Haşmet kapıyı açar.
X: lan sen kimsin de benden habersiz iş yaparsın der hasmete yumruk atar.
Haşmet: napiyorsun lan der kalmaya çalışır tipi yumruklarini ard arda sallar.
Icerdekiler sese gelirler.
Behzat: napiyosun lan der tipiyi tuttuğu gibi atar. Ömür behzat ve abisine koşarlar. Ferman tipinin üstüne yürutecekken ömür tutar. Emine Tipinin yanına gider.
Emine: napiyorsun gardasim anlamadan dinlemeden.
Tipi: nesini dinlicem hu ırz düşmanının
Haşmet: lan laflarına dikkat et kadınlar var eminenin kardesi demem gebertirim seni der.
Tipi: gel lan sıkıyorsa der. Hizirlar eve giriş yapar sesleri duyunca koşarak eve girerler.
Hayriyeanne: nolir burda
Emine: tipi yanlış anlamış geldi iptalini karıştırmış.
Tipi: neyi yanlış anlicam abla bu ırz düşmanı sana göz koymuş.
Haşmet: lan bana bak düzgün konuş göz koymak felan biz yanlış yapacak insanlar değiliz heleki kadınlar konusunda eğer niyetim ciddi olsa sana söylemek değilim emineye söylerim karşılıklı ise sana bile laf düşmez ayrıca böyle birsey söz konusu bile değil!!
Tipi: sen bunları söyleyerek yermi yapıyorsun lan...Haşmet: la havle ben kime laf anlatıyorum misafirlerim gelmiş tipi onlarla ilgilenecek senle daha sonra hesaplaşacağız bu burda kalmadı..
Behzat: hiç yakışmadı aileler kaynasın diyoruz herseyi berbat ediyorsun abime yapılan yanlış bize yapılmıştır sana hiç yakışmadı.
Ferman: büyüğümüz ama sana laf soylemiyecek değilim bize diyorsunuz delikanlı fevri hareket yapıp bizi düşman edip rezil ediyorsunuz diye sen bizden daha kötuymussun be abi sana abi diyorum saygımdan ötürü babama vursan bile iyiki Emine abla senin gibi değil.
Hızır: adam iki kere ablamızın hayatını kurtardı teşekkür etmen gerekirken şu yaptığına bak Allah cezanı versin. Herkes içeri geçer. Emine içeri geçecekken Tipi ablasının kolundan tutar.
Tipi: abla
Emine: ne abla bu yaptıkların yetmiyormuş ne diceksin adamla aramda hiçbirsey yok tartısma yaratıyorsun olsa bile sanane ben ömrümü sana adadım senin yaptığına bak hiç yakışmadı tipi. Emine içeri girer. Tipide arkasından gelir herkes yerine oturur.
Haşmet:Hayriyeanne sende kusura bakma böyle olsun istemezdi yanlış anlaşılmalar olunca çok kalp kırılıyor.
Hızır: bizde hasımken hısım oluyoruz artık ayrı gayrı yok.
Behzat: derken abi öyle bir şey yok böyle gayet iyi hem düşmanımız kim bilelim der . Tipiye bakar.Tipi: hayırdır behzat ne bu imalar.
Behzat: alındın mi ben ortaya söyledim.
Ferman: hasimken daha az düşmanımız vardı hısım olursak daha da çoğalacak mesela en yakınlarımız.
Tipi: hayırdır siz facalılar bana bileniniz mi abinizin dövdüm diye der. Haşmet bir anda ayağa kalkar herkes kalkar.
Haşmet: burda sana herkes saygı çerçevesinde konuşuyor sen hala terbiyesizce üste çıkmaya çalışıyorsun sanıyormusun tek başına adam dövmek kolay ha ben kardeşimi senin ablanı düşündüm sen ne yaptın kadınları korkutup ağlatmaktan başka ne yaptın söyle daha hala dövdüm sövdüm bu iki çocuğu ezmeye çalışıyor sen kendine bak bir eğer bir daha bize bulaş der başı döner behzat Ferman hemen koluna girer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Façalı Dayı
De TodoHaşmet & Emine Façalı Aşkı ( yeni hikayemi okuyarak takip ederseniz sevinirim. iyi okumalar..)