BAB 33

196 4 0
                                    

6 Months Later......

Raycarl dan Dhea sudah selamat berkahwin seperti yang dijanjikan setelah 3 bulan perkahwinan Adiknya . Buat masa ini mereka berdua tinggal bersama keluarga Raycarl .

Hari ini Rose ingin buat kejutan untuk suaminya bahawa dia sedang pregnant . Dia langsung pergi ke office Qasy untuk temankan Qasy stayback. Semua staff sudah balik . Kelibat Harraz pun belum kelihatan namun dia dapat melihat dari luar bilik ada Kareena dalam bilik itu.

Dia sudah pun melihat Harraz yang berada di pantry sedang membuat Air.maka timbullah idea jahat untuk mengenakan suaminya. Namun dia memberi signal kepada Harraz untuk jangan datang ke arahnya . Dia terus membuka pintu bilik office Qasy dan melihat Kareena yang duduk mengamati wajah Qasy dan tak berhenti memaksa Qasy untuk bercakap dengannya , namun Qasy langsung tak memandang kewajah itu.

Tuk tuk !

''Masuk jelah Harraz "

''Abang !! Kenapa abang duduk berdua dengan dia dekat dalam bilik ni ??!"

''Sayang , abang bukan berdua , Harraz ada kan dekat meja ."

''Hai ! After a few months , we finally met again ....You mesti tak sangka kan ? I tell you...I'm more beautiful than you.." kata kareena sambil menjeling .

''Mana ada , Harraz tak ada pun kat luar " berlari Qasy melihat kiri,kanan , depan dan belakang tapi memang betul tak ada . Padahal Harraz ada je di pantry.

''Ya Allah tapi betul sayang , Kareena datang nak ambil plan ni , abang kena double check , lagi sikit je dah nak siap
Jadi abang minta Harraz tunggu , tadi betul dia ada kat meja...."
Rose berpura-pura marah dan ingin keluar dari bilik itu.

''Sayang , jangan pergi mana-mana , duduk sini dengan abang . "
Dia mengarahkan Rose untuk duduk di riba.

''Tak nak ! Sayang merajuk dengan abang...sampai hati abang buat macam ni..."

''Sayang........sini dekat abang , duduk sini...abang nak settle lagi sikit je ni....please sayang..."
Akhirnya dia menurut kata. Inilah masanya ingin melihat muka Kareena yang sudah mula mencebik menyampah. Rose pula menunjukkan muka puas hati kepada Kareena.

''Boss ! Ni saya buatkan minuman untuk boss dan Rose.

''Harraz ! Kau pergi mana ? Kau saja nak bagi aku mati kan? Bini aku dah salah faham tahu tak , dia ingat aku berdua je dengan minah ni." Rose menayang muka tak bersalah .

''Ala boss saya dekat pantry lah...boss pu. Tak ada panggil saya ."

''Aku panic tadi "

''Paniclah masak enggak ! " Jawab Harraz sambil ketawa . Manakala Qasy sudah menjeling tajam kepada Harraz.

''Hey ! Suka hati you panggil I minah , You jangan benci I , nanti silap-silap you panggil I sayang...I make sure that Qasy !! "
Kareena bengang dan mahu keluar dari bilik tersebut .

''Eh tunggu ! " Jerit Qasy .

''Tahu pun nak pujuk I " Jawab Kareena.

''Ni plan kau bawa balik sekali , jangan buang masa staff aku nak pergi hantar kat office kau !"

''you wait and see !!"

''Okay "

''Sayang , janganlah merajuk....see abang tak tipu sayang, harraz memang ada dengan abang..."

''Hmm"

''Sayang .....okay beritahu abang....sayang nak makan apa ? Abang belikan sekarang juga..."

''Nak makan Ramen"

''Makan lainlah sayang"

''Tadi abang kata boleh je nak makan apa-apa "

''Okay my everything..."

Grrr..
.bunyi gegaran telefon bimbit Roseanne Carlissa. Number tidak dikenali menghubunginya. Dia membuat louspeaker sahaja kerana dia sedang meletakkan kepala di meja Qasy .

''Hello Lissa "

''Maaf siapa ya ?"

''Ni I lah Jeff , I dapat tahu you ada butik bunga , I dekat butik you..tapi dah tutup"

''Jeff ? Mana you dapat number phone I ni."

''I dah lama cari number you, I dont know , when I see you for the first time , my heart is attached to you. I ada ternampak business Card you ada dekat meja Daddy you siang tadi...so now you boleh beritahu I perkara sebenar ,I tahu you kena ugut dengan lelaki tu kan? Sekarang tak perlu takut...just beritahu I . I will protect you "

''Eh you ni kenapa ? I dah clear this thing that time . No one forced me, I kahwin atas sebab kemahuan I sendiri . Please respect . Jangan merepek."

''I cuma tak nak you paksa diri you sedangkan you tak bahagia ? "

''Who said im not happy ? Im pregnant right now....so please dont ever disturb me again . Bye !!!"

Qasy dan Harraz melopong memdengar ayat yang keluar dari mulut Rose . Tak tahulah memang betul atau untuk dijadikan alasan untuk jeffri faham bahasa .

''Sayang ?? Are you serius or just excuses ?"

''Yup , Thats true , Im pregnant , you will become father "

''Ya Allah Sayang ! Alhamdulillah ,abang happy sangat !! I'm over the moon !! "

''Tahniah Rose dengan Boss !!! "

''Terima kasih , doakan semua urusan dipermudahkan ya Harraz "

''Inshaallah Amin "

''Esok kita buat checkup baby sihat tak "

''Abang ni kan masih awal lagi.....nanti kandungan dah besar kita boleh scan sekali anak kita "

''Abang cuma terlalu excited lah sayang.....terima kasih Sayang sudi mengandung anak abang "

''Sama-sama abang "

''Jomlah kita balik rumah"

''Eh abang kan masih ada kerja lagi.."

''Tak apa...boleh sambung nanti, yang penting sayang kena rehat cukup"

''Okay Abang sayang"

His Mine Qasy Hayyan Where stories live. Discover now