BAB 34

226 5 0
                                    

CARLISSA hadir ke butik bunga bersama dengan Erica. Hari ni beliau sudah menerima banyak tempahan . Oleh itu dia datang ke butik bunga dengan lebih awal .

''Rose , congrates ya ! Saya dapat tahu awak pregnant."

''Ni mesti Qasy yang beritahu ya ? Haih lah...kepoh juga husband saya ya.."

''Eh bukan kepoh , sekurangnya saya lebih berhati-hati bila saya tahu Rose tengah pregnant .saya dah kena jaga dua nyawa tau sekarang..."

''Sebenarnya bukan dua tapi 4 nyawa . "
Erica sudah menggaru kepalanya yang tidak gatal.? manakala Rose pula hanya tersenyum manis.

''My baby twins . You kena jaga I dan diri you juga.."

'''Wah ! Really ke Rose ! Alhamdulillah.....maaf saya tak tahu pula."

''Its okay small matter ! Ni awak sampai petang ke dengan Rose ?"

''Eh mestilah Rose , mana boleh balik awal, ada saya kena penggal kepala dengan Dato' "

''Awak ni kan Erica comel jelah"
Erica hanya menyengih sahaja .



















Office Dato' Qasy Hayyan

Harraz telah membeli sarapan dan membawa masuk kedalam bilik Qasy . Hanya Kelihatan Qasy sedang menilik Ipad kerjanya.

''Boss , coffee and you breakfast . Saya singgah Mcd je tadi...selalu boss dah sarapan ,hari ni bini merajuk ke ?"

''Eh kau ni sejak bila pulak jadi mak jemah ? Bini aku kan pregnant ,dia kena keluar awal sikit tadi ada banyak order. Aku tak nak dia kelam kabut . Better aku sarapan kt office je"

''Oh baguslah boss ni , apa tu orang kata Suami mithali "

''Kau perli aku ke apa? Atau memang kau nak minta pencen awal?"

''Eh jangan buat hal boss ,saya ni belum sempat kahwin , tengah kumpul duit nak kahwin ni, jangan musnahkan harapan saya ."

''Kau masih dengan kawannya Rose ke ? Meisya tu?"

''Err.....haah..tapi saya tak pastilah parents dia nak terima saya ke tak..saya ni orang biasa,dia kan tengku . Rose pun boleh bagi saya kawan dengan anak orang kaya pulak"

''Eh kau ni banyak pulak karenah kau eh ...dah dapat awek tak bersyukur pulak...kau tak payah risau . Parents Meisya tu low profile. Memang okay je"

''Ye ke boss? Baguslah ,lega sikit rasanya..."

''Gedik lah kau ! Ni kau dah boleh keluar..."

Baru dua tapak Harraz ingin melangkah keluar terus ditarik oleh Qasy .

''Jangan keluar ! Duduk dengan aku ..."

''T-tapii k-kenap -"

''Hai morning Harraz and also my Love Qasy !! Harraz you boleh keluar ,biar I temankan Qasy breakfast...." sapa Kareena sambil mengenyitkan matanya.

''No. Harraz will be here with me forever . Dia perlu tahu untuk setiap patah perbincangan kita ."

''What do you mean forever ???"

''Mana I ada , Harraz mesti ada dekat dengan I "

''Ergh ! Nonsense ." Kareena bergumam sendirian.

''So , sekarang belum lagi mula waktu kerja...please tunggu dekat luar ."

''Why ?? Suka hati I lah"

''My office my rules. Or you nak I panggil security guard tarik you keluar dari Office ni..."


Video Call from my love...............

''Abang ......."

''Yes love ....Erica ada teman sayang tak?"

''Ada...ni haa."

'' Tahniah boss ! Bakal dapat baby twins !!!!" Sampuk Erica.

'' Thanks Erica. By the way you need to do good job haa. Saya ada minta dari agency 2 orang lagi body guard untuk tolong you jaga small family I ."

''Baik Boss"

''Abang , sorry eh tak sempat buatkan abang breakfast pun. "

''Its okay sayang....abang okay je...ni haa abang tengah makan dengan Harraz ."
Boleh pula si Kareena pun interframe sama.

''Eh abang ada beli tugu untuk office abang ke ?" Harraz sudah melepaskan ketawanya . Rose ni kalau bahan orang . Memang koyak orang tu .

''Tugu ? Oh ya....memang ada....tugu tak laku sayang "

''Oh patutlah , rasanya Harraz pun tak nak beli tugu tu. Tak sesuai langsung nak letak dekat mana -mana"

''Eh mestilah , Harraz pun ada taste baik Sayang"

''Ish !! Stress lah I !! Benci !"


Bang !!! .

''Harraz kalau pintu aku tu problem, pergi buat claim dekat syarikat mak dia. Suka hati hempas pintu aku kuat macam tu, ingat pintu murah ke ? Minah ni lah aku tak faham betul"

''Entahlah Boss....saya ni dah naik pening nak melayan Peminat Boss yang obses dengan boss , lepastu kareena yang tak reti bahasa. Boleh gila dibuatnya "

''Eh Harraz you jangan gila dulu. Mana lagi nak dapat P.A yang bagus macam you . " pujuk Rose.

''Alahai blushing sekejap "

''Otak kau blushing !! Bini aku tu"

''Hehe. Okay boss ,sorry terlupa diri sekejap."

''Eh kau ni kalau mendapat penumbuk aku pagi ni , sia-sia je hidup kau nanti"

''A-abang...............dah lah jangan marah, senyum sikit...tak elok pagi-pagi marah tau...abang kan handsome..."
Kali ini Qasy sudah menyimpan senyum..

''Haih , nasiblah ada orang bagi boss sejuk hati ,kalau tak aku rasa dah lama aku merempat tepi jalan. " bebel harraz perlahan .

'' Kau cakap apa Raz??!"

''Tak ada apa..... " kata Harraz dengan nada mengejek , dibalas Qasy dengan jelingan tajam dan senyuman sinis.

''Abang , sayang off dulu.sayang nak teruskan kerja ni..."

''Okay sayang abang.anything let me know okay.."

''Okay abang........take care"

''You too my love ,my everything"

His Mine Qasy Hayyan Where stories live. Discover now