1. Tapaaminen

54 2 0
                                    

Bojan pov.

Olen bändini kanssa Madridin Pre-partyssa. Pääsimme euroviisuihin edustamaan maatamme Sloveniaa. Parhaillaan lavalla oli Suomen euroviisu edustaja, Käärijä. Haluaisin niin tavata tuon suomalaisen laulajan. Olen kuullut hänestä paljon ja hän vaikuttaa todella samanlaiselta kuin minä. Hänen biisinsä oli loppumassa joten päätin suunnata lavan takaosaan. Hetken odoteltuani näinkin jo mustan pottatukan ja vihreän boleron. Katseemme kohtasivat. Tuijotimme toisiamme hetken kunnes me molemmat repesimme nauruun.

Muutamien nauru hepulien jälkeen sain esiteltyä itseni Bojaniksi. Hän taas kertoi nimekseen Jere. Pidin tuosta nimestä. Aloimme juttelemaan ja tutustuimme samalla toisiimme. Huomasin hänestä heti, että meillä on samanlainen huumorin taju. Juttu luisti ja yhtäkkiä olimme päätyneet jo melkein hotellille. Olimme huomaamattamme lähteneet Pre-partyista kenellekään kertomatta. Päätimme lähteä takaisin, sillä olin jättänyt bändi toverini sinne sekoilemaan ja Jereltä oli jäänyt jotain tavaraa. Käännyimme kadulla ja suuntasimme takaisin sinne mistä tulimmekin, edelleen jutellen toisillemme.

Pääsimme takaisin Pre-partyihin ja siellä oli parhaillaan esiintymässä Israelin edustaja Noa Kirel, biisillään Unicorn. Sanoin Jerelle heipat ja lähdin etsimään bändiläisiäni. Hetken ympäri pyörittyäni löysin heidät permannolta. "Where have you been?" Kris kysyi kun huomasi minun tuloni. Selitin heille missä olin, kunnes huomasin että Jure oli kadonnut. Juurihan hän seisoi tuossa. "Where did Jure go.?" Nace ehti kysyä ennen minua. Kaikki me vilkuilimme ympärillemme jos näkyisi merkkejä blondista pörröpäästä. "There!" Jan huudahti ja ryntäsi vessoille päin. Nace lähti vielä Janin perässä vessoille, kun taas minä ja Kris jäimme permannolle. "Jere, was it?" Kris kysyi oudosti hymyillen. "Yeah.." vastasin hieman epäluuloisesti. Kris jatkoi hymyilyään, joten katsoin pois päin ja toivoin näkeväni merkkejä Jerestä. Halusin vielä jutella hänelle. Hän oli niin mukava ja hauska ja ihan hyvännäköinenkin..

Jan, Nace ja Jure ilmaantuivat takaisin luoksemme. "What happened?" Kysyin. "We should go back to the hotel. I think Jure is not feeling very well.." Jan ilmoitti ja lähdimme toisten perään. Juuri kun olin astumassa ulos, tunsin käden olallani. Käännyin ja näin Jeren. "Hey are going back to the hotel?" hän kysyi. "Yeah, my bandmate is not feeling very well.." vastasin. "Oh no.. But can i walk with you?" hän esitti uuden kysymyksen. "yeah i guess.?" vastasin taas. Lähdimme muiden perään. "Hey Jere." Kris tervehti kun saimme toiset kiinni. "How do you know my name?" Jere kysyi Krissiltä. "Your new friend Bojan told me." Kris vastasi samalla minulle pienesti virnuillen. Pyöräytin silmiäni ja katsoin Jereen. "So Jere, this is my band. This is Kris, those two are Jan and Nace and that blond one is Jure." esittelin bändini Jerelle ja kaikki tervehtivät häntä.

Matka meni nopeasti ja menimme nyt hotelliin sisään. Jure käveli aika vaivalloisesti ottaen tukea Janista. Menimme hissiin ja painon nappulaa 4 kerrokseen. Jere painoi kerrokseen 3. Hissin ovet aukesivat ja Jere astui ulos. "Bye, it was nice to meet you guys." Jere sanoi heipat "Same here." vastasin hymyillen. Hissin ovet sulkeutuvat ja se lähti liikkeelle seuraavaan kerrokseen. Ovet aukesivat ja Jan talutti Juren ulos hissistä. Kris, Nace ja minä tulimme perässä. Jan avasi huoneensa oven ja meni Juren kanssa sisään. Ovi sulkeutui ja he katosivat huoneeseen. Kris etsi avaimia taskustaan, mutta Nace oli nopeampi ja avasi jo oven. "Good night." Nace toivotti ennen kuin ovi sulkeutui. Kaivoin avaimet taskustani ja avasin oven ja astuin sisään. Ovi meni kiinni perässäni. Potkin kengät jaloistani ja riisuin takkini naulakkoon. Hyppäsin sängylleni ja kaivoin puhelimen taskustani. Avasin bändimme ryhmä-chatin jonne oli tullut uusia viestejä.

Jan: I think Jure is just drunk.

Kris: Is he alright?

Jan: He threw up, but i guess..?

Nace: Give him a glass of water, it'll help.

Jan: Yeah yeah, i know what i'm doing.

Kris: Hope so, but see ya tomorrow. Good night guys.

Nace: Good night.

Jan: Yeah, gn guys.

Sammutin puhelimeni. Jure on siis luultavasti huomenna taas kunnossa. Nousen sängystä, riisun päälys vaatteeni ja hyppään takaisin sänkyyn. Kömmin peiton alle ja toivoin, että nään Jeren taas huomenna.
______________________

Sanoja: 632

Rakkautta ensi silmäyksellä || Jere & BojanWhere stories live. Discover now