Going to School - Taufan x Gempa

281 21 0
                                    

Gempa memerhati jam dinding di ruang tamu rumahnya.... Jam hampir masuk pukul 8.00 pagi tetapi taufan masih belum bangun dari tido untuk pergi ke sekolah.... Gempa mengeluh lalu naik blik taufan untuk kejutkannya dan terserempak  dengan hali....

Hali: Gem...nk pergi mana?

Gempa: Nk kejut taufan.... X bangun-bangun lagi.... Dah pukul berapa ni... Minggu ni kan dia yang kena pergi sekolah....

Hali: Hmmm.... X pe lh kau tunggu bawah biar aq kejut dia...

Gempa: Thanks...

Hali naik semula ke tingkat dua dan pergi ke bilik taufan.... Hali masuk ke bilik taufan tanpa  mengetuknya lalu menarik selimut yang di pakai taufan...

Taufan: Ish.... Ape ni hali.... Aq nk tido lah...

Hali: Tido ape lagi.... Bangun pergi sekolah lah...

Taufan: X nk sekolah malas.... Aq ngantuk main genshin semalam....

Hali: Bangun giler... Klu x nk pegi sendiri ckp dgn gempa...

Hali menyeret taufan turun dari katil lalu meninggalkan dia baring di atas lantai seorang diri.... Taufan bangun sambil menyumpah seranah hali lalu turun ke bawah berjumpa gempa...

Di bawah...

Taufan: GEMPA!!! DARLING!!!

Gempa yang berada di dapur memusingkan matanya sebelum pergi ke taufan...

Gempa: NAK APA?!!!

Taufan menarik nafas panjang sebelum mengambil remote TV di atas sofa...

Taufan: Gempa, gempa, gempa, gempa...

Taufan menari sambil menyebut nama gempa... Gempa memandang taufan sebelum menyertainya... Hali yang berada di tepi tangga melihat mereka pelik...

Hali: Ape benda diaorang ni...

Taufan: Gempa, gempa, gempa, gempa....

Gempa: What?

Taufan: I don't want to go to school...

Gempa: Why?

Taufan: No, I don't want to go to school...

Gempa: Why?

Taufan: Cause I'm gonna break the rules..

Gempa: Why?

Taufan: I can't even read book...

Gempa: Why?

Taufan: Cause I dont know 2 + 2

Gempa: Why?

Taufan: I just wanna eat food...

Gempa: Why

Taufan: Teacher said I'm too rude...

Gempa: Why?

Taufan: Because I love you!!!

Gempa: Eh?

Gempa berhenti menari apabila lirik lagu tiktok tu berubah....

Taufan: Kau senyap so blh lah aq ponteng... Yeah!!!! Thank you gempa I love you!!

Taufan mencium pipi gempa sebelum naik semula ke biliknya.... Gempa yang masih tercengang perlahan-lahan pergi semula ke dapur untuk buat sarapan pagi... Hali yg masih di tepi tangga menepuk dahinya...

Hali: Lah.... Mcm ni pun ade...

The End

Gempa-chan Chaoi




oneshot!!!! Gempa x All!!!!Where stories live. Discover now