𝘀𝗶𝘅

49 7 4
                                    

Sir Kai memeluk tubuhnya. "Saya nak bagitahu , schedule camp ni pagi ada aktiviti , tengahari rehat , petang lepas asar ada. Got it , boys ?"

"Got it sir !"

"Ui , tak dengarlah. Korang ni makan sarapan ke tak? Lemah semacam ,suara tak bermaya." Sir Myungsoo mendekatkan telinganya ke arah mereka.

"Got it sir !" Lebih nyaring mereka jerit dari sebelum ini.

"Saya nak awak pecahkan kepada tiga kumpulan. Now."

Mereka terpinga - pinga. Untuk apa pula ini?

"Atau awak nak saya pilihkan partner awak?" Ayatnya membuatkan mereka seriau. Uih seram.

Pada akhirnya , mereka berbual - bual hingga mendapat persetujuan kesemua pihak.

" sir , group 1 , jisoo , Junnie , hoshi , minghao , Vernon." Ujar Jisoo. Dia menunjukkan ke arah teammates nya itu.

Jeonghan mengangkat tangannya. "Sir , group dua , saya , wonwoo , mingyu , seungkwan."

"Group 3 , Seungcheol, woozi , dk , chan." Ujar Seungcheol.

"Good. Korang akan jadi partner khemah." Arah Sir Baekhyun. Dia kemudian mengambil peralatan khemah lalu diletakkan berhadapan tempat mereka duduk.

"This is your tent equipment. You have 10 minutes from now." Kata Sir Kai.

"Ha ? 10 minutes ? Buat apa ?" Soal Seokmin blur.

"Buat apa lagi ? Dirikan khemah lah!" Naik oktaf suara Sir Kai.

Mereka yang lain terus mengambil peralatan khemah lalu pergi ke tempat yang lapang. Mak aih , sir kai period ke apa ?

"Pergh , kena dengan sir Kai, baru jalan mat." Ujar Sir Myungsoo. Dia mencekak pinggang.

"Biasalah, dia kan dah trauma dengan student yang pernah lempang dia dulu." Cerita Baekhyun. Dia bingkas berdiri sebelum mengikuti derap langkah sir Kai yang sudah meninggalkan mereka.

.

" dokyeom - ah , kau sekolah mana?" Soal Seungcheol. Dia memberikan beg khemah kepada Jihoon. "Nah , ni khemahnya. Pasang tau , jangan curi tulang." Arahnya sebelum mengalihkan perhatiannya kepada Seokmin.

JIhoon mengecilkan mata perlahan. Hm ,suka mengarah..

"Aku ? aku sekolah dekat Serenity highschool. Ala , sekolah depan paradigm mall tu." Jawab Seokmin. Dia membantu Jihoon mengeluarkan isi khemah dari begnya.

"Ouh , kau , jeonghan , jisoo dengan siapa eh lagi ?" Seungcheol cuba mengingati pelajar dari Serenity highschool. Ramai.

"Aku , jeonghan hyung , jisoo hyung , wonwoo hyung , mingyu , seungkwan dengan vernon. Kenapa?" Soal Seokmin pula.

"Takdelah , cuma nak berkenalan dengan korang. You guys are interesting by the way." Ujar Seungcheol. Dia duduk di kerusi yang baru diletakkan chan.

"Woi , hyung. Kau punyalah mengarah kitaorang , buat kerja lah sekali!" Chan tidak puas hati lalu menjeling Seungcheol.

Seungcheol mencekak pinggang. "Iyalah , aku tengah cakap kan dengan dokyeom ni, eishh. Tak reti sabar betul." Gumamnya lantas mendekati mereka.

.

"Don't hate yourself. You know it was a good choice. You were hurting and couldn't even say groaning alone.. " Nyanyian Seungkwan yang merdu itu menarik perhatian beberapa jejaka di sekitarnya. Meskipun lagu yang dinyanyikan itu sedih, cukup membuatkan mereka terpesona.

𝗕𝗶𝘁𝘁𝗲𝗿𝘀𝘄𝗲𝗲𝘁 Where stories live. Discover now