ROSEANNE Carlissa sedang fokus dilaptop kesayangannya. Dia perlu menyiapkan assignment akhir beliau. Dia memilih meja yang agak privasi sementara menunggu ketibaan kekasihnya Kayl Aisar .
Manalah Kayl ni.. selalu aku yang lambat , langsung tak ada beritahu apa-apa pun. Biar jelah. Nanti dia dah datang aku pulak yang tak boleh nak fokus belajar ..
''Assalamualaikum Roseanne Carlissa "
''Wasalam...oh abang Qash ya . Maaf lah saya tak dapat nak jemput duduk, kejap lagi bakal tunang saya datang, takut jadi salah faham"
''No Worry...It cannot be misunderstood Rose"
Alahai mamat psiko ni lagi. Masa ni lah datang menyibuk tak nampak ke orang tengah busy menghadap laptop. Dia ni mesti jenis lelaki yang tak faham bahasa. Nasiblah dekat tempat awam tak boleh nak menjerit sesuka hati. Haih ada gelaran Dato' tapi perangai aduhai menyakitkan hati .
''I know you've been busy lately..same with my younger brother Qash...Okay. I got to go. bye Rose"
Eh kejap ,dia tahu ke aku mengumpat dia dalam hati. Okay lah maksud dia faham bahasa melayu dan inggeris . Nasib baiklah dia ni abang si Qash . Kalau tak memang aku dah siram dia buat kali kedua .
''Qasy ! How are you? What are you doin here ?"
Soal Kayl yang berselisih di pintu masuk.''Nothing ,just buying Coffee..."
Jawab Qasy sambil menunjukkan minumannya.''Oh Okay see you later"
Kayl terus masuk kedalam dan mencari Roseanne Carlissa. Matanya melilau kiri kanan mencari gadis itu.
''Sayang dah order coffee untuk I sekali ke?"
''Not yet. Baby why are you so late ?"
''Sorry Baby , Traffic Jammed . "
''Hmm"
''Nah untuk you" Sejambak bunga diberi kepas Roseanne Carlissa. Dia sudah mula menguntum senyuman manis
''Wah ! Okay tak jadi nak merajuk dah...cantiknya bunga Rose ni sayang"
''Mestilah ,sama lah dengan nama pemilik dalam hati I ni..Rose"
''How so sweet my love ...you dah preparing untuk balik ke Australia ke sayang ?".
''Dah...semua dah settle kita jumpa lagi 3 bulan ya..that time I promise to you, I will never leave you again no matter what happens okay?"
''Okay dear...hmm. I hope so. "
Rose sudah mula menyeka air matanya yang sudah mula jatuh.''Janganlah sedih sayang,we will meet again okay...I promise you."
''I don't know dear..I'm just missing you. Thats all"
''Ya I tahu ,I pun Rindu you sangat-sangat...tapi kita ada planning kan ? So kita kena kuat for our future baby"
''Hmm Okay Dear..."
POV : Dato'Qasy Hayyan
Tuk tuk !
''Masuk ! "
''Ya dato' panggil saya ?"
''Aku nak semua maklumat tentang keluarga Kayl Aisar secepat yang boleh"
''Baik Dato' "
''Pastikan tak ada orang lain tahu soal ni"
''Okay dato'"
''Bagus kalau kau faham . Boleh keluar. "
Qasy hayyan duduk disofa sambil menyilang kakinya . Wajah dia tampak dingin melihat gambar yang dikirim oleh anak buahnya. Jelas tampak kegembiraan diwajah Rose apabila bersama Kayl kekasihnya.
POV : Roseanne Carlissa
Sampai sahaja dirumah Raycarl Adrian sudah menunggu Roseanne Carlissa diluar rumah. Dia hanya tunggu dikereta sahaja.
''Abang jom lah masuk rumah dulu.."
''Hmm. Its okay..abang datang ni nak beritahu mummy pesan tentang persiapan tunang tu nak mummy tolong settle ke atau adik nak settle sendiri?"
''Oh tak kisah lah abang ,mana - mana boleh yang penting dapat tunang dengan Kayl Aisar cinta hati adik"
''Eh budak bertuah ni . Gatal betul. Ni mummy bagi adik kuih,nanti makan dengan Meisya"
''Wah...bestnya ! Thanks abang ku yang baik hati...betul ni tak nak masuk rumah dulu? Tak menyesal haa?"
''Tak nak lah abang, abang nak jumpa kawan abang kejap lagi"
''Ya...kawan atau girlfriend ?"
''Girlfriend dah ramai sangat, jadi abang jumpa kawan jelah*
''Eceh yelah tu..dengab adik pun nak rahsia bagai...takpe nanti adik siasat.jadi detektif"
''Dah tak payah nak detektif sangat,pergi masuk rumah "
''Ish abang ni kan taj sweet lah baru nak borak lama sikit dah suruh masuk rumah"
''Eh banyak cakap pulak budak ni...ada yang kena starlight ni kang"
Roseanne Carlissa dengan cepat lari masuk kedalam rumah sambil mengejek Raycarl Adrian yang berada diluar rumah. Raycarl sudah membuat muka kosong melihat perangai adiknya .
''Meisya oh Meisya! "
''Ya ! Aku ada dekat dapur ni".
''Jom makan kuih...mummy bagi tadi..abang aku hantarkan "
''Wah ! Nak nak...kejap aku datang...aku nak buat air kejap"
''Ish baiklah meisya ! Macam ni baru boleh jadi kakak ipar."
''Haha. Siot perangai . Memanglah Kau suka sebab dapat nak buli aku kan? Lagipun aku ni minat je dengan abang kau ,dia dah ada kekasih hati dah. "
''Haa?? Aku tak tahu pun...kalau ada kenapa dia tak kahwin?"
''Mestilah dia nak tunggu kau kahwin dulu..dia nak jaga adik dia dulu..tak kan itupun kepala otak kau slow "
''Ya ke weh? Tapi dengan siapa ? Serius aku tak tahu"
''Lain kali banyakkan membaca majalah ya...ni tak kalau muka abang kau terpampang dekat majalah tajuk muka depan , langsung kau tak nak beli. Katanya dah boring tengok muka abang kau."
''Ala jangan lah percaya dengan majalah....jawapan tak tepat sangat kadang-kadang. Cuma nak jawapan selamat."
''Yalah makcik suka hati kau lah..."
''Nah ! Sedap gila weh mummy aku buat . Kenapa kalau aku buat tak sama"
''Bila ketika kau buat ? Kau beli je tiap hari adalah dengan mak cik kiah jiran kita"
''Hahaha.oh tahu ea kau kuih dari makcik kiah. Ala makcik tu paling dekat jual kuih....aku support kan senang tak payah singgah jauh-jauh"
''Whatever lah Roseanne Carlissa"
YOU ARE READING
His Mine Qasy Hayyan
RomanceBlind date partner ? Pekerjaan separuh masa untuk seorang gadis yang bernama Roseanne Carlissa . Dia hanya perlu memikirkan cara untuk merosakkan Blind date klien yang telah pun diaturkan oleh keluarga mereka. You know what that you will regret a...