Nah, saya belanja dr danish daniel ↑ Jangan habaq hakak tak payung nahhhh okay byee selamat membaca
*****
Danish memperbaiki kedudukannya dan menghadap aku. Dia ambil bantal kemudian bantal itu dipeluknya erat.Eee, dari pada dia peluk bantal tu kan lagi baik dia peluk aku. Ish! Sempat lagi aku kan...
"Tentang apa, sayang?" Soalnya. Mata hitam kecoklatan milik aku direnungnya dalam. Bibirnya diukir senyuman manis.
Dak la ni, aku nak discuss pasal benda penting. Yang dia buat comel ni kenapa? Kang tak pasal pasal ada juga kena cium ni kang...
"About what sayang? Kenapa senyap ni?" Soalnya semula. Kini, sudah lenyap senyuman yang terukir sebentar tadi. Dahinya berkerut.
"Huh? Awak la ni..." aku menyalahkan dia. Dialah punca aku hilang semangat nak cerita.
"Aik? Abang pula dipersalahkannya. Sayang, cepat la. Awak nak cerita tentang apa? Nak tunggu saya berjanggut baru nak cerita?" Katanya. Aku ketawa kecil. Dia menggelengkan kepalanya.
"Sebenarnya.."
"Sebenarnya?"
"Ha...awak ingat tak saya ada call awak tadi? Saya ada tanya awak pasal hadiah?" Soal aku. Dia mengangguk kepala.
"Sebenarnya, sebelum saya sampai sini dan sebelum saya call awak. Saya ada terima satu bungkusan. Macam hadiah juga lah. Tapi tak tahu dari siapa" ceritaku. Danish sudah duduk tegak.
"Ada apa dalam tu?" Soalnya serius.
"Ada coklat. Pada mulanya, saya ingat awak yang bagi. Saya dah pasang niat dah nak makan. Dalam kotak tu tak ada card. Nasib baik ada munirah. Kalau tak lama dah saya makan coklat tu. Saya ingatkan awak yang bagi" kataku. Jelas sekali, riak wajah danish sangat dia terkejut. Risau juga jelas terpancar.
"Mana coklat tu sekarang? Sayang jangan makan coklat tu. Takut dia letak something ke apa ka. Coklat tu awak buang" pesannya. Aku hanya mengangguk tanda faham.
"Jangan angguk saja tapi tak buat" katanya. Aku ketawa kecil.
Dah macam orang tua dah cara dia membebel.
"Haaa. Lepas tukan, ada private nombor ni call saya. saya takut" aku hanya menundukkan kepala.
"Lelaki ke perempuan?" Soal danish. Dada danish sudah berombak rombak.
"Lelaki" jawabku
Bantal yang dipeluk olehnya, dicampak ke dinding. Terkejut aku dengan tindakan spontan danish sebentar tadi.
"Tak guna punya manusia" marahnya. Aku cuba menyejukkannya. Air mata kini jatuh ke tanah satu persatu.
Bukan apa, aku hanya risaukan orang sekeliling aku. Terutamanya, danish.
"Sayang jangan risau, sekali lagi dia buat kerja tak guna macamni. Sayang bagitau abang. Biar abang settlekan mamat ni" katanya. Danish menarik tangan aku lalu dipeluk aku erat. Jelas sekali kedengaran denyutan jantungnya. Laju gila.
*****
Bagasi bagasi milik aku dan munirah kini berada dihadapan pintu. Pemilik bagasi bagasi comel ni mana? Mana lagi kalau bukan depan cermin? Aku dan munirah bergaduh berebut cermin. Ada ka patut munirah yang panjang galah ni berdiri depan aku? Dah la aku ni pendek. Sebenarnya pendek beberapa inchi ja.
Aku menolak tubuh ramping milik munirah ke tepi hingga dia tersepak bucu katil. Munirah mengaduh kuat. Aku pula? Gelak terbahak bahak. Haaa ada aku kisah? Berani lagi halang aku. Kecil kecil cili padi tauuu..
YOU ARE READING
"Pensyarahku suamiku" (SLOW UPD)
RomantizmNur aisyah umaira. nama diberi oleh keluarga kandungnya. berumur 22 tahun. hidup dengan family angkat. hidup sebatang kara kalau family angkat dia takda. semua family angkat dia sayang akan aisyah umaira kecuali bakal suami dia a.k.a ABANG ANGKAT mu...