Gempa bangun dari tido lalu turun ke dapur dan siap kan breakfast untuk dia dan hali. Gempa pun menyediakan bahan-bahan untuk membuat macaroni goreng.
Dalam gempa sibuk memasak di dapur, dia terdengar bunyi cakaran di pintu hadapan rumah dia dan hali. Disebabkan baru pukul lima pagi, keadaan di luar rumah Sgt gelap dan menyebabkan gempa sukar untuk melihat apa diluar.
Gempa yang memasak hanya memakai cahaya dari lilin, memandamkan lilin tersebut. Gempa menggunakan lilin kerana tidak ingin menarik mane ii binatang dari luar masuk ke rumah mereka.
Gempa mengambil tourch light kecik dari laci dapur serta mengambil senapang miliknya di sudut tangga lalu bergerak perlahan ke arah pintu hadapan.
Gempa perlahan-lahan bersandar di tingkap rumah itu dan menarik langsir untuk melihat ke luar. Dia melihat ade beberapa ekor walker sedang Cuba membuka pintu rumah dia dgn mencakar ii pintu ITU. Dalam gempa sibuk memerhati walker di depan pintu, dia tidak perasan ade dua ekor walker berlari dan menerpanya dari arah tingkap.
Gempa yang lambat perasan, terus kebelakangan menyebabkan kepala nya terhentak ditepi sofa dan buku lalinya terkena meja. Gempa membiarkan sakitnya dan mengambil senapang menembak walker-walker yang menuju ke arahnya. Gempa mengundur kebelakangan sambil menembak bertalu-talu ke arah walker-walker tersebut.
Gempa menarik nafas apabila tiada lagi walker yang dtg. Gempa Cuba untuk bangun tapi dia sikit pun tidak bergerak kerana buku lali nya yang mula membengkak. Gempa mengurut sedikitnya. Dalam gempa leka, dtg dua ekor walker dan melompat ke arahnya. Walker tersebut lompat ke atas gempa menyebabkan gempa terbaring di atas lantai. Gempa Cuba mencapai senapangnya dan menembak ke arah walker tersebut tapi x dpt kerana dia sdh pun habis peluru. Gempa menutup matanya sebelum....
"HALIIIIIIIIII!!!!!!!!!" Jerit gempa.
BANG! BANG!
Gempa membuka matanya apabila dia mendengar bunyi tembakan. Dia memandang hali yang menembak dari arah tangga rumah mereka. Hali berlari ke arah gempa lalu mengalihkan walker yang terbaring layu diatas gempa.
"Kau okay?" Tanya hali dan dibalas dgn gelengan dari gempa.
"Kaki aq mcm terkehel....aq x blh grkkan kaki aq." Kata gempa sambil memandang hali.
Hali mengangkat gempa lalu dia baringkan gempa di atas sofa.
"Kau tunggu jap, bagi aq bawak keluar walker ni lpstu bakar diaorang, Nnti aq tgk kaki kau balik." Kata hali. Gempa menggangguk perlahan sambil memandang hali yang mengheret Lima ekor walker keluar dari rumah mereka. Beberapa minit kemudian, hali dtg semula dan duduk dihujung sofa. Dia pun memegang kaki Kiri gempa dan melihat buku lalinya.
"Bengkak hbs dh ni. Aq ambik ice dgn bandage jap." Kata hali sambil bergerak ke dapur. Hali pun datang semula dan menembap kaki gempa menggunakan sebelum membalutnya.
"Dh settle. Ketat ke gems?" Tanya hali.
"X de lah okay je. Thank you hali." Kata gempa.
Hali memandang gempa lama sebelum dia bangun dari sofa.
"Kenapa hal-arghh!!!!" Jerit gempa apabila hali mengangkatnya.
"Kau kenapa hali? Lpskan aq!" Kata gempa sambil berpahut pada leher hali.
"Aq nk bawak kau naik atas. Rehat dekat bilik." Kata hali.
"X perlu angkat aq, kau blh je papah aq naik kan?" Kata gempa.
"Nope.... Kau lembap...lagi Cpt mcmni. Btw pegang kuat ii tau." Kata hali yang mengetatkan pegangannya pada pinggang dan pelipat gempa.
"Kenap-HALIIIIIIII!!!!" Jerit gempa sekali lagi apabila hali berlari naik ke atas sambil mendukung dia.
TbC
YOU ARE READING
oneshot!!!! Gempa x All!!!!
FanfictionCerita pendek or oneshot semua shipper gempa termasuk fusion di boboiboy the movie 2 dan boboiboy galaxy the movie... Just for fun {Under 500 words] #Just for fun #Yaoi #Oneshot story #cerpen #request story #more and more to 18++ #can be sweet ca...