BAB 32

195 5 0
                                    

AKU sampai je rumah daddy , Bonda dengan Mummy peluk aku erat sangat bila nampak penampilan baru aku . Fashion tu tetap ada cuma aku dah tutup aurat ya. Semua pandang aku terkejut dan kata aku cantik. Okay aku perasan lebih sangat . Abang Ray lagi menganga terus tengok aku ubah penampilan ,nasib lalat tak masuk dalam mulut dia.
Lepas tu aku makan dengan Qasy dekat dalam rumah . Then, aku borak dengan meisya dan Qash dekat khemah luar , lepas meisya balik,Qash dengan bonda pun kena balik juga sebab ada orang datang rumah.

Aku pulak duduk jelah lah sambil tengok ragam staff papa aku sekali dekat dalam khemah ni haa . Qasy dekat dalam tengah sibuk borak dengan Daddy , biasalah sama-sama workerholic kan.

''Hai ! Betul kan you Carlissa !"

''Eh ? Jeff you pun ada ? "

''Eh cantiknya you sekarang dah beetudung manis . you tak tahu eh I sekarang kerja dengan Papa you..ingatkan you kerja sana "

''Wah ! I tak tahu pun...baru je ke macam mana? Bila you balik Malaysia ? "

''Haah..ya..by the way you masih contact dengan Qash dan Meisya ke?"

''Mestilah , diaorang baru je balik..."

''You dengan Kayl still together ke? "

''Eh tak tak. I dah clash dengan dia lama dah......."

Qasy mula mencari-cari isterinya , yang masih belum masuk ke dalam rumah . Dia dapat melihat dari jauh Rose yanv sedang duduk semeja dengan staff Dato' Radzin . Dia terus percepat langkahnya kearah Isterinya kerana Pesanan dari Qash buat dia tak senang duduk .

1 Notifikasi

Abang. Aku kan dah balik. Kau kena datang dekat Lissa. Aku ada ternampak Jeffri kawan Kayl yang stay dekat oversea dah balik sini kerja dengan daddy lissa. Dia dah lama cintakan lissa. dia akan ambil peluang bila tahu Kayl dah clash dengan Lissa. Better you are aware . - Qash Hayder

''So then , now I have a chance to change him and replace me at your heart..."

''Eh...you cakap apa ni ? tak. Tak you sekarang dah salah faham ni, I got married . "

''That means you mesti tak cintakan dia kan? You terdesak kena kahwin paksa ke apa? I know you only have Kayl right before this ? I tak sanggup tengok you menderita. I can help you untuk keluar dari kena kahwin paksa. Why not you say to Dato Radzin that you have me. I will make you happy , you pun dah kenal I lama kan?"

''Tak . You dah merepek jauh ni jeff . I tak kena paksa langsung , I love my husband so much. I married him because of Love. No one forced me..I akan kenalkan you husband Yang I cinta...you tunggu kejap ya " Rose pusing untuk memanggil Qasy , namun sebaik rose pusing Qasy sudah tercongok dibelakangnya dengan muka serius.maksud dia dah dengar semua lah kan. Mati .

''Oh my husband here. Jeff , kenalkan My love husband.....Qasy ,I tak kena paksa kahwin ya...pandai-pandai je assume macam tu , kira baik husband I tak beri you hadiah tau "

''Oh...haha. Sorry Qasy , Nama I jeff , I just joke. Because before this , dia tak pernah beri kesempatan untuk orang kenal dia dengan lebih dekat cuma untuk Kayl , I tak sangka lah bila dia kata dia kahwin tiba-tiba dan bukan dengan Kayl "

''Its Okay . Sekarang dah tahu kan?" tegas sahaja suara Qasy . Rose pula sudah rasa seram sejuk .

''yup. I guess im a bit late to comeback haa. " Jeff cakap dengan nada perlahan . Namun masih boleh didengar Qasy . Rahang Qasy sudah bergerak-gerak menahan marah. Namun dia tahu dia dalam majlis .dia tak mahu membuat kecoh , lagipun dia perlu menjaga imejnya sebagai Dato.

''Datin Rose ! Jom kita selfie dekat sana ? " Ajak Ain, salah seorang staff Dato' Radzin.

''Eh janganlah panggil saya datin, panggil Rose je "

''Okay boleh"

''Datin ? Jadi you ."

''Ya husband I dato'...?"

''Bukan ke you pernah kata you tak suka orang yang lebih tua dari you ? "

''Itu dulu...jarak umur bukan penghalang..tak payah lah semua nak cerita . you ni kan Jeff , Respect husband I . "

''Okay Sorry Lissa and Qasy, I got to go . See you again Lissa ."

'' Sorry , tapi you cuma boleh jumpa I waktu hari raya dengan event je . Hari lain tak boleh..itupun with my husband "

''Why ?? Dia control you sampai tak boleh berkawan langsung ke? We are friends also, you can keep seeing Qash right? Why I tak boleh nak kawan dengan you " Qasy sudah menggenggam tangannya .kalau ikutkan hati memang dah lebam muka jeff dia kerjakan .

''I tak faham lah dengan you Jeff . Dia suami I ,dia ada hak atas I. You ni sebenarnya kenapa? I sambut you baik sebab sebelum ni kita pernah berkawan, you staff Daddy I . Tapi cara you macam nak buat husband I benci dekat I .
I meet Qash as my in-law . If Qash is my friend , then I will never see him again...enough Jeff . I nak masuk dalam rumah" Rose terus menarik Qasy kedalam bilik sehingga Raycarl sudah pelik melihat tingkah adiknya .

''Adik ! Awal betul tarik laki masuk bilik"

''Ish. Abang diamlah ! Abang pun sama je suka buat adik marah ."

''Aik abang pulak yang kena ? Abang tak buat apa pun"

Sampai sahaja dibilik ,dia mengarahkan Qasy untuk duduk ,kemudian dia melutut dan mengambil tangan Qasy untuk salam dan meminta maaf . Dia tahu Qasy amat terasa dengan perkataan Jeffri . Dia tidak mahu jadi isteri yang tak menjaga maruah suaminya .

''A-Aabang ....Sayang minta ampun dengan abang...sayang salah, sayang tak tahu kehadiran dia dekat sini buat abang terasa. Sebelum ni dia okay ,baik...tak tahu pula sekarang dia berubah "

''Abang maafkan sayang , dah bangun sini duduk sebelah abang" Rose hanya mengangguk dan menyandarkan badannya ke dada Qasy. Qasy memberi ciuman di ubun-ubun isterinya.

''Thanks abang , sebab faham sayang...."

''Sayang ada rasa menyesal ke sebab abang lebih tua dari sayang ? "

''Abang.....sayang tak pernah terdetik dalam hati untuk menyesal kahwin dengan abang...sayang bersyukur sangat kehadiran abang dalam hidup sayang..abang sentiasa hargai sayang"

''Oh ya ? Okay........lagi ? "

''Lagi apa abang ??"

''Kata-kata perlu dibuktikan sayang..."

''maksud abang ? "

''Maksud abang........." Qasy merebahkan badan Rose keatas katil dan mendekatkan badannya kearah Rose yang masih terkejut atas tindakan Qasy , Rose menjadi susah bernafas bila Qasy terlalu rapat dengannya, jantung bagai nak gugur , aura Qasy memang terlalu susah nak lawan. Memang relakan jua jawapannya. Bunyi ketukan dipintu membuat Qasy bangun dan membuka pintu.

''Qasy ! Ada Dato' Shahid dia nak jumpa kau ,dia kata lama tak jumpa kau " Kata Raycarl .

''Wajib ke aku jumpa dia ? Esok tak boleh ? Aku ada hal nak kena settle"

''Hal apa gila? Semua hal urgent kau dah bagi semua Harraz settle . Nak membongak lebih......cakap jelah kau tengah usaha nak bagi aku gelaran uncle kan? Nanti sambunglah... " Qasy sudah tersengih jahat .

''Yelah ! Kejap aku datang "

''Sayang , Tunggu abang. Jangan tidur dulu okay..kita kena sambung...."

''Ya Abang....pergilah jumpa kawan abang tu..."

''Janji tau sayang....."

Suami siapalah yang comel sangat ni. Ish .

His Mine Qasy Hayyan Where stories live. Discover now