Cheol hyung , kau tengok lah orang sana tu!" Adu Chan. Dia menjuihkan bibir ke arah mereka yang selamba melantak di hadapan mereka. Nak bagi mereka jealous lah tu!
Seungcheol menoleh ke arah tempat yang ditunjukkan oleh Chan tadi. Dia melihat Seokmin , Mingyu yang sedang menunjukkan ayam kepcinya bertujuan untuk menyakitkan hati mereka. Ah , memang !
"Biarkan je dorang. Tahulah , ada hari , kita semua balas." Seungcheol tersenyum senget.
Tiba - tiba , iris matanya disajikan dengan sepasang baju samfoo merah cina yang dipakai oleh jun. Matanya terbeliak. Sumpahlah..
He seems weird , isn't he? kita nak senamrobik , dia pakai samfoo.
"J-jun , bukan ke ki-kita nak senamrobik? kenapa kau pakai samfoo?" sampai tergagap Soonyoung menyoal. Takut wey.
Jun yang sedang membetulkan baju tradisionalnya mengangkat kepala. "Bukan kita nak buat Tai chi ke ?"
Mereka terdiam tidak tahu ingin berkata apa. Bukan memang cikgu cakap tadi senamrobik ke ?
" Kau kenapa tiba -tiba pakai samfoo ni?" Soal Sir Kai. Dia memberikan tatapan pelik kepada jejaka samfoo itu.
"Bukan kita nak buat Tai chi ke cikgu?" Ulang Jun semula. Dia menggaru kepalanya.
Sir Kai menepuk dahinya. " Bukan aku kata senamrobik ke Hyun?" Soal Sir Kai lantas menoleh ke arah Baekhyun.
Baekhyun membalas. "Macam aku dengar senamrobik. Celah ke mana Tai chi kau bagitahu?" Hairan.
Jun kemudian terlihat malu. "Ouh hehe , tak ada apa - apalah cikgu." Dia lantas berlari ke tapak perkhemahan.
Haih... Pelik pelik betul si budak jun ni.
.
"Okay , kanan kiri !" Ujar Sir Baekhyun. Dia meregangkan paha kanannya ke hadapan.
"Wei , kita ni nak senamrobik ke nak buat free dance show ?" Kata Jisoo kepada Soonyoung.
"Tak tahulah... Siapa nama kau, hyung? Ji.. " Soonyoung ingat - ingat lupa nama jejaka kacak di sebelahnya ini. Almaklumlah , ramai nama nak kena ingat.
"Jisoo. Hong jisoo nama aku." Jisoo membetulkan namanya.
"Hah , Jisoo Hyung. Aku rasalah kot. Tengok sir Baekhyun pakai baju jurulatih tu , aku rasa kita nak buat dance show ah." Ujar Soonyoung.
"Tengok , siap ada lagu black mamba lagi." Celah Seungkwan pula. Ikutkan hati tak nak tau buat senam- dance show ni , tapi teringat tadi sir Baekhyun bagi amaran.
"Kalau siapa tak ikut cikgu buat senamrobik , takde lunch untuk dia." Ugut Sir Baekhyun.
Mereka pun apa lagi , kecut perut lah mendengarnya. Apabila diugut no lunch, baru jalan.
"Okay now , the main choreography!" Teriak sir Baekhyun. Dia meregangkan pula kaki kirinya ke tepi sebelum dia mendaratkan telapak tangannya ke atas rumput.
Dia memusingkan kepalanya sebelum dia meregangkan pula kaki kanannya.
"Cikgu , saya tak nak buat tolong lah please ! " Rayu Chan.
"Okay , no lunch for you."
"Cikguuuu!!!HUAAAAA." Dia berlari ke arah Jeonghan sebelum dia memeluk jejaka yang sedang makan itu.
Jeonghan terpaku. Iyalah , secara tiba -tiba.
"Hyung , aku tak nak buat dance show tu lagi!" Adu Chan. Dia tersedu nangis.
YOU ARE READING
𝗕𝗶𝘁𝘁𝗲𝗿𝘀𝘄𝗲𝗲𝘁
Humorseventeen - persahabatan yang terjalin oleh 13 sahabat yang masih berada di alam persekolahan. Melalui perkhemahan inilah , mereka mula mengerti erti persahabatan yang sebenar. "Janji pada aku walaupun kita sudah berpisah di hari terakhir kem ini...