Sabahın ilk ışıklarıyla gözlerimi heyecanla açtım. Büyükanneme borçlu olduğum onca zamanı ve anıyı gerçekleştirecektim. Harekete koyulma vaktiydi.
Listem dün masada bıraktığım yerde duruyordu. Elime aldım ve maddelere göz gezdirdim. Büyükannemin her gün, kahvaltısını hazırlayacağıma dair bir karar almıştım ve görünüşe göre bunu yapmanın zamanıydı.
Ellerimi ve yüzümü yıkadıktan sonra alt kata,mutfağa indim ve henüz kimse uyanmadığı için sessizliğin keyfini çıkararak ve onları uyandırmamaya dikkat ederek kahvaltı için ne yapacağımı düşünmeye başladım.
Büyükannem bol peynirli ve otlu böreğe bayılırdı ve o kadar hamarat olmasam da ellerimle ona börek açmaya karar verdim.
Onun sevdiği tarifi bulabilmek için mutfak dolabının üst bölmesinden, tariflerle dolu defterini karıştırmaya başladım. O leziz yemeklerin hepsinin sırları burada saklıydı. Yazılarla dolu sayfaları dikkatle geçerek peynirli börek tarifinin olduğu sayfaya ulaştım.
Malzemeleri tek tek hazırlayarak tezgaha koydum ardından saçlarımı topladım ve büyükannemin, yemeklerini yaparken giydiği önlüğünü giydim. Artık işe koyulmaya hazırdım.
Dinlendirdiğim hamuru alıp tepsiye yaydım,malzemeleri içine özenle yerleştirdim ve fırını gerekli sıcaklığa ayarladıktan sonra artık pişmeye hazırlardı o yüzden tepsiyi fırına yerleştirdim ve zamanlayıcımı ayarladım.
Böreklerim pişerken masaya koyabileceğim diğer kahvaltılık yiyeceklere bakmak için buzdolabını açmıştımki dört minik ayak sesi mutfağa doğru yaklaşmaya başladı. Evet yeğenlerim Rory ve Jess erkenden uyanmış ve gözleri şişik ama yüzlerinde uykularını güzelce aldıklarını gösteren tatlı bir gülümsemeyle bana doğru geliyorlardı.
Beni görünce "Teyze!" Diyerek üzerime atladılar.
"Şşşıt sessiz olun bakalım herkesi uyandıracaksınız,"dedim gülümseyerek.
Beni baştan aşağı süzdükten sonra birbirlerine bakıp gülmeye başladılar."Noldu ,niye gülüyorsunuz bücürler?" Diye sordum merakla.
"Teyze üstüne bak,"diye kıkırdarken parmaklarıyla işaret ettiler. Hemen üstüme baktım ve önlüğümün una bulandığını fark ettim.
"İşte bu yüzden yemek yaparken önlük giyiyoruz çocuklar,"dedim onlara öğüt verir bir edayla.
"Şimdi siz ellerinizi yüzünüzü yıkayın ve kahvaltı hazır olana kadar biraz çizgifilm izleyin olur mu? Hazır olduğunda ben sizi çağıracağım,"dedim hazırlığıma daha rahat devam edebilmek için.
"Tamam teyze ama acıktık ,o yüzden hızlı ol," dedi Jess hınzır bir gülümsemeyle.
"Siz hiç merak etmeyin teyzeniz sizi aç bırakmaz,"diyerek yanağından bir makas aldım.
Gittiklerine göre hazırlığıma kaldığım yerden devam edebilirdim. Büyükannem ve çocuklara taze portakal suyu sıktım. Kendime ise sert bir filtre kahve hazırladım. İsteyen olursa diye de sıcak çay yapmayı ihmal etmedim.
Yeşillikler,zeytin,salam,reçel,bal ve daha birkaç çeşit kahvaltılık da masada yerlerini almıştı ve gerçekten mükellef bir sofra yapmıştım.
Masamın tek eksiğinin de hazır olduğunu belirten zamanlayıcı çaldığında tepsiyi fırından çıkarmak için hemen yerimden fırladım,böreğimin yanmasını istemezdim.
Börek tepsisini masanın ortasına yerleştirirken Amy yanımda belirdi.
"Telefonunun sesine uyandım ama hiç şikayetçi değilim çünkü enfes kokuyor,"dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gitme Vaktin Geldiğinde Bileceksin
RomanceBazen kaçmak cesarettir... Gördüğü bir rüya sayesinde gerçekliğin farkına varan Lindsey bulunduğu ortamdan hemen gitmesi gerektiğine karar verir. Her şeyi ve herkesi arkasında bırakmak zor olsa bile bu yolculuk onu uzun zamandır görmediği birisiyle...