DarRin 1

7 2 1
                                    

"Darwish! Bangun ke sekolah. Kakak Dayana udah nyiapin bajunya ." Ucap seorang gadis muda dalam kulungan 22 tahun yang bekerja dirumahku iaitu Bibik intan.

"Urgh. Fine, bik keluarlah dulu. Wish nak mandi. " ucapku tanpa memandang wajah Bibik Intan.

Dia turun dari katil lalu mencapai tuala mandi dan menekan suis bilik air.

 "Turun dah pun anak teruna Umi ni!" ucap Umi ku, Datin Hazzura.

 "Darwish taknak makan mi, tak dak mood nak makan. Camtu Darwish pergi sek dulu. Mach keine schweren Dinge. Ich werde später krank sein (jangan angkat benda yang berat. Nanti umi sakit pulak) " Ujarku sebelum menyalam dan membelagakan pipiku dengannya.

"Elok - elok !" Jerit Datin Hazzura.

 "Tuan Muda, Puan Putrin dah tunggu dekat dalam." Ucap driver ku. Sudah biasa si Riena ni ikut pergi sekolah sekali. Maklumlah jiran.

"Haii, Arwish!" Sapa Tengku Riena

 "Hm," Balasku pula.

"Thanks PakCik Hassan !" Riena sambil melambai pada driverku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Thanks PakCik Hassan !" Riena sambil melambai pada driverku.

"Dah jom, kau ni jangan lembab sangat."Ucapku dan meninggalkannya keseorangan di belakang.

"Fine." Ajuk Tengku Riena

"Hye Riena" tiba - tiba ada seorang jejaka yang menyapa Putrin..

"Nak apa?" ucap Riena pula. Aku hanya menyandarkan badan pada dinding dan melihat apa yang terjadi.

"Ala, garangnya sayang abang Rayhan ni." Ucap Rayhan sambil memegang dagu Putrin.

"Jangan peganglah ! Saya bukan perempuan yang boleh disentuh sesuka hati!" Marah Tengku Riena sementara aku masih melihat drama pukul 7 pagi.

"Adab tak ada ke bang? Form 5 saja tapi tak tahu mana haram dengan halal." Sapuk suara dingin sambil mengoyak senyuman sinis padanya.

Dua kepala itu memusing kearahku. Riena senyum sinis ke arahku.

"Adu, sebok ah kau. Dia ni awek aku. Jadi bi..." Tak sempat Rayhan menghabiskan ucapannya, Putrin terus mencantas.

"Bila masa! Put tak akan suka dekat orang yang tak reti hormat Put sebagai perempuan. And lagi satu Put tak pernah cakap yang Put ni awek Abang Ray. Put anggap Ray sebagai Abang sahaja." perkataan abang segaja di tekan.

"Dah jom, Johanie. Kejap lagi lambat pulak." ucapku sebelum bergegas meninggalkan Johanie

'Aku tak akan lepaskan Putrin dekat kau, Darwish. Wait and see what i can do to get Putrin back.' ucap Rayuuhan dalam hati.

"Kau ni pun cuba la lawan sikit si Ray tu. Apa gunanya kau belajar taekwondo, silat and muay thai tapi tak guna?" Bebelku

"Gila ke? Hanie taknak susahkan orang nak kene datang sekolah sebab perangai Hanie. Nanti kalau Hanie masuk bilik Disiplin, Hanie seret Arwish sekali !" Usik Johanie.

"Never mind, Putrin Johanie." Penat melayan perangan si Putrin ni.

"Tak sangkakan, Hanie dengan Arwish macam adik beradik. Selalu ada dengan Hanie. Hanie bersyukur sebab Hanie bole rapat dengan Arwish. Yela selalunya Arwish ni digelarkan "King Of Cool & Cold" hahaha" Mulut murai budakni. Sekali cakap memang berkarang dia punya ayat.

"Lambat macam siput betul kecik ni " intonasi sengaja diperlahankan. Takut - takut nanti ada lebam dekat mata kiri dia.

 Takut - takut nanti ada lebam dekat mata kiri dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ting ! Ting !

Tanda notif minta dibuka.

'From Laki Trizra'

Habes waktu sekolah terus datang markas.. Ada hal aku nak cakap
-Laki Trizra

Lagi satu, Kau tolong tengok Lecxuzy pastu tolong bagi dia makan
-Laki Trizra.

Ayam kau. Tanak la aku jaga si Zy tu. Kang ada yang kena terkam :)
-Me
Insha Allah, kalau RAJIN saya datang ya tuannnnnnn.
-Me

*Seen

"Ini yang malas ni." Gumamku sendiri.

"Apa cita ni malas - malas. Hidup kena rajin ler Darwish !" Entah dari mana muncul pun tak tahu.

"Heish, cuba la bagi salam dulu kecik!" Tertinggi sedikit suara Darwish.

"Hehe, Assalamualaikum Yang Terhormat Encik Wan Darwish Adrian." Ejek Putrin.

"Waalaikumussalam." perlahan tapi masih mampu didengari oleh Putrin.

"Eh lupa pulak ! Petang ini teman Hanie pergi Aman Central kejap bole? Hanie nak beli pakaian dengan novel." Ucapnya sambil menatap anak mataku. Tahulah anak mata kita cantek huh.

"Allahu, Hanie. Novel kaukan dah banyak.. Buat apa nak beli lagi? Nak tambah koleksi ke macam mana ?" Sengaja mengusik si Putrin.

"Alaa... Semua novel tu dah habis bace . Lagi pun dah lama Hanie tak beli novel baru. Jadi itu ya..." Terus aku meletakkan jari pada mulutnya. Dah mcm peluru dah.

"Yela - yela. Balik nanti siap cepat, lambat aku masuk bilik, kunci pintu, letak kepala atas katil." ucapku pula sebelum menjeling ke arah Trizra Heliza. Aik Trizra? Sejak bila Ibu Trizra datang?

"Aik, kenapa Aunty datang? Aunty nak jumpa siapa?" soalku. Yela, siapa jela tak terkejut bila Puan Trizra atau dikenali sebagai Mrs. Ilyaz datang sekolah aku.

"Uncle Raiz suruh ambil Darwish dekat sekolah terus. Anyway, siapa perempuan ni Darwish?" Ini boleh dikira sebagai ayat penyata tambah ayat tanya haha.

"Ouh paham - paham. Ni Tengku Putrin Johanie and Hanie, this wife of my leader, Trizra Heliza. "Jelasku pada kedua - dua insan tersebut.

"Eh jomlah, nanti Uncle marah pulak. Hanie meh ikut Aunty sekali, boleh kenal - kenal." Ujarnya pula.

"Boleh ke? Kejap - kejap, Hanie ambil barang dulu." Ucapnya sebelum lari anak ke tandas. Tengok cermin dululah tu.

"Aunty suka Hanielah." Secara tiba - tiba, ayat itu dilontarkan.

"Adrian dengan Hanie hanya kawan jela, Ty." Dah ramai ingat aku dengan Hanie ni ada hubungan, sedangkan tidak pun.

"Okey, dah jom Aunty !" Ewah ewah ewah. Aunty yang datang cari aku bukan engkau.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 29, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Wan Darwish Adrian | OGWhere stories live. Discover now