بسم اللّه الرحمن الرحيم
صلوا على الحبيب المصطفى
"الفصل الحادي عشر""لا يا ماما...قومي اكيد بتهزري صح" قالتها بحرقه وهي تهز بها لتقف وتركض الي غرفتها وهي تزيل الاوراق بفوضه لتجد هاتفها وتمسكه مهاتفه الإسعاف ليأتيها جرز وتسمع صوت أحد لتقول هي بحرقه وهي تبكي "أمي امي بتموت الحقوني ومتتأخروش مش عايزه اخسرها " قالتها ببكاء شديد لتعطي اليهم العنوان وتغلق وهي مازالت تهز بوالداتها بخوف وبكاء"يا ماما متسبنيش زيهم قومي وهزاكر ومش هتعبك هسمع كلامك بس متسبنيش و تمشي" لتمسح دموعها وتقول"اهو اهو مش هعيط عشان متزعليش بس قومي عشان لو حصلك حاجه هموت وراكي "قالت اخر كلمتها بحسره وهي تأخذها داخل أحضانها وتبكي بشده"...بعد قليل اتت الإسعاف واخذت والدتها داخل السياره وذهبت نحو المستشفى
__________________________________________
"روان " أصدرت هذه الكلمه من ادهم بجديه شديدة لتنظر هي إليه بفزع من صوته ليقول بحده و هي يضع صابعه امام عيناه"لما جوزك يكلمك تقفي قدامه بحترام وتتكلمي معا بأدب حتي لو في مشكله ""لا مش هسكت ومش هتكلم بأدب انت متعرفش هو عمل ايه عشان تقولي كده" قالتها بصوت عالي لجد صفعه تنزل علي وجهها بغضب كبير لتنظر بصدمه لتسنيم وتقول وهي تضع يداها علي وجهها "مامـا انتـي بتضربنـ..." لتقطعها تسنيم بحده قائله"هو مش ادهم قال لما جوزك يكلمك تكلمه بأدب ده طريقه تتكلمي بيها مع اي حد "
لتجد من يقف أمامها ويقول بهدوء" مفيش حاجه تستاهل كل ده" قال جملته ثم نظر الي روان وقال" ادخلي البسي يا روان" كانت ستعترض ليقول عمر بحنيه وهي يضع يداه علي يداها التي تضعها على وجنتها "ادخلي البسي وتعالي معايا""نظرت إليه بدموع وندم علي ما قالته ليهحرك هو رأسه بمعني لا داعي للتفكير لتدخل هي و مازالت تبكي
لينظر عمر الي تسنيم قائلا "مكنش في حاجه عشان تضربيها روان احيانا بتتعب من الضغط و التفكير وهي عايزه اللي يبقي لين معاها و يحسسها بلأمان وانا مضغوط الفتره دي ومش مديها حقها فكانت عايزه اللي يخدها في حضنه و يقولها حقك عليا متزعليش روان متستهلش القلم ده عشان هي بضحي وبتكتم جواها كتير اسمحيلي يا طنط انتي وادهم اني اخدها وننزل "لتقول تسنيم"ادهم عندك اهو شويه عيال تتعبوا الاعصاب " قالتها وهي تدخل الي غرفتها ليقول عمر بتعجب وهو ينظر الي ادهم" هي امك مالها ؟؟"
تنفس ادهم بعنف وقال " ضميرها بيئنبها أنها مدت ايدها على روان " ليهز رأسه بتفاهم ثم قال"امال فين ياسين ""كان عنده اجتماع الساعه ٨ زمانه بيخلص وعلي وصول " هز عمر رأسه مرة أخرى ليقول ادهم"عمر " لينظر اليه عمر ويقول "نعم"
"حط روان في عينك وخلي بالك منها مليش غيرها ومش عايز اندم في يوم اني سلمتهالك بيدي يا صاحبي"قال اخر جملته وهو يضع يداه علي كتف عمرليقول عمر بتأثر وحب"روان بالنسبالي مش مجرد زوجه هي حياتي وهي اللي عوضتني عنهم لما ابقي زعلان بتبقي ليا ام بتاخدني في حضنها وتحسسني بالأمان ولما ابقي حيران أو بعمل حاجه غلط بتقف قدامي وتفهمني وبتبقي ليا اب ولما ابقي مش عارف اقول لحد حاجه بتبقي ليا اخت وصاحب وتسمعني..هي استحملت كتير فوق طاقتها وانا مقدر ده وعشان كده مزعلتش منها في اي كلمه طلعت منها لاني عارف انها بتقول الكلام ده من تعبها ومتقدرش تقولي انها تعبت مني..فهمت؟؟"
أنت تقرأ
ملكة كياني
Misterio / Suspensoكانت تجلس في الغرفه وهي تشاهد أحد المقاطع علي هاتفها لتجد من يقتحم جلستها قائله"بتعملي ايه " "بتفرج علي حاجه "قالتها وهي تطفئ الهاتف لتردف والدتها"هو ده اللي انتي فالحه في " تنفست هي بضيق لتكمل والدتها قائله"عملتي اللي قولتلك عليه " اومات و هي تشاور...