B T G M : DANCING

329 25 0
                                    

Tangan Belle didaratkan pada bahu Mr Gun. Lalu dicantumkan jemari mereka apabila mendengar lagu yang sudah terpasang. Mr Gun tidak melepaskan peluangnya, dia meletakkan tangan pada pinggang ramping milik Belle.

Untuk pertama kali dia mendekati gadis ini. Selalunya hanya dari jauh saja melihatnya. Kini, dia sudah menghidu dan menyentuh gadis yang sering dia berfantasi sendiri.

Tubuh mereka mula digerakkan mengikut tempo normal. Lagu juga tidak rancak dan sesuai untuk suasana romantis.

Kaki kiri Belle melangkah ke depan lalu kaki kanan Mr Gun ke belakang dan mula membuat putaran.

"Wow, pandainya dia menari."

Bisik Mr Gun seolah-olah mengejek Belle yang mulakan tariannya. Terasa pelukan pada pinggangnya semakin mendekati tubuh tegap Mr Gun.

"What are you doing?" Belle berbisik keras.

"Dancing." Dengan wajah tanpa riak.

Melihat senyuman mengusik itu, Belle mengeluh berat. Belakang tubuh Belle yang terdedah dibelai perlahan.

"Stop it." Belle memberi arahan keras! Habis saja majlis, tengoklah aku buat apa! Sempat dia mendongkol geram.

Mr Gun hanya tergelak kecil lalu membalas selamba pandangan tajam sepasang mata heterochromia itu.

"Apa pandang-pandang? Jatuh cinta, baru tahu."

"Shit."

"Kenapa kau dingin sangat dengan aku? Aku buat apa sampai kau marah sangat kat aku?"

"Terlalu banyak sebab. Dan di antaranya adalah, aku sangat bencikan kau."

Mr Gun diam. Rahangnya sedikit bergerak apabila curahan hati itu terluah dari dua ulas bibir merah Belle. Tapi dia hanya membalas dengan gelak sinis saja.

"Bencilah selagi kau boleh benci. Nanti terjatuh cinta, aku tak tahu."

"Nonsense."

Mr Gun tersenyum apabila dapat mengusik gadis itu. Belle menolak tangan Mr Gun yang berada di pinggangnya, lalu membuka satu langkah ke belakang dan Mr Gun memusingkan tubuh Belle.

Tubuh anggun Belle di tangkap pula dengan sepasang tangan kekar di pinggangnya. Hampir saja hidungnya melekap ke dada bidang lelaki itu. Perlahan matanya naik melihat gerangan yang menyambutnya tadi.

Sempat haruman pada tubuh itu dihidu. Baunya seperti perfume lemonade. Matanya naik melihat wajah lelaki yang bertukar pasangan sebentar tadi.

Hatinya bersorak apabila dia bertukar pasangan dengan lelaki itu. Belle meletakkan tangan ke bahunya lalu mencantumkan jemari mereka di sebelah kanan.

"Red dress look stunning on you, Red Lady."

"Thank you."

Dua ulas bibir merah Belle tidak terlepas dari tersenyum apabila strateginya kian berhasil. Jam di dinding besar itu dikerling sekilas.

Tepat 11:30 malam. Semakin melebar senyumannya apabila memikirkan plot rancangannya.

Mata mereka bertemu lagi. Kali ini entah kenapa semakin terasa sempit ruang pernafasannya apabila melihat lelaki itu dalam keadaan dekat seperti ini.

Tenang Belle....

Kenapa dia rasa gementar? Ke sebab kali ini, targetnya adalah seorang putera mahkota?

"Your name, Red Lady?"

Bisiknya mengetuk gegendang telinga Belle. Jantung Belle berdegup kencang apabila terasa belakang tubuhnya dibelai oleh tangan kekar milik Tuan Putera ini.

Yang menambahkan lagi rasa berkobar-kobar itu apabila Tuan Putera itu selamba saja mengucup pipinya lembut. Tangan kiri Belle yang berada di bahu mula mengusap tubuh Tuan Putera dari bahunya hingga ke tengkuk.

Belle terpaksa menjengket kakinya untuk berbisik halus di telinga Sang Putera Raja.

"I just came once you were sleeping, prince charming. Untill you awake, I'm gone."

Sang Putera tergelak kecil. Terasa seksi pula apabila lelaki itu meletuskan gelak kecilnya tadi.

Wait... I'm not go anywhere, but you will 'gone' my prince.

Sempat Belle bermonolog sendiri, membetulkan ayatnya yang dituturkan tadi.

"Again, I ask you, Red Lady. What is your name?"

"Why you ask me? My name already written in your heart, your highness."

Dia tergelak sinis kali ini. Bibirnya juga terlakar sinis. Tangan Belle yang berada di bahunya diambil lalu diletakkan ke dada bidangnya. Belle sedikit tersentak dengan perbuatan Putera Raja.

"Yes... I know."

Kening Belle yang hampir bersambung cuba dileraikan semula. Entah kenapa apabila dia berdekatan dengan sang putera raja ini, ada satu anasir yang datang menimpa perasaannya.

Masih samar-samar lagi apakah rasa yang bertandang di dadanya.

Mata mereka bersabung lagi. Mata lelaki itu mengingatkan dia pada seorang budak lelaki yang pernah membuatkan dia menjadi gila.

Seperti gilanya Majnun kepada Lailanya. Tangannya yang masih berada di dada bidang lelaki itu dilihat. Cincinnya yang tersarung di jari manis sebelah kirinya itu diusik oleh Tuan Putera itu. Entah apa yang menariknya cincin itu kepadanya.

Semakin mekar senyuman di bibir Tuan Putera Raja itu.

"Ada yang lawak, My Dear Prince?"


"I just wondered, how sweet your lips to me, Red Lady."


"It taste like Red Candy's."

Putera Raja berhenti menari. Pinggang ramping itu diraih mendekat ke tubuhnya. Kedua tangan Belle menjadi benteng antara dadanya dan dada bidang itu. Bibir sensual itu mendekat ke cuping telinga Belle.

"Let your highness taste your lips, how sweet Red Candy's looks like."

Belle ditarik keluar dari kelompok orang yang menari itu. Dalam keadaan terkejut dengan tindakan Tuan Putera itu, dalam diam dia mengulum senyuman sinis. Kerjanya, semakin mudah!


Behind The Golden Masquerade [C]Where stories live. Discover now