Chapter 5 - Seharian Bekerja & Bersantai Bersama Kekawan Baru (Jeg Elsker Deg!)

383 18 19
                                    


ACHTUNG

Andai terdapat babak, dialog, ayat atau perkataan kurang sopan, lucah, kesat atau terlampau di bawah ini, harap pembaca berfikiran terbuka. Itu semua perlu untuk menghidupkan karya aku. Namun semuanya aku persembahkan secara terkawal & tak keterlaluan. Harap maaf andai ia mengganggu minda sesetengah pembaca yang berbudi pekerti tinggi lagi mulia akhlaknya serta yang mementingkan adab sopan dalam berkarya

•••♦◄♥►♦•••

Mak aih, semakin ligat aku mengayuh citer ni, ekk? Entah ape yang merasuk aku? Rasa syok & nyaman je bila tiap kali aku menaip perkataan, ayat & perenggan dalam citer 'Fjord' ni. Yang dok tanya tentang 'JMJ' & 'AIK' harap bersabar dulu, ekk? Aku belum ade mood  lagi sebab tumpuan aku sekarang ni cuma kat 'Fjord'. Hmm, layan je ape yang ade.. hee 🙃

Oh ya, disebabkan chapter  ni jadi panjang berjela pasal aku banyak dok melalut tentang keindahan alam, bersantai dengan kekawan, aksi makan-makan & tolong kawan kutip telur ayam di ladang. So, aku ambik keputusan drastik untuk split  jadi dua chapter. Jimat sikit idea aku untuk fikir next chapter. Pandai tak aku dalam memanipulasikan keadaan? Chapter  6 akan dapat korang layan sehari dua lagi kot? Harap anda boleh terima seadanya. Jangan marah!

•••♦◄♥►♦•••

Edin bangun awal pagi dengan perasaan riang gembira. Dia ke bilik air membersihkan diri lalu bersiap. Terus ke ruang makan untuk bersarapan dengan bapanya.

Makcik Hameeda menghidangkan mi goreng dengan udang besar kemerahan, juga telur separuh masak serta kopi dan teh panas. Buah delima dan pisang kaki juga turut dihidangkan dalam sebuah pinggan besar.

"Ini buah yang Edin bawak balik semalam, makan le, ye? Sedap dan manis bersari."

Edin terkedu melihat buah-buah yang siap dipotong itu. Tak berani dia hendak menjamahnya walaupun nampak sedap penuh berjus.

"Ini Teh Boh yang Encik Mukhtar bawak dari Malaysia," dia menerangkan.

"Eh, saya bagi teh ni untuk Makcik Hameeda guna sendiri. Kami dah selalu pekena pun," ujar Encik Mukhtar.

"Tak ape, ade banyak lagi kat rumah saya tu," jawab wanita tersebut.

"Mana Pakcik Raustam?" tanya Edin.

"Oh, dia ke pekan beli barang keperluan dapur. Tentu dia bersarapan di restoran kat sana," jawab Makcik Hameeda lalu dia meminta diri untuk ke dapur mengemas.

"Eh, kenapa kalut sangat makan ni?" tanya Encik Mukhtar bila melihat anaknya makan dengan gelojoh.

"Edin ade hal ngan kekawan kejap lagi. Dah janji nak pegi mancing kat tasik," jawab Edin, berbohong.

Sebenarnya, dia tak sabar hendak berjumpa Sven untuk menyampaikan berita baik yang dipendamnya sejak malam tadi.

•••♦◄♥►♦•••

"Aunty, Sven ade tak kat dalam rumah?" tanya Edin tatkala dia menjenguk melalui tingkap rumah keluarga Haugen yang terletak di belakang banglonya.


Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
• fj𝑜rd •Where stories live. Discover now