Leves és a Tűzriadó

3 1 0
                                    

Üljetek le gyerekek, most elmesélem, hogy szakadt félbe a szokásos szerdai ebéd rituálém, csak mert a vezetőség úgy döntött, még a tanároknak sem szólnak a tűzriadóról.

Szóval, háttérinfóként, szerdán van két lyukasórám (4-5. óra), mert aznap nincs fakultációm, scienc-et nem számítva. Általában akkor megyek kaját melegíteni, miután mindenki eltűnt a folyosókról negyedik szünet után.

Aznap is így tettem.

Nagyjából a felét már eltüntettem, mikor egy fülsiketítően éles hang zavarta meg a (nagyjábóli) csendet és nyugalmat. Igaz, megijedtem, de amúgy leszartam magasról. Aulában, nem messze a babzsákoktól, ahol ültem, a képeket fúrták a falra, mert pénteken kiállításmegnyitó is lesz. Azt hittem, onnan jön a zaj.

Megszólalt megint.

Akkor már tudtam, hogy valami nem okés. Fejemben gyorsan össze lett rakva, hogy tűzriadó van. Összeszedtem minden motyóm, ami értékes: Telefonom, japános papírjaim, fejhallgatóm, és persze, a kajám.

Folyosó közepére kiálltam. Legközelebbi teremből kirontott az osztály egy része Zs bá vezetésével (Hittan faktot tartottak). Csatlakoztam hozzájuk, kivonultunk az épületből.

Én (odakint): Tűzriadó nem volt írva a mai napirenbe.

Zs bá: Én se tudtam róla...

Bámultam az iskolát, meg a többieket, ahogy kivonulnak. Igaz remegtem, mint a nyárfalevél, de közben olyan nyugodtan folytattam a levesezést, mintha nem lenne kisebb káosz körülöttem. Két lány osztálytársam nem messze észrevették, hogy mit csinálok. Úgy röhögtek, hogy majdnem összeestek. Én meg csak vigyorogtam rajtuk.

Később, mint ahogyan az irodalmon kiderült, a tűzriadó csak próba volt, a vezetőség meg direkt nem szólt senkinek. Mindössze az óvónénik, meg az elsős tanítónők tudtak róla, mert nem akarták, hogy a kicsik nagyon megijedjenek. Ők meg aztán néhány embernek tovább adták az infót, mint ahogyan az kiderült Zs bá, majd később otthon anyám által.

Szóval, ja. A vezetőség egy köcsög banda.

--0--

PÉNTEKI UPDATE: Ezt amúgy még szerdán akartam kirakni, csak nem volt rá du időm, mert japánra is be kellett ülnöm😆

Random Hülyeségeim Tárháza: ✨ Második Felvonás ✨Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin