İyi okumalar❤️
Güne her zamanki gibi annemin kafamın altından yastığı çekmesi ile başlamıştım.
Çünkü bende o klasik alarm çaldığında uyanacak beyin yoktu. Kulaklarım dedikoduya gelince bir yunus kadar iyi duyabilecekken alarma gelince işlevini yitiriyordu.
Üstüme kalkıp okul formasını geçirirken ayıp olmasın diye elimi yüzümü yıkamıştım. Çünkü ben her halimle yakışıklıydım.
Evden annemin ısrarı üzerine elimde bir tane simitle çıkarken içimden dişimde susam kalmaması için dua ediyordum.
Simit yiye yiye okula giderken birden yanımdan duyduğum korna ile sıçramıştım.
Kafamı çevirdiğimde kornaya basan kişiye bakmıştım.
Soner hocaydı bu, ne işi vardı ki buralarda?
"Günaydın Mete, okula gidiyordum binsene arabaya." Dediğinde tabiki bu fırsatı kaçırmamış ve arabaya binmiştim. Çünkü sebebi belliydi. Ben tembeldim. Ve yürümek benim için eziyetti.
Sessiz bir şekilde arabayı sürdüğünde istemsizce gözüm kollarına kaymaya başlamıştı. İçimden gördüğüm damarlara bir "yuh!" Derken dışımdan da boş bulunup "Maşallah..." Demiştim. Daha sonra ne dediğimin bilinciyle gözlerimi büyüttüm. "Neye maşallah?" Diyen Soner hocayla yutkundum ve hemen aklıma gelen ilk şeyi söyledim.
"Yani arabaya maşallah hocam, çok güzelmiş." Başını sallayıp "sağolasın." Dediğinde araba da durmuştu. Camdan baktığımda gördüğüm insanlar ile oflamıştım.
Yine gelmiştik şu bok çukuruna.
İkimizde arabadan indiğimizde Soner hocanın benden hızlı yürümesi yüzünden o okula benden önce girmişti. Bende arkasından yaylana yaylana okula girmiştim.
Sınıfa çıktığımda bizimkilerin hepsinin geldiğini görmüştüm. Açıkçası zaten hep ben son gelirdim. Çünkü uykumu bölmeye kıyamıyordum. Yanlarına gittiğimde ellerinde tuttukları posterle kaşlarımı çatmıştım.
"O ne la?" Diye sorduğumda Mavi"güzellik yarışmasıymış." Demişti. "Vay acaba hangi kız birinci olur?" Diye sorduğumda Onur "sorun şu ki yarışma hem erkekler için hem de kizlar için düzenleniyor." Demişti. O sırada yanımıza gelen Necip "bence Mete aday olsun." Demişti.
Bu dediği gururumu okşarken Necibin yanına birkaç kişi daha gelince elimle hepsini susturdum ve "merak etmeyin arkadaşlar, tabiki de sınıfımızı temsil ederim. " Demiştim.
O sırada içeriye giren matematikçi ile herkes yerine oturmuştu.
O da önce bizimle selamlaşıp sonra kendi sandalyesine otururken "gençler belki görmüşsünüzdür bir güzellik yarışmamız var. Sınıftan bir kız bir erkek çıkacak. Var mı aklınızda bu olsun dediğiniz?" Diye bize sorduğunda ben özgüvenle elimi kaldırmıştım. "Hocam ben katılırım." Diğerleri de beni onaylarken kızlardan da ipek "hocam ben de katılırım." Demişti.
Açıkçası ipek, gayet de güzel bir kızdı. Kumraldı, açık kahverengi gözleri vardı ve estetikli gibi duran burnuyla gerçekten de güzeldi.
Benimle birlikte çoğu kişi de ipeği onayladığında hoca, ben ve ipeği listeye yazmıştı
"evet, gençler yarışma için işimiz bittiğine göre derse geçebiliriz." Demişti.
Sınıftan memnuniyetsiz mırıltılar çıksa da Soner hoca umursamadan tahtayı açmış ve son kaldığımız yeri çözmeye başlamıştı. Eh, bu da demek oluyordu ki annem yüzünden bölünen uykuma devam edebilirdim.
------------
Çıkış zili çaldığında bizimkilerle birlikte yürümeye başlamıştık. "Kanka bu arada yarışma yarın öğle arası olacakmış. Ve konsept: vintage. Kıyafetleri okuldan seçebilirmişsiniz. Ama evde konsepte uygun kıyafet varsa da giyinebilirmişsin." Dediğinde memnuniyetle kafamı salladım.
Birincisi vintage konseptini beğeniyordum. İkincisi vintage konseptine ait güzel bir takım elbisem zaten vardı ve bu yüzden okuldan seçmak zorunda kalmayacaktım.
"Kanka saçlarını da kızlara yaptır malum okula gelirken saçlarına tarak sürmüyorsun." Diye konuşan Onur'a sert bir şekilde baktım. "Seninki gibi inek yalamışa benzemiyor en azından." Dediğimde dişlerinin arasından gülüp "şerefsiz." Demişti.
En son yollarımız ayrıldığında kendimi eve atmanın sevincini yaşıyordum. Okul benim için ikici ev falan olamadı. Olsaydı satardım zaten.
Aklımdayken vintage model takımı çıkarttığımda geri yatağa yatmıştım. Bugün gerçekten çok yorulmuştum çünkü iki ders matematik ve iki ders fiziği arka arkaya görmüştüm. En son formül kusucam diye korktuğum için uyuma kararı almıştım.
Gözlerimi kapatıp kendimi uykuya bırakırken yarının nasıl geçeceğini düşünmüştüm.
Acaba birinci olabilecek miydik? Yoksa sınıfa İpekle birlikte rezil mi olacaktık?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevgili Öğretmenim | bxb
HumorMaskeli Balo kurgusunun yan shipi Soner ve Metenin kitabıdır. kitabı anlamak için Maskeli Baloyu okumanıza gerek yoktur. Her şey sizin bana özel ders vermenizle başladı, ve tabi size küfür etmemle...