BAB 20

243 5 0
                                    

DATO' Qasy Hayyan menghantar Roseanne Carlissa ke boutique beliau  . Dia singgah sebentar di cafe Rose untuk breakfast sementara menunggu bodyguard perempuan yang akan lapor diri untuk  menjaga tunangnya selepas ini.

''Assalamualaikum....boleh berjumpa dengan Dato' Qasy dan Roseanne Carlissa."

''Wasalam....silakan, diorang dah tunggu dekat cafe "

''Baiklah"

Kelihatan dia memakai suit hitam kemas bagi hari pertama untuk lapor diri  dengan Carlissa.

''Cik Carlissa ke ? Saya Erica dari Bodyguard agency . "

''Ya saya , tapi esok boleh ke kalau awak datang pakai baju biasa je ? "

''Tapi ini etika pakaian saya Cik..takut bos saya marah".

''Abang sayang , boleh ke kalau abang cakapkan dengan boss dia , Love nak dia berpakaian macam biasa...abang buatlah reason apa pun, Love  jadi seganlah kalau dia pakai macam ni..dia nampak sangat macam bodyguard.." pujuk Rose kepada tunangnya.

''Love expect apa sayang? Memang dia bodyguard pun...memanglah nampak bodyguard ,hm .okay nanti abang beritahu agensi dia okay? Now you are happy ?"

''Okay Thank you ! Saya nak breakfast dulu...awak pun ambil lah nak makan apa pun...santai-santai kalau awak nak belajar tentang bunga pun boleh.. "

''Terima kasih cik Roseanne Carlissa "

''Ala tak payah lah nak cik bagai, you panggil je I rose atau carlissa"

''Kalau macamtu Rica panggil Rose jelah ya..sebab awak sama cantik  macam bunga  Rose "

''Ish. Janganlah puji lebih-lebih. Risau I "

''Eh kejap kau bukan Lesbian kan? "

''Tak tak Dato' , ni boyfriend saya " cepat sahaja Erica menunjukkan Wallpaper phone miliknya yang tertera gambar dia dan kekasihnya. Staff Rose sudah terhambur ketawa melihat riak terkejut Qasy.

''Apa you ni dear ! Tak baiklah cakap orang macam tu"

''Mestilah I risau love ,I mati-mati  nak elak you ada bodyguard handsome ,sekali dapat lesbian pulak. Naya I love "

''Haha..ya Allah Kelakar lah you sayang....ni dah pukul berapa ni...you kena masuk office ni....kang kelam kabut si harraz."

Harraz calling.............

''Love, you seru dia tengok dia dah Call I love. "

''Sorry lah dear...you angkat call dulu ,I nak entertain customer sekejap  "

''Hello boss ! Boss dah sampai mana ? Ni ada perempuan cari Boss. Dia kata boss kenal dia rapat ."

''Perempuan mana ? Yang aku kenal rapat cuma dhea je . Lain tak de. "

''Dhea saya pun kenal painter hebat ,muka lawa, yang ni makeup 7 inci boss.. nama dia ada na na belakang dia"

''Kareena ke ? Aduhai "

''Haa betul boss ! Dia  ada tender baru dengan kita . "

''Asal kau ambil tender dia ? "

''Eh mana saya tahu boss tak nak...selalunya boss ambil je kalau tender tu okay"

''Kau  settle je dengan dia , cakap aku kat oversea 3 bulan . Tunjuk ticket flight aku tu . "

''Okay boss ! Tapi nanti dia tahu juga"

''Aku kan sekarang datang lambat , takdelah cepat sangat dia tahu kecuali dia tanya staff , kau beritahu staff kalau dia tanya cakap aku tak ada,siapa yang ingkar bagi dia surat amaran."

His Mine Qasy Hayyan Where stories live. Discover now