3 Bulan kemudian....
Aeris melihat dirinya dari pantulan cermin, cantik dengan busana baju pengantin yang kelihatan mewah dan juga solekan sederhana di wajahnya yang jelita itu.
Tapi fikirannya memikirkan Amir, dia tidak sanggup melihat Amir menangis keranannya.
Dia masih cintakan walaupun dia bakal bergelar isteri kepada Zayyan Ezradh. Hatinya milik Amir bukan milik Zayyan.
Mungkin Zayyan hanya dapat jasadnya tetapi bukan hati dan perasaan cinta.
"Menangis? Haihla adik abang ni" Asyraff datang ke bilik Aeris lalu mengusap kepala Aeris lalu dicium lembut.
"Tak apalah nanti lepas kahwin Aeris datang lah rumah mama dan Eris masih boleh manja manja dengan abang" kata Asyraff dan dia tertawa cuba menghiburkan Aeris yang sedih.
Aeris menggeleng. Dia menangis bukan kerana itu, dia menangis kerana dia bakal berkahwin dengan orang dia tak cintai.
Asyraff mengemam bibir.
"Aeris belum move on dengan Amir?" Tanya Asyraff lembut. Pipi Aeris diusap dengan penuh kasih sayang.
Aeris mengangguk.
"Aeris cintakan Amir bukan Zayyan ngah" kata Aeris perlahan.
"Kahwin dengan Zayyan, dia jodoh adik. Adik cubalah cintakan dia dan lupakan Amir" kata Asyraff lembut. Tangannya mengusap jari jemari Aeris yang merah dengan inai itu.
Selepas majlis akad nikah, majlis bersanding dia adakan belah perempuan. Dia pelamin Aeris senyum paksa apabila tetamu yang hadir mengambil gambarnya.
Sibuk Aeris berbual dengan rakannya, Zayyan di sebelah senyum sinis melihat wajah tampan yang nampak sedih itu melihatnya dari jauh.
Zayyan memperketat lagi pelukan di pinggang Aeris, sengaja.
"I'm win, you lose boy" kata Zayyan perlahan kepada Amir.
Amir hanya menunduk dan keluar dari dewan hotel dengan perasaan sedih.
"Ya Allah dia dah jadi isteri orang"
"Amir harapan Zayyan jaga dan cintakan Aeris seperti mana Amir cintakan Aeris Karina"
"Dan perpisahan kita macam kematian kecil" ujar Amir lalu dia tersenyum mengingati memori mereka bersama.
saya tak pandai sangat buat scene kahwin" ni hehe, btw Zayyan jahat kan?
YOU ARE READING
Zayyan Ezradh
Actionslow update Her Obesession Husband series 2 (stand alone series) 𝐙𝐚𝐲𝐲𝐚𝐧 𝐄𝐳𝐫𝐚𝐝𝐡 - duda anak satu , dia mempunyai anak lelaki berumur tiga tahun dan bernama 𝐙𝐚𝐟𝐫𝐚𝐧 𝐀𝐭𝐡𝐚𝐧. Lima tahun isterinya pergi meninggalkan mereka berdua d...