BAB 18

206 6 0
                                    

KAYL Aisar dengan segera  mencari tahu tentang keberadaan Roseanne Carlissa setelah mendapat duit dari Qasy Hayyan . Dia telah cuba menghubungi Carlissa banyak kali ,tapi talian tersebut tidak dapat ditembusi langsung. Segala mesej dan  whatsapp juga tak sampai langsung .  Akhirnya dia  jumpa kedai bunga Roseanne Carlissa. Dia masuk kedalam untuk mencari beliau .

''Hai , Boleh jumpa dengan Carlissa ?"

''Oh Rose ke? Boss kitorang dekat cafe sebelah,tengah makan..ada apa pesanan ke?"..

''Its Okay I orang yang dia sayang"

''Haa? Tapi Boss kitaorang dah ada tunang"

''Nonsense lah you all ni..jangan masuk campur urusan orang lain"

''Eh asal mamat tu gila ke? " Kata salah satu staff Rose yang memandang pelik Kayl.

___________________________________

''Hai Sayang......." Carlissa tersenyum dia ingatkan Qasy yang datang .Namun senyumannya langsung mati melihat Kayl Aisar tercongok berada dihadapannya.

''Sorry . Kayl macam mana you boleh tahu I ada dekat sini? You buat apa datang jumpa I lagi.? I tak ada urusan apa-apa dengan you...kita kan dah putus".

''Hey Sayang , are you make a joke ? You miss me so bad haa? Janganlah merajuk baby..now we can continue our relationship  and we will get engaged by this week. "

''Nope. I dah pun jadi tunangan orang...you must know your limit...please leave me"

''Tak kelakar sayang "

''Im very serious Kayl Aisar" .

Ting ! Bunyi bell kedai bunga roseanne Carlissa. Sengaja Qasy membunyikan loceng tersebut untuk  menyakat  staff disitu supaya terkejut.

''Dato'Qasy !"

''Dato'Qasy , ada someone tengah kacau boss kat dalam, boss suruh dia keluar ,tapi dia tak nak.." Adu staff carlissa kepada Qasy Hayyan.

''Dia siapa ?" Soal Qasy sambil mengerut keningnya.

''Dia kata tadi..Orang yang boss Sayang "

''Haa?? Okay now i know who are him . thank you for being honest"

___________________________________

'' Hai  Kayl Aisar , we meet again. Love are you okay ? I bring your breakfast from home.. ."
Carlissa terus mengambil bungkusan tersebut bersama kad ucapan didalam bekas itu.

''Qasy ! Kau jangan kurang ajar nak panggil kekasih aku macam tu . "

''Kekasih ? You are the one should respect me because im his fiance. "

''Oh aku dah tahu permainan kau . Listen carefully  sayang, kalau you nak tahu lelaki tak guna ni lah yang ugut I putus dengan you  dulu baru dia nak tolong papa."

''You cakap tunang I Lelaki tak guna ??! Dia dah tolong you Kayl , kalau tak you dah jatuh miskin. You should think before you talk"

''You dah pandai melawan I sekarang ! Ni mesti belajar dari laki tak guna ni kan!!! Tell me !!".

''You are too much Kayl Aisar! Now you get lost from my boutique. "

''No !! I need to settle our problem . I'm not going anywhere until you say yes to me...Qasy yang tak guna ni yang patut berambus !!.."

''Kayl Aisar ,  betul aku memang tak guna , sebab tu aku tahu diri , aku akan  pergi oversea jauh dari Rose . Semua untuk kebahagiaan orang yang aku cinta . Aku  sedia  terima hukuman atas apa yang aku buat . Tapi kau tu jangan paksa orang kalau orang dah tak ada rasa cinta dekat kau "

His Mine Qasy Hayyan Where stories live. Discover now