Bab 8

3K 186 20
                                    

AERIS MELETAK PLASTIK YANG BERISI air nasi lemak di atas meja makan. Zayyan berdehem perlahan.

"Eris? Nasi lemak untuk siapa? 6 bungkus? Eris nak makan ke?" Tanya Puan Sri Elisa lembut. Bahu Aeris diusap perlahan.

"Aeris belikan untuk mama, mama kan cakap nak makan nasi lemak. Jadi Eris beli lah" balas Aeris polos. Mata koko cerahnya memandang wajah tua Puan Sri Elisa. Walaupun dah tua, mamanya nampak macam orang muda dan menawan.

Orang luar selalu anggap Puan Sri Elisa ini kakaknya.

"Eris pergi ambil pinggan. Ambil tiga , kita makan sekali" kata Puan Sri Elisa pada Aeris. Aeris mengangguk dan pergi mengambil pinggan.

Zayyan menatap kepergian Aeris. Tidak lepas mata biru lautnya memandang Aeris tadi.

Puan Sri Elisa yang perasaan Zayyan menatap Aeris bagai mahu menelan tersenyum dan menegur.

"Kalau suka cakap lah, bawa mommy kamu tu datang meminang Aeris. Aunty Lisa teringin sangat nak berbesan dengan mommy kamu itu" kata Puan Sri Elisa. Saja mahu mengusik Zayyan.

"Tak nak lah Aunty. Zay cintakan Diana. Hanya dia sahaja yang ada dalam hati Zay. Diana cinta pertama Zay" balas Zayyan.

"Lagipun Aeris masih muda lagi" balas Zayyan lagi. Takkan lah dia nak kawin dengan Aeris? Aeris muda lagi, polos pula tu.

Kan tak pasal pasal orang kata isterinya budak sekolah menengah.

"Kau ingat adik aku nak sangat ke dengan kau? Aku harap lah kau tak jadi adik ipar aku" sampuk satu suara di belakang. Tajam mata hitamnya memandang mata biru laut milik Zayyan.

Zayyan juga membalas tatapan itu. Ingat dia takut ke?.

"Eh abang long" sapa Aeris ceria. Pinggan yang masih bersih di letak di atas meja makan dan dia berjalan ke arah abang sulungnya, Azrael Kaiser.

"Abang long datang dengan Dijah ke? Mana kak Fea?" Tanya Aeris. Matanya ligat mencari kelibat kakak iparnya, Sofea Umayra.

"Kak Fea busy, dia banyak photoshoot hari ni" balas Azrael lembut. Kepala Aeris yang masih dilitupi tudung diusap lembut.

Aeris mengangguk faham. Dia faham kakak iparnya itu busy, maklumlah kakak iparnya itu seorang model tudung yang terkenal.

"Abang long jomlah, makan sekali. Eris ada belikan nasi lemak tadi" ajak Aeris . Tangan Azrael. ditarik menuju ke meja makan.

"Raf? Lepas makan boleh kita berbincang dekat luar? Aku ada hal penting nak cakap" ujar Zayyan pada Azrael. Azrael hanya mengumam perlahan.

 Azrael hanya mengumam perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


DI CAFE.

"Apa hal penting yang kau nak bincang sangat tu?" Tanya Azrael. dingin. Air yang dipesannya tadi di sisip sedikit untuk menghilangkan haus.

"Kau masih marahkan aku lagi ke? Tak boleh ke kita berbaik macam dulu" kata Zayyan pada Azrael. Azrael hanya senyap.

"Baiklah. Lagipun Diana pun dah tiada kan. Kalau bukan sebab kau mungkin aku tak jumpa Sofea" kata Azrael pada Zayyan.

Dia marah juga ada Zayyan apabila Zayyan memberitahu yang dia cintakan Diana. Kekasihnya dahulu

Zayyan hanya senyum sahaja. Akhirnya hidup tenang.

 Akhirnya hidup tenang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Zayyan EzradhWhere stories live. Discover now