Broer Valerie
'Mijn naam is trouwens Noah, aangenaam kennis te maken.' 'Mijn naam is Valerie, maar dat wist je al. Insgelijks, maar begin nou maar met uitleggen.' Opeens klinkt er een sirene. Wat is dit?
Valerie
Er klinkt een harde sirene. Uhg, natuurlijk op het moment dat ik er bijna achter kom waarom ik hier zit. Dan schalt er een stem door het gebouw heen 'Iedereen voor buiten verzamelen, dit is geen oefening.' Noah en ik doen de deur open en zien daar een hele stroom mensen lopen. Mijn mond valt open. Tenminste, Noah fluistert dat ik mijn mond dicht moet doen.
Mister X
Mijn plan gaat vast en zeker werken. Iedereen naar buiten halen, check. Iedereen in een rij laten staan, gaan we nu voor zorgen. Ik sta al voor buiten. Iedereen is hier aan het verzamelen. Nu kom ik er pas achter dat er eigenlijk wel veel mensen hier zitten.
Zodra ik denk dat iedereen er is pak ik de toeter en toeter ik één keer, oorverdovend hard. Meteen valt iedereen stil. Ik begin met praten. 'Vorm allemaal een rij, zodra ik je naam opnoem stap je naar voren. Daarna krijg je een opdracht.'
Alec
Ik hoop dat het plan gaat werken. Ik ben Valerie nog niet tegen gekomen, ik mis haar wel. 'Sophie van Amersfoort.' Een jong meisje stapt naar voren uit de rij. Ze wordt meegenomen door een man. Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren met de mensen. Ik ben niet aan het opletten en ineens wordt er een naam geroepen die ik herken 'Noah Zwart.' Dat is de broer van Valerie. Dan zal Valerie hierna wel zijn, het gaat namelijk op alfabet. Wow, dan heb ik echt lang niet opgelet. 'Valerie Zwart.' Er stapt niemand uit de rij naar voren. 'Valerie Zwart.' Nog steeds stapt er niemand uit de rij naar voren. 'Valerie Zwart, laatste keer.' Weer stapt er niemand uit de rij naar voren. Kut, het plan heeft niet gewerkt.