Blaze : Gempa!!!!! TOLONGGG!!!!
Blaze merempuh pintu bilik gempa lalu menggoncang bahu gempa yang sedang tido di atas katil nya. Gempa yang masih tido terkejut dan terpinga-pinga disergah blaze..
Gempa : Nak ape blaze pagi ii buta mcm ni. Kacau betul lah aq nk tido lama sikit.
Blaze : Kau kena tolong kitaorang weyh!!
Gempa : Apahal lak ni. Krg kalau x buat mslh sehari x boleh ke... Ape lagi krg buat ni..
Blaze : Thorn gempa!!! Dia pergi minum bahan kimia solar yang x siap lagi!!! Tolong weyh!!!
Gempa melompat dari katilnya lalu berlari ke luar dari bilik dia..
Gempa : THORN?!! MANE THORN?!! MANE DIA?!
Solar : Gempa!!! Kat bilik aq!!
Gempa pun masuk ke bilik solar dan duduk di tepi thorn yang berada di atas katil.
Gempa : Ape jadi solar...
Solar : Aq mandi, aq tinggalkan eskperimen aq tu atas meja, tau ii dia dh pengsan benda tu atas meja dh kosong dh.
Gempa : Aduh...
Hali : Krg jom? Buat ape ni?
Hali yg tiba ii dtg mengejutkan yang lain. Solar, blaze dan taufan bangun dari tempat duduk mereka.
Solar : Kitaorang bukak kedai dulu tau. Kau stay jaga thorn boleh?
Gempa : Boleh ii, tapi nnti sruh ice ganti tempat aq tolong krg...
Solar : Okay.. Lek lok gempa...
Mereka semua keluar dari bilik tersebut meninggalkan gempa dan thorn yang sedang tido... Gempa mengusap rambut thorn sebelum bangun dan menyelimutkan thorn.
Gempa : Better aq turun masak untuk dia makan...
Gempa pun turun ke dapur untuk siap kan breakfast untuk thorn. Gempa pun membuat sup lobak merah untuk thorn. Selepas siap, gempa mengambil sudu untuk rase sup tersebut. Sebelum sempat dia ingin masukkan sudu itu kedalam mulutnya, seseorang memegang lengannya lalu merasa sup itu.
?? : Sedap... Pandai kau masak..
Gempa yang mengenali suara itu memandang ke belakang..
Gempa : Thorn!!! Kau okay? Badan kau mcm mane?
Gempa menaikkan tangannya mengusap pipi thorn manakala thorn hanya memandang gempa tanpa perasaan...
Gempa : Thorn? Kau okay x? Nape diam ni?
Thorn : Kau syg aq?
Gempa : Of course syg.. Ape soalan kau ni?
Thorn : Kalau syg cium aq...
Gempa : Hah?! A-ape kau ni...
Thorn : Kalau syg cium...
Gempa menggaru kepalanya yg tidak gatal... Dia memandang muka thorn lama...
Gempa : Kau kenapa ni? Asl lain Sgt...
Thorn : Kau x syg aq.. Fhm.. Blah lah kau...
Gempa : Okay ii... Haih... Sini...
Gempa menarik lengan thorn lalu mencium lama pipi thorn...
Thorn : Heh.. Kan senang kalau kau dgr je ckp aq, syg.. Nnti tolong bawak naik tau sup tu.. Aq sakit... Tolong yee...
Thorn pun berlalu pergi.. Gempa bercangkuk di tepi meja dapur sambil menutup muka dia...
Gempa : Aq maluuu!!!
The End
Gempa-chan chaoi
YOU ARE READING
oneshot!!!! Gempa x All!!!!
FanfictionCerita pendek or oneshot semua shipper gempa termasuk fusion di boboiboy the movie 2 dan boboiboy galaxy the movie... Just for fun {Under 500 words] #Just for fun #Yaoi #Oneshot story #cerpen #request story #more and more to 18++ #can be sweet ca...