Thorn: GEMPA!!!!!! NK HUG!!!
Gempa mengeluh lalu mendepakan tangannya sebelum thorn lompat dan memeluknya.... Gempa memeluk erat thorn sebelum melepaskannya....
Thorn: Thorn pegi sekolah dulu...balik gemgem...
Gempa hanya senyum dan angguk kepada thorn..... Di sebabkan tok Aba dan ochobot x ade, mereka ter paksa bergilir-gilir untuk pergi ke sekolah dan untuk menjaga rumah dan kedai.... Harini giliran gempa, supra, ice, blaze yang akan menjaga rumah, hali, solar dan taufan menjaga kedai mane yg Lain pegi ke sekolah.... Gempa yang ingin memusingkan badannya ke arah belakang terkejut apabila terdapat suara yang btl ii dekat dgn cuping telinga dia....
??: Kenapa kau layan diaorang baik Sgt??
Gempa beku....
SUPRAA!!!
Gempa: K-klu yee pun aq layan diaorang baik ape kaitan dengan kau??
Bukan takut tapi gerun.... Supra lebih byk mengikut perangai hali yang panas baran dan tsundere..... Tapi supra lebih byk buat org Lain sakit hati berbanding hali yang ckp berlapik...
Supra: Whatever lh....klu one day diaorang pijak kepala kau....jgn ckp aq x warning.... Aq nk kuar...blah...
Gempa hanya menghantar supra menggunakan matanya sahaja....
Gempa: Memekak jeee...tahu lh aq popular dari kau....bising je kerja...
Malam....
Gempa sedang melipat Kain di biliknyaaaa manakala yang lain ade di bwh tgh mkn.... Supra yang baru nk turun dari bilik nya ternampak gempa yang masih dlm keadaan bercangkung sambil melipat kain....
Supra: Oi gem... X turun ke?
Tanpa menoleh dan memandang muka orang tersebut...gempa tahu yg itu supra.....
Gempa: Aq dh mkn petang tadi....krg mkn je lh...jgn lupa kemas dapur tuu blk...
Supra: Kk....btw mlm Nnti aq ade benda nk ckp dgn kau...jgn tidur dulu...
Supra berlalu meninggalkan gempa....
12.00 tengah malam....
Gempa yang masih segar bugar menunggu supra sambil melihat bulan dari tingkap bilik nya.... Beberapa minit kemudian, supra masuk lalu duduk disebalh gempa di atas katil.... Lama mereka berdua senyap sebelum supra membuka mulut...
Supra: Gems....
Gempa: Yeee??
Supra: Aduhhh mcm mane nk ckp eh?
Gempa: Mcm tu.....
Supra menjeling gempa dan berdengus....
Gempa: Hihi....maaf ii....kau nk ckp ape sebenarnya....
Supra: Aq teringin...
Gempa: Eh?
Supra: Aq teringin nk kau layan aq mcm kau layan diaorang....peluk.....dgr cerita diaorang....Aaaaaa semua lahhh....
Gempa diam menunggu ape yang supra nk ckp Lagi.... Supra pula yg tidak mendapat jawapan dari gempa mula malu dan mengosok belakang tengkuknya....
Supra: X pe lh....lupakan...sorry....aq masuk bilik dulu....
Supra bangun dan pegi ke arah pintu sebelum gempa menarik lengan baju dia... Supra memandang ke blkg dan nmpk gempa mendepa tangannya... Supra tersenyum lalu memeluk erat gempa..... Gempa membalasnya erat.... Beberapa minit kemudian, gempa melepaskan pelukannya dan memandang ke arah supra....
Supra: *blush* ermmm dh lh aq cau dulu... btw jgn bagitau sesiapa pasal ni... Night.....
Gempa memandang supra yang keluar dari bilik nya lalu tersenyum....
Gempa: Cute....
Tidak ade salahnya jika kita memberi perhatian yang sama pada semua saudara atau keluarga kita walaupun mereka orang yg annoying bagi kita...
The End
Gempa-chan chaoi
YOU ARE READING
oneshot!!!! Gempa x All!!!!
FanfictionCerita pendek or oneshot semua shipper gempa termasuk fusion di boboiboy the movie 2 dan boboiboy galaxy the movie... Just for fun {Under 500 words] #Just for fun #Yaoi #Oneshot story #cerpen #request story #more and more to 18++ #can be sweet ca...