part 14

23.2K 639 18
                                    

aku menuruni tangga. dari atas aku boleh dengar ketawa si puteri. teruk betul adik aku ni kalau ketawa hahahhahaha!!

"umi, umi, panggil aisyah ke?" tanyaku. umiku tersenyum manis.

"tak" jawab abah sambil matanya fokus pada surat khabar 'kosmo'.

jawapan abah mengelirukan aku. jangan cakap yang diorang kenakan kami.

"puteri? tadi kata umi panggil" dahiku berkerut. tak faham lah aku! dah lah malu tak habis lagi ni. free free je puteri tengok 'drama sebabak' aku dengan danish.

"puteri actually naik atas saja saja ja tak sangka pulak yang akak dengan abang ehem ehem" katanya. meletus ketawanya. umi memukul lengan puteri tanda 'sudahlah tu'.

"okay okay aduh senak perut" puteri menggosok perutnya.

"adik, kau ni memang saja ja kan?" datang sudah si husband ni. aku melarikan diri dari ruang tamu atas alasan nak buat air. dengan pantas kaki ku menghayun satu demi satu ke arah dapur. kalau danish dengan puteri ni berperang mulut memang tak da penghujungnya. entah siapa kalah siapa menang.. tapi selalunya puteri menang hahahahahah!

"eh mana jug ni?" aku mencari cari jug berwarna jernih. ingan saja aku memanggil mak som tapi em malas pulak nak menyusahkan dia.

"ah ini dia. macamana boleh tak perasan depan mata je pun" bebelku. bekas yang berlabel gula ku capai. gulaku masukkan ke dalam jug itu. uncang teh juga aku masukkan ke dalamnya. air panas sudah kutuang kedalam jug. selesai buat teh. cepat cepat aku ke ruang tamu bersama sama sama dulang. ku lihat danish dengan puteri ketawa berdekah dekah.

sesungguhnya dua beradik ni pelik nak matei(mati)! ish kau ni aisyah ada ke patut kutuk suami kau. berdosa kau tahu? aku beristighfar.

aku letakkan dulang di atas meja yang jernih warnanya yang diperbuat daripada kaca. umi tersenyum

"alololo baiknya anak umi ni" puji umi. mau kembang hati ni. aku lihat suamiku yang masih bergurau dengan adiknya. em kan best kalau dia bergurau macamtu dengan aku.

mata kami bertembung!

ni aku lemah ni!

aku meminta diri untuk naik ke atas. aku masuk ke bilik danish. kemas apa yang patut tapi masalahnya sekarang... bilik dia tak bersepah langsung! em tak palah aku berehat dulu.. aku duduk bersila di atas katil.

kenapa danish selalu berperangai
pelik. sekejap baik sekejap em kejam..
aku buntu. danish, tolonglah jangan bagi aku harapan palsu! kau kena tabahkan hati kau, aisyah. kau kena! dia husband yang sah! sudahlah! kau kena buat something supaya kau berjaya menculik hatinya...

tapi hati dia keras macam konkrit! hati dia tiada pada aku! siapalah aku di mata dia.. sedih!

finaz? ei sakit je hati ni bila disebut nama dia! tak pa tak pa! aku akan buat danish tersangkut dengan aku. yes! munirah yang bijaksanakan ada. bijaksana lah sangat hahahahah!! ish kau ni kan suka sangat kutuk orang dalam diam kan aisyah? hihihi.

"eh phone aku mana?" cis! tadi niat nak kejutkan si keding (danish) tu. eh dia tak keding okay dia agak berotot plus dia ada chocolate abs lagi uolss jangan pandang suami i sebelah mata k uolss tapi pinggang dia tu pergh jeles mak!

aku segera keluar dari bilik. langkah ku mati bila ternampak danish naik ke atas.

ughh! nak ambil phone atau tak? ambil je lah

aku abaikan danish. fokusku hanya pada phone. phone mana dikau menghilang..

"mana aku campak phone ni?" ku garu kepalaku. bantal selimut cadar segala mak nenek aku angkat.

"Pensyarahku suamiku" (SLOW UPD) Where stories live. Discover now