Bab 16

3.1K 178 3
                                    

Aeris menunduk,malu.

"Abang Zay tepi sikit boleh? Aeris nak pergi dekat mama" baru sahaja Aeris ingin pergi meninggalkan Zayyan di dapur, Zayyan terlebih dahulu menolak Aeris lagi sekali bersandar di dinding.

Zayyan mendekat wajahnya pada wajah Aeris, dapat dia rasa hembusan lembut Aeris terkena dengan wajahnya.

"Nak pergi mana sayang? layan abang makan dulu baru boleh pergi" bisik Zayyan pada Aeris. Aeris senyap, pipinya sekali lagi membahang.

"Aeris nak pergi tolong mama dan yang lain untuk hidangkan makanan untuk tetamu" balas Aeris. Dia cuba sedaya upaya untuk mengelak dari menemani Zayyan makan.

"Sayang" bisik Zayyan lagi. baru sahaja bibirnya ingin menyentuh telinga Aeris yang berbalut tudung itu, tiba tiba bahunya ditarik oleh seseorang.

"Sahabat organik" suara Asyraff kedengaran gembira.

"Asyraff" Zayyan membalas senyuman Asyraff. Batang leher digosok.

"Dik mama panggil, pergilah jangan risau biar angah teman duda gatal ni makan ya?. Gatal nak makan dengan anak dara orang" Asyraff menekan bahu Zayyan. Namun Zayyan senyap tidak sakit pun Asyraff menekan bahunya.

Dia kan duda gagah? Mestilah kena strong nanti Aeris lari.

Aeris mengangguk. Dengan peluang yang ada dia berlari ke arah luar untuk menolong mamanya menghidang makanan buat tetamu.

 Dengan peluang yang ada dia berlari ke arah luar untuk menolong mamanya menghidang makanan buat tetamu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


ZAYYAN MELIHAT AERIS DUDUK DI meja bulat dengan seorang lelaki yang tidak dia kenali.

'makan bersama? Wah panas hati aku ni' bisik  Zayyan perlahan. Baru sahaja dia ingin mendekati Aeris tiba tiba kakinya di pegang oleh seseorang.

Dia tunduk melihat lalu tersenyum.

"Anak daddy kenapa?" Tanya Zayyan lembut. Dia mengangkat lalu mendukung Zayyan.

"Afran apar daddy" kata Zafran pada Zayyan. Dia meletakkan kepala pada bahu Zayyan.

Zayyan mengusap rambut Zafran.

"Lapar?" Tanya Zayyan. Zafran mengangguk.

Tiba tiba dia dapat dia idea.

Dia bergerak berjalan menuju ke arah meja yang diduduki Aeris sampai sahaja di situ, dia menarik kerusi dan meletak Zafran bersebelahan Aeris dan juga dia duduk bersebelahan Zafran.

"Sayang abang lapar" adu Zayyan seperti kanak-kanak yang inginkan coklat.

"Afran tengok mommy ni, tak layan daddy pun" adu Zayyan pada Zafran.

"Tak baik tau sayang tak layan suami, berdosa!'' kata Zayyan lagi. Terperanjat Aeris apa yang di kata oleh Zayyan.

Sejak bila dia jadi isteri Zayyan ni? Zayyan ada masalah ke?

Lelaki yang duduk bersebelahan dengan Aeris tadi bangkit dengan senyuman sedikit kecewa.

"Eris saya nak pergi basuh tangan dulu ya, salam takziah" kata lelaki itu. Aeris hanya senyum dan mengangguk.

Aeris hanya melihat bayangan lelaki itu kian menjauh.

Zayyan tersenyum puas.

"Tengok dia macam nak makan. Dia lagi handsome ke aku?" Tanya Zayyan dingin. Gelas plastik yang berisi air milik Aeris di ambil dan diteguk rakus.

Jadi sakit hati pula mengingatkan Aeris senyum kepada lelaki tadi.

Jadi sakit hati pula mengingatkan Aeris senyum kepada lelaki tadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


saya ada buat AU Zayyan Ezradh di account tik tok @/shafiysz. Jangan lupa singgah tau! sayang korunkss ❤️

Zayyan EzradhWhere stories live. Discover now