"Ramazan... Ben hazırım galiba."
"Ne hazırı Asuman neye hazırsın?"
"Hani sen diyordun ya... Ailemiz büyüsün, ikinci çocuğu yapalım diye..."
Ramazanın bakışları hemen Asumana yöneldi.
"Ben artık hazırım galiba. Yani baksana sazevi iyi gidiyor, sen sorumluluk sahibi bi baba oldun, maddi durumumuz iyi... Hem Mete de yalnız kalmamış olur."
"Ciddi misin Asuman sen?"
Asuman onaylarcasına kafasını salladı.
"Asuman bu ne güzel bir cümle ya! Bana hep böyle şeylerle gel!"
Asumana yaklaştı ve yanına sokuldu. "İkinci çocuğu mu istiyon sen? Geniş aile olalım mı istiyon?"
Asuman güldü.
"Ay Mete'ye söyleyince ne kadar sevinecek. Ne renk kıyafet alsak acaba? İlçede çok güzel bebek kıyafetleri varmış. Hangi odayı versek?"
"Dur Asuman dur daha çocuğu yapmadık! Yaptık da benim mi haberim yok yoksa? Hem de en zevkli kısmını atlayarak yani. Valla öyle bir şey olduysa çok üzülürüm."
Asuman gülerek Ramazanın koluna vurdu. Ramazan yüzüne etkileyici olduğunu düşündüğü komik bir bakış yerleştirdi ve Asumana sokuldu.
"En kısa zamanda çalışmalara başlayalım o zaman, kadınım."
"Ramazan sen yine başladın şu kadınım lafına!"
"Ne var hoşuna gitmiyor mu?"
"Keşke dışardan ne kadar komik göründüğünü sana gösterebilsem.."
"Allah Allah! Şimdi öyle mi oldu Asuman hanım?" Asumana yaklaştı ve kısık sesle konuştu. "O gece öyle demiyordunuz ama..."
"Ramazan sen iyice yoldan çıktın."
"Arada yoldan çıkmak lazım Asuman. Ne diyon? Bu gece yoldan çıkalım mı senle?"
"Ramazan dur bi... Mete evde."
"Bir şey olmaz Asuman kitleriz kapıyı."
"Oldu canım! Hayır ben konsantre olamam öyle."
Ramazan sırıttı. "Konsantre mi? Napcan da o kadar konsantre oluyon kız?"
"Görürsün canım."
"Asuman böyle şeyler yapma bak! Valla bi gün kalpten gidicem!"
Aniden ayağa fırladı.
"Ben Meteyi evden göndermeye gidiyorum daha fazla duramam burda."
"Dur Ramazan, dur! Nereye yollayacaksın çocuğu?"
"Gitsin 1 geceliğine amcalarından birinde kalsın, nolmuş yani? Çok mu şey istiyoruz?"
"Ne diyeceksin nasıl yollayacaksın ki?"
"Bulurum ben bi yolunu Asuman sen kocanı tanımıyon mu?"
1 AY SONRA
"Mete... Ne yapıyorsun annecim?"
"Ders çalışıyorum anne sen?"
Alışık olmayan Asuman sevinmişti. "Gerçekten mi? Aferin benim oğluma! Dur ben de bakayım hangi dersine çalışıyorsun."
"Dur anne dur, bırak bi!" Demesine kalmadan, Asuman ders kitabının içindeki çizgi romanı görmüştü.
"Mete bu ne?"