0.5

3.6K 74 8
                                    

Herkese tekrar helö. İlk kurgum bu ve beğeniyor musunuz emin değilim. Şuan için kafam estikçe bölüm atıcam, kurgunun devamıylada ilgili kesin fikirlerin yok. Neyse uzatmadan keyifli okumalar.🌠

ROTİNDA MİHRİ HAKTAN

Sabahın ilk ışıklarıydı beni uyandıran. Gözlerimi açıp etrafa baktığımda ise kendimi o kocaman yatakta buldum. Gözlerim Siyam'ı aradı, acaba erkenmi çıkmıştı yada duştamıydı? Demek ki kararlıydı beni yatağında istemekte, ama bende kararlıydım bir başkasının yatağına giren bir adamla aynı yatağa girmemekte. Daha sonra dün gece yaptığım yatağa kaydı gözlerim. Ordaydı, orada uyuyordu Siyam. Şaşırmıştım çünkü burnu yere düşse almıycak, aldırıcak insanlardı bunlar. Siyam ağa şimdi yatağımın ucunda yerde yatıyordu.

Acaba beni trip atıyor, naz yapıyor falanmı sanıyordu. Sansındı, kimin umrunda. Bu konuda ona trip atıcak halim yok, severek evlensem dahi böyle birşeye göz yumacak halim yok. Yavaşça ayağa kalktım, dolaptan giyeceklerimi aldım ve banyoya doğru ilerledim. Banyoya kıyafetlerimi koyduktan sonra almayı unuttuğum havuzlu almak için döndüm odaya. Siyam hâlâ uyuyordu,
"Gece uzun geçmiş galiba" diye fısıldadım. Onu çok tanımasamda dün bu saatte çoktan uyanmıştı. Elime aldığım grinin en koyu tonu havluyla banyoya doğru ilerledim. Kapıyı kapatıp, kilitledim.

Sıcacık suyla güzel bir duş aldıktan sonra kurulanıp giyindim. Saçlarımıda yaptıktan sonra banyodan çıktım. Siyam uyanmış yatağını toplamış ve pencerenin önündaki koltukta sigara içiyordu. Sessizce "Söndürsen olurmu, beni aşırı derecede rahatsız ediyor." dedim. Gözlerini benimle buluşturan Siyam beni baştan aşağıya süzdü ve "Neden, kokusumu rahatsız ediyor?" diye bir soru yöneltti. Hâlâ söndürmemişti, oysaki rahatsız ettiğini söylemiştim. "Benim astımım var." dedim tekdüze bir sesle . Bu sırada ondan bakışlarımı kaçırmakla meşkuldüm. Odanın içinde şuan benden uzakta olduğu için henüz çok rahatsız olmamıştım. Ama devam ederse birazdan yavaş yavaş nefessiz kalmaya başlıycaktım. Bana tekrar baktı, sigarasından son nefesini çekti ve sigarayı söndürdü. Umursamamıştı dediklerimi, ciddiye almamıştı galiba. Umursamadan içip bitirmişti sigarasını. "Sağol." dedim ve ne diyeceğini umursamadan odadan çıktım. Zoruma gitmişti. Gerçekten umursamamıştı, oysaki bu benim için önemliydi.

Usul usul aşağıya indiğimde masanın neredeyse hazır olduğunu gördüm. Daha kimse oturmamıştı ama neredeyse hazırdı masa. Mutfağa girdim, siyah saçlı güzel bir kadının ocakta sucuklu yumurta yaptığını gördüm , henüz sucukları pişiriyordu. Gözlerimiz buluştuğunda hafifçe tebessüm ettim. O da benim gibi tebessüm edince dolaba doğru ilerledim. Elime aldığım 5 yumurtayı tezgaha bıraktım. Gözlerimiz tekrar buluştu "Teşekkürler." dedi ve tekrar o güzel tebessümünü sundu. Aynı şekilde karşılık verdim. Masaya gidicek birkaç kahvaltılığı elime aldım ve dışarı çıkardım. O sırada o kadının mutfaktan dışarıya elinde tavayla çıktığını gördüm. Masaya tavayı koyunca birden bağırmaya başladı "Ey ahali kalkın bakalım. Tahmin edin kim geldi. Hemde sucuklu yumurtayla!" Oldukça sesli bağırıyordu. Konakta bu sesi duymayan birinin olduğunu düşünmüyorum, Firuze hanımın aşağıya inmesiylede emin oldum. Acaba Siyam ne zaman inecekti, Firuze hanım ağaşıya inince sevinçle kucakladı o kadını, bende hala şaşkındım. Kimdi acaba, çok yakın biri olduğu kesin."Abim nerde?" diye sordu bana hitaben. Bende abiden kastının Siyam olduğunu düşünerek "Uyanmıştı iner birazdan." dedim. Acaba bu kız "Mardin'de olsa Hivda'nın esamesi bile okunmaz." dedikleri beş kardeşin en küçüğü olan Dilan'mıydı?

Siyam'ın ayak seslerini duydum. Neden bilmiyorum ama bu ses aklıma kazınmıştı, yüzümü ona dönmeden Dilan olduğunu tahmin ettiğim kadını inceliyordum. Gerçektende dedikleri kadar güzelmiş. Siyamın sesi kulaklarımı doldurdu "Dilan'ım hoş geldin." dedi ve sıkıca sarıldı Dilan'a. Ayrıldıklarında Dilan'ın gözlerinin dolduğunu farkettim, sessizce abisine "Demek sende evlendin, o zaman sıra bende." diye fısıldadığını duydum. Siyamın aniden düşen yüzü Dilan'ı kahkahalara boğarken benimde gülmeme sebep oldu. Güldüğünü duyan Siyam bana kaçamak bir bakış attı. "Neden haber vermedim geleceğini? " dedi Siyam " Aman nolucak siz beni değil ben sizi karşıladım işte, bak sana sucuklu yumurta yaptım." Siyam hafifçe güldü. Onlar özlem gidermekle meşkulken bende yanlarında dikiliyordum ve garip hissediyordum. Dilan'ın "Beni tanıştırmıycakmısın güzel karınla?" demesiyle gözler bana döndü. Gerildim ve ne yapacağımı bilemedim. Siyam elimi tuttu ve "Karım Rotinda, bilmiyorsundur belki yeni evlendik, düğünümde olmadığın için emin değilim haberinin olduğundan." dedi bir çırpıda. Dilan yapmacık bir kızgınlıka " Ha ha ha çok komiksiniz Siyam Ağam. Görende keyfimden gelmedim sanar. "Cümlesini tamamladıktan sonra bana kaydı bakışları, hayranlık vardı o gözlerde "En az dedikleri kadar varsın, bu kadar güzel olduğunu tahmin etmemiştim. Ama Siyam Haktan'ada bu yakışır, maşallah." dedi ve sonra lafa devam etti "Dilan ben tanımıyorsundur beni bir süredir Mardin'de değildim ama ben seni az çok biliyorum, şanın Mandin'i bile aşmış." dedi.  Şaşkınlığımı belli ederek "Demek öyle, nerelere kadar gelmiş." dedim.

"Çok uzaklara yengeciğim, çok uzaklara.." lafını bitir bitirmez ev ahalisinin geri kalanı indi aşağıya. Kısa bir özlem giderme faslından sonra masaya oturuldu. Siyam'ın solunda oturuyordum, ama hiç konuşmadık. "Hivda ablam nerde ya, odasına gittim ama kilitliydi kapısı bende rahatsız etmek istemedim." dedi Dilan masadakilerin tepki vermediğini görünce devam etti "Ne o , gene odalaramı kapandı Hivda Haktan?"dedi. Anlamamazlıkla baktım gözlerine , ne yani bilmiyormuydu Hivda'nın Berzan'la kaçtığını. Daha nelerdi, ama bizim evliliğimizden haberi vardı. Şaşkın bakışlarımı Siyam'a döndürdüm. Umursamadan yemeğini yiyordu, sağ bacağımla hafifçe onun bacağını dürttüm. Gözleri onu dürttüğüm bacağıma kaydı ve orada oyalandı, bunu gördüğümde kendimi rahatsızca sol tarafa doğru yanaştırdım. Ne bakıyordu, bakmasındı. Tövbe estağfurullah, ayıp denen birşey var.
"Kadoğlu" dedi Siyam. Dilan anlamamızlıkla baktı. Yutkunduğunu farkettim, anlamıyordu hala. "Hivda Kadoğlu artık, Haktan değil."

Finito canlar! Oy ve yorum atmanız beni inanılmaz mutlu ediyor!!

ROTİNDAM +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin