Harry, Hogwarts Ekspresi'nde boş boş oturuyor ve Sirius'u düşünüyordu. Düşünmemeye çalışsa da başaramamıştı. Ve ayrılmaya karar vermişti.
Bu dünyayı değiştirecek bir açıklama değildi.
Aslına bakılırsa bu, aklına ilk kez gelmiyordu.
Üçbüyücü Turnuvası'nın kötü sonucu onu tam olarak bir yıl önce uçurumun eşiğine getirmişti, onu öylece... bırakmanın nasıl bir şey olabileceğine dair geçici fantezilerle baştan çıkarmıştı.
Ama o zaman bunun üstesinden gelmişti. Onu ezmiş ve aklının, Sağ Kalan Çocuğa yakışmayan tüm diğer korkakça düşünceleri barındıran o utanç verici köşesine kilitlemişti.
Voldemort yükseldiği için geri dönmüştü. Hayat biraz zorlaştığında kaçamazdı .
Ve Cedric -Cedric onun hatası değildi - değildi - bunu artık biliyordu ama en azından her şeyi sonuna kadar görmeyi ona borçluydu.
Yani hayat devam ediyordu.
Ama bu-
Bu farklıydı.
Çünkü meselenin soğuk, katı ve inkar edilemez gerçeği, onun Sirius'u öldürttüğüydü .
O zamanlar kendisinin cesur olduğunu düşünmüştü. Sadık. Dokunulmaz . Sevilen birini kurtarmak için anlatılmamış tehlikeler karşısında cesurca uçmak.
Doğrusu, her şeyden çok umursamaz davranmıştı.
Anlamsızca ve çocukça.
Ve bundan asla geri dönüş olmayacaktı.
O, durdurulamayacak bir felakete yol açan bir hastalıktı ve her zaman da öyle olmuştu. Hiç çaba harcamadan yayılmaya devam edecek, kaos, yıkım ve ölüm doğuracak, arkasında yaralıların, sakatların ve gömülmüşlerin kaçınılmaz izini bırakacak bir veba olacaktı.
Yani arkadaşlarını ve kurtarmak için doğduğu dünyayı terk etmesi hiç de korkakça değildi.
Bu sadece sağduyuydu.
Objektif olarak bakıldığında pek iyi bir fikir değildi. Herkesi güvende tutan teorik kaçış değildi; bu çok basit bir şeydi. Daha çok, tanıdık olmayan bir yerde yetişkin gözetimi olmadan küçük bir gezinmeyi içeren gerçek bir kaçıştı.
Bu kesinlikle aklına gelen en kötü fikir değildi. Esrar Dairesi'ndeki felaket niteliğindeki bok gibi gösterisiyle sonuçlanan, eşit oranda aptallık ve delilikten oluşan mükemmel fırtına, muhtemelen uzun bir süre bu unvanı taşıyacaktı.
Ve evet, fikirlerinin çoğu harika değildi, ama genel olarak öyle ya da böyle işe yarama eğilimindelerdi (Potter Şansı'na şükürler olsun), bu yüzden çok fazla endişelenmesine izin vermeyecekti ve onun yerine tercih edecekti.
Ve bunun hakkında kendine ne kadar çok izin verirse - sihirsiz, Voldemort'suz, büyücülük dünyasının kaprislerini gerçekleştirmek için sürekli beliren bu beklenti olmadan bir hayat nasıl olurdu - rahatlamadan ve yola çıkma isteğinden biraz daha fazlasını hissediyordu.
On birinci yaş gününü, o sefil kayalıktaki kulübeyi, elindeki ilk doğum günü pastasıyla Hagrid'i ve mutlu Harry'yi - sen bir büyücüsün ve sonunda dünyada bir yere ait olduğu için ne kadar mutlu olduğunu - ve - ve o geri alacağını düşünüyordu.
Hepsini geri alacaktı .
O bir büyücü olmayacaktı. St. Brutus'a gidecek ve iflah olmaz suçluluğunu kabul edecekti. Dursley'lerin ilgisizliğine ve akranlarının düşmanlığına her zaman olduğu gibi katlanmıştı. Bir bankacı, bir aktör ya da bir o kadar sıradan bir şey olarak, kendi başına bir hayat sürmeyi öğrenecekti.