KEYİFLİ OKUMALAR 🌸
Gün yeni doguyordu güneş tüm kızıllıgını göstermişti mardine yaz ayının sonlarına geliyorduk artık kışın sogu da sert olurdu buralarda . Sabah namazından sonra uyku tutmamıştı bi türlü bende dama çıkıp güneşin doğuşunu izlemeye başladım .
Kaç gün olmuştu buraya geleli tam bir hafta olmuştu bugün babam ile şiyar ağa konuşacaklardı bir karara varıcaklardı keşke hep burda kalsaydım ben dul kalmaya da razıydım kırık bir tebessüm oluştu yüzümde ne acı insan kocasından kaçar mıydı hiç mi ona gitmek istemezdi ben istemiyordum bana bunları o yapmıştı her şeyi kabul ederdim belki ama benimle evliyken başka kadınla olmasını asla kabul etmezdim.
Kadınlık onurumu gururumu yerle bir etmesine göz yummazdım ortada canım olsa bile ...."Avzem neredesin kızım?"
Dayemin sesiyle düşüncelerimden çıktım güneş doğmuştu artık derin bir nefes çektim içime
"Damdayım anne geliyorum "
Aşağı avluya indiğimde babam ile mirza ağabeyim hazırlanmış çıkmak üzereydi ler
"Kızım gel yanıma sana sormak istediklerim var "
"Söyle babam "
"Sakın sen kan davasını düşünme olur mu kızım biz zaten seni böyle görünce ha ölmüşüz ha yaşamışız çok fark etmiyor şimdi sen soruma cevap ver bakalım Ferzanı kocan olarak istemiyor musun ?"
Ah babam ben ölürdüm de sizin kılınıza zarar gelsin istemezdim ki sağ yanım ölüm sol yanım ölüm olmuş benim kendime bir karar vermiştim o konağa geri dönecektim aileme de sanki mutluymuşum gibi yapacaktım gözümden bir damla yaş düştü
"O nasıl laf baba ben kocamı seviyorum sadece sizinle görüşemedik ya ondan dertlendim hem o konakta mutluyum ben "
"Bak kızım eğer mutlu değilsen şimdi babana soyleki sana merhem olsun çekinme yavrum "
"Gerçekten mutluyum baba Ferzan bana karşı çok iyi "
"Tamam kızım sen öyle diyorsan ben gidip yine de şiyar ağa ile konuşacağım bundan sonra ayrılık yok "
Tebessüm ettim sadece içim kan ağlarken .
Ben bu gün ilk defa aileme yalan söylemiştim onları uğurladık tan sonra annemle birlikte kahvaltı hazırlığına başladık .🌸
İki saat sonra kapı çaldı gelen muhtemelen babam ile ağabeyimdi kapıyı açmak için avluya yöneldim
"Hoşgeldiniz "
"Hoşbulduk benim inci tanem "
Babam tüm şefkatiyle başımdan öpüp içeriye geçti
"Hoşbuldum fıstığım "
Agabeyimde saçlarımı karıştırmıştı hiç sevmezdim bu hareketini sürekli inadına yapardı
"Ya ağabey napiyosun bırak saçlarımı "
Saçlarımı bırakınca bende onunkini yaptım
"Avzem napiyosun ya tüm karizmamı yerle bir ettin ben kaç saatimi verdim bu saça biliyor musun "
Kahkaha atıp avludaki sedire doğru koşmaya başladım abimde arkamdan geliyordu
"Şimdi bittin sen avzem xanım "
"Bey şunlara bak koşmayın düşeceksiniz kime diyorum avzem , Mirza!"
"Bırak hanım avzemimin yüzü gülsün biraz "
"Dayee yardım et bu oğlun beni bitirecek "
"Gel kız buraya abinin saçlarını bozmak ne demek göstereceğim sana "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AVZEM (Berdel )
ChickLitBu dünya yarım kalmışliklar müzesi tamamlanan bir hikaye görmedim ben . Kiminin son çayı yarım kalır bardakta, kiminin bir tabak yemeği ,kiminin de dudağında cümlesi, ama en acısı o yarım kalmışlığın kendisi olmak belki de en çok kahreden de bu ins...