan lari naik bilik.

"sayang, jom laksanakan projek cucu untuk umi abah" kata danish, danish terus menolak lembut aisyah. Lampu ditutup. Telefon bimbit milik mereka berdua dalam keadaan mood silence.

Projek cucu untuk umi abah diteruskan, malam bahagia milik mereka.

*********

Badan aisyah terasa letih. Dia ingin menunaikan solat subuh namun apakan daya, badannya dikunci dengan tangan sado milik danish. Aisyah cuba mengalihkan tangan danish, dia ingin mandi wajib sebelum menunaikan solat subuh. Usaha dan usaha dan terus usaha, dia berjaya.

"abang bangun abang. Solat" panggil aisyah.

Ei tak boleh jadi ni, dah pukul 6.10 dah ni.

Idea nakal datang. Dia mengambil telefon bimbitnya. Dia set alarm dengan lagu fire bts. Cepat cepat dia meletakkan phonenya di tepi telinga danish. Alarm berbunyi.

"WOAHHHHHH" danish menjerit saat bts menjerit faiyahhhhh. Danish menggosok telinganya. Bingit mungkin.

"tau pun bangun. Ingatkan tak reti bangun dah. Penat aisyah kejut abang tak reti bangun bangun." bebel aisyah. Danish geram, dia membuat muka tak puas hati. Dia bangun dari katil berjalan menuju ke arah aisyah.

"orang penat, 'exercise' malam tadi 3 round." katanya lalu dengan selamba badaknya masuk bilik air. Danish tersenyum puas lepas melihat muka terkejut aisyah.

Ya Allah malunyaaaaaaa...

Aisyah pantas melipat kain telekung lari keluar bilik. Sebenarnya perasaan malu tak hilang lagi. Aisyah pergi ke dapur, menyediakan bahan untuk masak mee goreng.

To be continued....
________________________________

Wowwwww holla genk? Apa khabar? Its been awhile. Dah hampir 1 tahun lebih dah tak update story ni. So, i decided to habiskan this story dalam this week insyaAllah. Ramai dm sis suruh cepat update, Lama dah tunggu and etc. Idea tak banyak macam dulu dah thats why tak update tu. So i will slowly update new chap okay? Pls stay tune ❤️

"Pensyarahku suamiku" (SLOW UPD) Where stories live. Discover now