Bab 12

3K 180 11
                                    

AERIS BERLARI MENUJU KE DALAM PELUKAN PUAN Farah, erat dia memeluk tubuh tua itu.

"Eris? Seorang sahaja ke? Mana papa dan mama?" Tanya Puan Farah. Matanya mencari kelibat anak menantunya.

"Mama dan papa datang esok , harini Eris datang dengan abang Zay" kata Aeris pada Puan Farah. Puan Farah mengangguk dan senyum.

"Mana Zay?" Tanya Puan Farah. Mata hitam mencari kelibat Zayyan.

"Ada ni nek" jerit Zayyan. Dia menarik beg Aeris dan beg miliknya, beg Zafran dipikul olehnya.

"Wah, lama tak jumpa kamu. Dulu jumpa masa kamu sekolah menengah, dah sado kamu dulu kurus je" kata Puan Farah sambil menepuk bahu tegap Zayyan kuat.

Zayyan hanya menahan sakit apabila ditepuk sebegitu.

"Eh, jom masuk dah nak hujan tu. Beg budak mana pula kamu curi tu Zayyan Oii" tegur Puan Farah pada Zayyan.

"Beg anak Zay, Zafran" balas Zayyan lembut.

"Anak?" Nada Puan Farah terkejut. Dia ingatkan Zayyan ini belum berpunya.

"Jadi, mana isteri dan anak kamu?" Tanya Puan Farah.

"Isteri Zay dah lama meninggal ketika melahirkan Zafran. Dah lima tahun" balas Zayyan pada Puan Farah.

Puan Farah hanya mengangguk faham.

ZAYYAN TERGELAK MELIHAT ZAFRAN tergolek golek di atas rumput karpet yang berada di bawah rumah Puan Farah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


ZAYYAN TERGELAK MELIHAT ZAFRAN tergolek golek di atas rumput karpet yang berada di bawah rumah Puan Farah.

Perlahan dia pergi ke bawah rumah Puan Farah dan berdiri sambil mata tidak lepas memandang Zafran dan Aeris bermain.

"Aeris nak jadi ibu ayam, afran jadi anak ayam" kata Aeris pada Zafran. Zayyan sengih, comel sungguh anak dara bongsu Puan Sri Elisa dan Tan Sri Uwais ini

Rasa nak culik bawa lari Siam!.

"Why not be the real mommy Zafran?" Tanyalah Zayyan dengan suara dingin. Dia senyum senget melihat pipi Aeris sudah merah.

"Ap-a awa-k cakap n-ni?" Tanya Aeris tergagap gagap.

"Kenapa kau nak jadi ibu ayam? Sedangkan kau boleh jadi ibu Zafran yang sebenar, baby" kata Zayyan lagi. Dia meniup sedikit telinga Aeris yang dilitupi tudung itu.

"Saya tak nak kahwin dengan awak, dah la tua" kutuk Aeris di hadapan Zayyan sendiri.

"Seriously kau tak nak kahwin dengan aku? Ruginya. Kalau kau tak nak kahwin dengan aku siapa lagi nak habiskan duit aku ni? Kesian dekat Zafran, tak ada kawan nak bershopping" kata Zayyan pada Aeris. Aeris hanya menunduk.

"Bila aku tengah bercakap pandang aku. Look At me baby" kata Zayyan seperti posesif.

Perlahan lahan Aeris melihat wajah tegang Zayyan dan secara tiba tiba Zayyan menolak Aeris ke dinding.

"Kau tahukan anak aku suka kan kau? Dan kau mesti suka kan anak aku" kata Zayyan pada Aeris.

"Saya suka anak awak, comel walaupun nakal" balas Aeris pada Zayyan.

"Kau suka anak aku, atau kau suka  aku? Hm baby?" Kata Zayyan serius. Dia senyum senget melihat pipi Aeris merah. Macam tomato.

 Macam tomato

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Zayyan EzradhWhere stories live. Discover now