'Lemahnya kau ni, Claude... Sebab kau lah keluarga kau akan mati, patutnya kau bagitahu je apa kau nampak, dari kau sorok-sorok, apa guna?' suara bisikan halus menghasutnya.Dia kini duduk di bangku pekan di planet Armonia tersebut. Suasananya sangat muram biarpun ketika itu waktu siang. Seperti waktu senja.
Pekan yang dahulu selalu diadakan festival, ramai kanak-kanak, kini senyap seperti perkuburan.
"Aku tak akan bagitau raja keparat tu. Kalau dia tahu pasal pewaris tu, dia akan rampas kuasa diaorang. Kau rasa dia akan bantu planet ni? Tak. Dia tak akan. Dia akan gunakan kuasa tu untuk luaskan pengaruh dia pula. Dia tak akan berhenti." bisiknya perlahan. Kepalanya pula menunduk melihat bayang-bayangnya.
"Keluarga aku..." dia menggenggam tangannya. Dia tak suka jadi lemah. Dia sendiri tidak dapat melindungi keluarganya.
Dia masih teringat ketika kecil, ketika ayahnya, peramal diraja meramal akan ada 2 pewaris yang akan menentang Raja Aldos kembali.
Ayahnya difitnah oleh menteri lain atas tuduhan rasuah dan perdagangan manusia. Ayahnya dihumban ke penjara. Lalu dibunuh dengan kejam.
"Aku akan balas dendam untuk ayah aku. Aku akan tolong membanteras raja tu. Aku akan tolong pewaris tersebut menggulingkan Aldos. Aku sanggup hambakan diri aku ke mereka, kalau itu bermaksud Aldos boleh mati." dia mencengkam bangku tersebut sambil kepalanya masih menunduk ke bawah. Badannya bergetar hebat.
Kini, malam kian larut malam, Claude berjalan lemah menuju balik ke rumah. Kepalanya rasa sangat kosong sekarang.
Sebahagian cahaya bulan Oberon pula menyinari jalan yang kelam tersebut.
"Ibu! Claire! Claude dah balik!" dia membuka pintu rumahnya dan kasutnya.
"Apsal diam ni?"
"Hello?"
Gelap menyelubungi rumahnya. Ini biasa tetapi ada sesuatu yang lain yang tidak kena.
Tiba-tiba realiti menyentaknya. Dia lantas berlari ke tingkat atas.
"Ibu!!!"
Dia menghempas buka pintu bilik itu dengan kuat. Dia ternampak ada seorang wanita yang terbaring di atas katil.
"Ibu..." dia berlari mendapatkan ibunya. Dia mengelus risau rambut ibunya.
Dia tersedar sesuatu. Wajah ibunya nampak berseri dari sebelumnya. Rambut hitam ibunya juga makin menghilang.
Rambut ibunya yang berwarna putih
menunjukkan dia puak Blanc. Kebanyakan puak Blanc memiliki rambut berwarna putih, tetapi ada juga warna cerah yang lain. Warna gelap pula menandakan puak Noir.Dia lantas memasang langkah berjaga-jaga. Tetapi hanya tingkap terbuka luas menemaninya.
Langsir terbang perlahan dek akan angin malam yang sejuk. Sejuk dan seram.
ZUP!
Dia lantas berpusing ke belakang dan menerkam individu di belakangnya tanpa sebarang amaran. Tubuhnya menghempap orang tersebut. Pisau di tangannya tertacap di sebelah kepala orang tersebut.
Wajah orang tersebut ditutupi oleh topeng wajah berwarna hitam.
"Siapa kau?" tajam tona suaranya berkata. Mata Claude yang berwarna biru tua menikam sepasang mata berwarna hazel yang hanya memandangnya kosong.
Rambut putih kekelabuan Claude beralun mengikut rentak angin yang tiba-tiba masuk menerpa perlahan.
Orang tersebut secara tiba-tiba menarik leher Claude menyebabkan jarak mereka semakin dekat.