0.1

7.4K 73 6
                                    

YAZAR

Güzelliğiyle Mardin'e nam salmış o güzel. İsmi Rotinda, Rotinda Mihri Kadoğlu. Kadoğlu aşiretinin biricik güzeli, babasının gözdesi, annesinin nefreti, Rotinda. Babasının biricik kızı olarak, annesinin gözüne batmaktan korkarak büyümüş bir kız. Annesine yaranmak için elinden ne gelirse yapan bir kız. Bütün konağı çekip çeviren, elinden her iş gelen ,bütün kardeşlerinin saygı duyduğu o kişi.

16 yaşına bastığı günden bu güne konağın kapısından görücüsü eksik olmazdı. Tabi biricik kızını , Rotinda'sını kimseye vermeye gönlü olmayan Yaman Ağa, kimsenin haberi olmadan yollardı bütün görücüleri. Rotinda aslında içten içe bilirdi ama ses etmezdi. Zaten evlenmeye niyeti yoktu, neden olsunduki. İlerde illaki evlenicekti bununda farkındaydı ama en azından istemedigi biriyle zorla evlenmeyeceğinden emindi. Bu güveni ona babası Yaman Ağa veriyordu.

ROTİNDA MİHRİ KADOĞLU

Sabahın erken saatleriydi, Rotinda herzamanki gibi erkenden kalkıp kahvaltı hazırlıklarına yardım ediyordu. Kardeşi Berzan dün gece gelmemişti, genelde konağa gelmediği olmazdı ama nihayetinde o da insandı , böyle şeyler olması normaldi.

Rotinda aklından geçen birçok düşünceyle birlikte kahvaltı hazırlıklarını tamamlamıştı, gerisi hizmetlilere kalıyordu. Geriye kalan tek şey konaktakilerin uyanması ve taştêye inmeleri gerekiyordu.Sabırla onları beklerken konağın dış kapısı açıldı ve içeriye beklediği kişi yani kardeşi Berzan girmişti.

Fakat sorun kardeşinin devamında konağa giren kadındı. Yani Hivda, genç kadının korku dolu bakışları bütün konağı sarmıştı en sonunda Rotinda'nın gözlerini bulunca dahada korktuğunu belli edercesine tuttuğu eli dahada sıktı. Hivda'nın bu hareketiyle önce Hivda'ya sonra onlara bakan ablasına döndü Berzan'ın gözleri.

Rotinda bir rüya olmasını dilercesine gözlerini yumdu. Ama değildi bunların hiçbiri rüya değildi.Rotinda sessizce onlara yaklaşırken boğazına takılan o düğümü çözmek istercesine yutkundu, ama ne fayda. Kardeşi gerçektende Koskoca Siyam Ağanın kardeşi Hivda'yı kaçırmıştı. Bu cesaret nerden gelmişti, Siyam Ağa onu yaşatmazdı bunu bilmiyormuydu kardeşi.

Rotinda Berzan'ın yanına gelir gelmez soran gözlerle baktı ona, lakin mahçup bir ifadeden başka birşey göremiyordu. Rotinda sessizliğe daha fazla dayanamayarak konusmaya başladı;"Berzan?" Berzan mahcubiyetle konuştu "Abla özür dilerim nolur affet."Rotinda ne kadar olacakları bilsede kabullenemedi.

Kardeşine kafasını onaylar biçimde salladıktan sonra sessizce çıktı odasına. Giderken gördüğü babasını ne kadar sevsede hali yoktu. Çünkü ne yaparsa yapsın engelleyemeyecekti o bile. Babası aşağıya inip Hivda'yı görünce kopucak kıyametten korkmuyordu. Ne değişicektiki , en fazla yarım saat döverler sonra düğünde halay başı olurlardı.

Bu düşüncelerle attı kendini odasına.Yatağa uzandı, çok yorgunmuş gibi hissediyordu. Sanki uyusa geçer gibi geldi ama uyumak ne mümkün.Yatakta dönüp durdu. Sonra kalkıp aynanın karşısına oturdu, güzelim saçlarını taramaya başladı. Gerçektende korktuğu artık başına gelmişti. Berzan olacakları bile bile nasıl yapmıştı bunu, aklı almıyordu hâlâ. Konaktan sesler yükselmeye başlayınca anladı, bütün konağın haberi olmuştu.

Rotinda odada sürekli dönüp durmaktan artık sıkılmıştı, ne zaman geçiyordu ne de bir çözüm bulabiliyordu. Gerçi bir çözüm yoktu, bunu çok iyi biliyordu.Aşağıdan gelen sesler yavaş yavaş Rotinda'yı korkutmaya başlamıştı. Babası çok kızıcaktı, biliyordu. Ama öldürecek değildi ya, değildi dimi.

Odasının kapısını araladı yavaşça aşağıdaki kalabalığa hızlıca göz gezdirdi. Kardeşi Berzan'ın sadece kaşı patlamıştı. Umarım bununla kalır diyerek içinden dua etti Rotinda. Çünkü babasının tersinin ne kadar kötü olduğunu bilmeyen yoktu Mardin'de. İçinden dualar ederek merdivenleri tek tek indi. Bütün gözler ondaydı, babası nefretle bakıyordu Berzan'a. Rotinda daha fazla dayanamayarak "Öyle bakma baba, hata yapmış olsada o senin oğlun." diyebilmişti. Yaman Ağa güzel kızına baktı, gördüğü şey güzel gözlerinden akmak üzere olan damlalardı.

Konaktaki herkes ne olducağını gayet iyi biliyordu. Berdel olacaktı.

Rotinda'da bunun farkındaydı. Zaten er yada geç evlenicekti, salak bir kız olmadı hiç , yaşıtlarının aksine gerçekleşmiycek hayaller kurmadı. Kursa ne işe yarıycaktıki , er yada geç bulup öldürüceklerdi. Aslında ölümdende korkmuyordu ama hiç buralardan gitmeyi düşünmemiştiki. Hem bu toprakların kanunu budur, burda doğmuştu bir kere değiştiremezdi bu gerçeği.

Sessizliği bozan Rotinda'ydı "Töre töredir olacakları herkes biliyor, bu sebeple uzatmaya gerek yok. Siyam Ağayla konuşun eğer berdel kararı verilirse benim rızam vardır" Bu sözler üzerine Yaman Ağa başını sallayıp konaktan dışarı çıktı.

Babasının konaktan çıkmasıyla Rotinda derin bir nefes verdi. Kabul etmişti berdeli, sonuçta rızası olmasada aynı şeyler olucaktı. Yersiz bir uzatmaya gerek yoktu. Aklından geçen binlerce düşünceyle bütün kalabalığı orda bırakıp tekrar odasına çıktı.

22 yaşındaydı Rotinda , oldukça olgundu bazı şeyleri kavrayabilecek yaştaydı. Gerçi burdakilere bakınca oldukça büyüktü çünkü çevresindekilerin hepsi en geç 20 yaşında evlenmiş oluyordu. Bazıları kuma olarak bazıları berdelle bazıları ise Ağaların kararıyla. Rotinda usul usul düşündü kimle evlendireceklerdi onu, aklından geçenlerle iyce düşüncelere daldı , acaba Siyam Ağaylamı evlenicekti. Daha doğrusu Siyam Ağa ne diyecekti, belkide kardeşinden nefret ediyordu şuan ve ölsünler diyecekti. Dermiydi acaba? Eğer o kadar gaddar biriyse zaten evlenmesinler diye düşündü Rotinda. Siyam ağanın 25 yaşlarında olduğunu biliyordu, daha önce uzaktan görmüştü fakat hic konuşma fırsatı olmamıştı. Tıpkı o da Rotinda gibi olduğundan genç gösteriyordu. Görenlerin birdaha bakacağı cinsten bir yüzü vardı. Ama kimin umrundaki bunlar, Rotinda'yı ilgilendirmiyordu.

Bu kadar düşünceden sonra uyuya kalmıştı güzel kız. Kapının alıcaklı gibi tıklatılmasıyla yerinden fırlarcasına kalktı yataktan. Kapıdaki Zerrin ablaydı, telaşla "Kızım Siyam Ağa geldi seni bekliyorlar." İşte bu cümleler korkuttu Rotinda'yı. Aslında korkucak birşey yoktu ama yinede içinde bir huzursuzluk vardı. Zerrin ablaya tamam dediktem sonra Rotinda yavaş yavaş aşağıya doğru indi, gördüğü manzara hoşuna pek gitmesede yanlarına yaklaştı. Kardeşi Berzan'ım ağzı yüzü kan içindeydi, yan tarafındaki Siyam Ağa'ya bakınca herşey netleşti. Bu normaldi sonuçta adamın kardeşini kaçırmıştı, hemde sonuçlarını bile bile. Gözleri Siyam ağanın siyah gözlerini bulduğu anda kaçırmıştı gözlerini.



İlk bölümün sonuna geldik!!
Yeni bölüme kadar kendinize cici bakınn 🐸

ROTİNDAM +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin