Bab 1

78 10 0
                                    

"Maafkan saya, Zahrin. Ibu telah batalkan perkahwinan kita."
"Tapi kenapa?"
"Ibu dah jumpa calon sebelum awak, Zahrin.. Saya pun terkejut."
"Jadi, kita takboleh bersama?"

Aurabella angguk kepala dan Zahrin hanya terduduk. Lalu Aurora duduk di tepi Zahrin dan berkata,

"Saya minta maaf. Tapi, apa yang saya cakap ini, tolong buat demi saya. Boleh?"
"Boleh. Apa dia?"
"Mulakan hidup dengan Aurora."
"Hah?"

Pula! Berkahwin dengan Aurora? Musuh sendiri? Tak mungkin! Dahinya berkerut apabila mendengar ayat Aurabella.

"Tapi kenapa? Kenapa nak kena kahwin dengan dia? Saya takkan bahagia dengannya! Awak pun tahu, saya benci dengannya!"
"Saya tahu itu.. Tapi, saya yakin dia akan membahagiakan awak, Zahrin."

Zahrin tengah berfikir. Kenapa Aurora? Kenapa dia? Apa yang istimewa sangat si Aurora tu?

"Maafkan saya, Aura. Tapi saya takboleh.."
"Zahrin.. tolong buat demi saya. Saya tahu awak benci dia. Dan, saya pun tahu bahawa dia pernah cintakan awak sebelum Hirfan. Maksudnya, dia paling lama daripada saya. Please, Zahrin.."

Zahrin masih tidak mahu menerima kenyataan lagi. Kekasih idaman kot. Terus dia bangkit dari kerusi dan berkata,

"Kalau itu yang awak nak, baiklah. Saya akan buat. But, don't regret."
"Aip, saya menyesal? Terbalik. Awak sepatutnya menyesal."
"What do you mean?"
"One day, You will see."

Kenapa perlu menyesal? Ada apa-apa ke tentang identiti Aurora ni? Apa lagi? Tolak lah ke atas!!

Cinta dan Benci (COMPLETE)Where stories live. Discover now